1275 blok, lage of hoge compressie???

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Hallo iedereen,

Ik heb een Blok gekocht wat een 1275 gt moet zijn rood onderblok en cylinderkop. nu heb ik hem laten reviseren alleen een probleempje met de zuigers. de beste man van het revisie bedrijf heeft al 2 keer de verkeerde zuigers besteld en nu worden de juiste zuigers opeens het dubbele in prijs.

ik ga dus nu zelf op zoek naar de goede zuigers, maar nu is er dus het verschil in zuigers met hoge compressie en lage compressie.

ik heb de originele zuigers nog maar ik weet niet of dit nu hoge of lage compressie zuigers zijn.

Het typeplaatje staat helaas niet meer op de motor maar de originele boring is 70,6 millimeter(standaard maat) en is nu vergroot tot 71,1 millimeter(0.020 inch), zou eerste overmaat zuiger moeten zijn. verder heb ik 1 distributie ketting.

meer gegevens heb ik zelf niet om te achterhalen welke zuigers ik nu moet hebben.
iemand die me kan helpen?

alvast bedankt Randy

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Meestal staat er nog iets van een nummer op de zuigers. Verder heb je onderscheid tussen "flattop" en "dished" zuigers.

Verder is het interessant om te weten wat de specs qua kop zijn, want dat heeft ook invloed op de compressieverhouding.

Verder kan het niet kwaad om met een hogere compressie te gaan rijden. De benzine van tegenwoordig is klopvast genoeg daarvoor.

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Kijk eens op het motorblok naar het nummer. Dat verklaart een boel wat het blok origineel is, hoog of lage compressie. Verder interessant wat de kop is. Kijk naar diameter van in- en uitlaatkleppen. Hoe groter, hoe meer kans dat onderblok (dus ook zuigers) voor hogere compressie dus prestatie zorgen.
Dat nu die andere zuigers ineens 2x zo duur zijn lijkt erop alsof de beste man zn verkeerde inkoop wil compenseren..

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

MiniRandy schreef:
Het typeplaatje staat helaas niet meer op de motor




Volgens mij is dat juist het probleem streetscreamer ;)

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

potverrr.. toch tijd voor een bril vrees ik. ....
Voor de rest: dishes pistons hebben om en nabij de 6 cc inhoud. Als je die minder hebt met een flat top piston ga je iets in CR omhoog, maar niet heftig. Scheelt weer extra vlakken van de kop .

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

alvast bedankt voor de reacties.

ik heb wat foto's gemaakt van 1 zuiger en van de cylinder kop

Zuiger
foto 1: http://yfrog.com/1nzuiger1j
foto 2: http://yfrog.com/3dzuiger2j
foto 3: http://yfrog.com/2fzuiger3j

Cylinderkop

foto 1: http://yfrog.com/0okop2j
foto 2: http://yfrog.com/j9kop1j

op de zuiger staat boven op de rand het nummer 20832 ik heb het op de 3de foto aangegeven het is alleen niet scherp op de foto.

op de cylinderkop staan de volgende nummers die op foto 1 en 2 van de kop zijn te zien:

3M6
D

12a040

ben alleen niet zeker van of het 12a040 moet zijn of 120040 is namelijk niet helemaal goed te lezen.

op het onder blok staat nog het nummer WFM1024

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Dat is een 12G940 kop, redelijk standaard voor een 1275.

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

ok dankjewel, weet ik dat ook al weer :D

nu heb ik dus een blok met dished zuigers op de zuiger zelf staat boven op een A in de "dish"

nu nog te weten komen of ik nu zuigers voor hoge compressie moet kopen of voor lage compressie

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je verder met het blok gaat doen.
Komt er een enkel carb op, dubbele carbs, turbo, supercharer? Pas wanneer je gaat kijken naar serieus veel vermogen door middel van tunen is het pas echt noodzakelijk om hier over na te denk. Anders maakt het weinig uit.

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

het blijft een standaard blokje met 1 carb en spaghetti spruitstukje voor de rest geen rare dingen.

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

MiniRandy schreef:


op de zuiger staat boven op de rand het nummer 20832 ik heb het op de 3de foto aangegeven het is alleen niet scherp op de foto.

3M6
D

12a040

op het onder blok staat nog het nummer WFM1024




klinkt als een MG metro motor, niet als die van een GT

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

Als het een gt zou zijn geweest dan zou het ook een dubbele ketting hebben gehad, het wmf nummer duidt wel op een vroeg a+ blok

RE: 1275 blok, lage of hoge compressie???

P21253 zuigers zullen wel goed zijn, deze hebben een dish van 8.4cc,m zijn beschikbaar in de 0.020 overmaat en zijn goed voor een compressie tussen de 9.8-10:1 als je niks aan de kop of blok doet.