1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Ik heb men mini dus aan de praat gekregen en wil niet goed afgesteld worden. Ontsteking staat goed. Alleen het mengsel wil niet.

Ten eerste heb ik een ABK naald, wsl standaard voor een metro carb. want dat is het.
Moet ik per se een BDK of BDL naald nemen vanwege men stage 1?

De motor zuipt nogal nu en de uitlaat lucht ruikt nogal rijk aan benzine als ik hem op zen best afstel. Ook moet de stationairschroef wel een paar mm extra ingedraaid worden dan normaal denk ik, om hem enigszins goed lopend te houden.

Bij flink gas geven blijft de motor wel lopen, maar bij een beetje gas geven valt ie uit. Dus ook tijdens het rijden.

Zeg het maar xD

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Je zult, voor een goede afstelling echt een B-naald moeten hebben. Met een A-naald kan het ook wel, maar dan waarschijnlijk niet deze. Een A-naald is voor een kleinere carb bedoeld.

Als je de goede naald hebt, dan kan ik hem eventueel wel afstellen.

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Oke fijn, ik tik wel ergens een BDL of BDK naald op de kop en dan kom ik 3 januari wel naar de meeting bij de voltage als dat doorgaat

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Zoals Bram al aangeeft zul je voor een HIF carb een B-naald nodig hebben. De sproeierbuis bij een HIF44 is groter in diameter dan die van een HS4 of HIF38, waardoor een A-naald altijd een te rijk mengsel zal geven.

Je weet wel zeker dat het een HIF44 is? en geen HIF38 ? Want daar zal een B-naald weer niet in passen :\\

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Ik kom ook naar de clubavond, maar ik ga daar geen mini staan afstellen. Dat doe ik liever rustig op een zaterdag of zondag.

RE: 1275 hif44 stage 1 loopt niet 100%

Oke prima, snap ik wel sgoed ik contacteer je wel als het zo ver is.
Bedankt alvast eh :)