Ik heb een 1.3 Injectie en ondervind het probleem dat de moter gaat niet boven de 2500 RPM. Zodra je boven de 2500 RPM komt verlies je het vermogen, hij zakt dan terug naar een lager toerental en dan pas word er weer ingespoten.
Vervangen: bougies + bougies kables, roter, bobiene, kleppen gesteld.
Anderde moter-management geprobeerd, mocht ook niet baten.
Zelfs het injectie systeem vervangen.. ( ik heb m'n oude mini nog waarmee ik een ongeluk gehad heb.. handig voor onderdelen..)
Compressie gecontroleerd, is ook goed.
Het lijkt er op dat er electrisch: een signaal verstuurd word, of dat het toerental "begrensd" word.
Iemand een idee bij een injectie moter, hoe ik dit probleem kan oplossen?
Als je het gehele injectie systeem al vervangen hebt, kan ik nog maar aan 2 dingen denken (of uit ervaring herrineren);
-sensor op je gaspedaal defect
-kabelbreuk in draadboom (toevallig je hondebot ook afgescheurd?)
-combinatie van beiden (zoals bij ons)
Als ik me niet vergis word de onsteking verzorgt door het motor mangement systeem i.c.m. het injectie gedeelte, en beiden had ik al vervangen.. probleem bleef.
omtrent de sensor & hondebot, ik zal het morgen eens bekijken..
Voor beiden THX voor het meedenken en reageren.
Zal laten weten wat het euvel was.
Ingediend door mini-philip op ma, 26-05-2008 23:43
Het zou idd ook een brandstof probleem kunnen zijn. Te weining druk door filter of pomp. dat ie net genoeg benzine nog krijgt om die 2500rmp te halen maar niet genoeg voor meer. Aangezien de boel onder druk moet staan bij injectie. Haalt ie in z'n vrij wel meer toeren?
Even een stel onnozele vragen. Waar dient die gas sensor eigenlijk voor? En wat is het nut ervan? Temeer omdat je hem dus, zoals de TS, probleemloos kan verwijderen.
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Erik-Jan op ma, 26-05-2008 22:05
Beste,
Ik heb een 1.3 Injectie en ondervind het probleem dat de moter gaat niet boven de 2500 RPM. Zodra je boven de 2500 RPM komt verlies je het vermogen, hij zakt dan terug naar een lager toerental en dan pas word er weer ingespoten.
Vervangen: bougies + bougies kables, roter, bobiene, kleppen gesteld.
Anderde moter-management geprobeerd, mocht ook niet baten.
Zelfs het injectie systeem vervangen.. ( ik heb m'n oude mini nog waarmee ik een ongeluk gehad heb.. handig voor onderdelen..)
Compressie gecontroleerd, is ook goed.
Het lijkt er op dat er electrisch: een signaal verstuurd word, of dat het toerental "begrensd" word.
Iemand een idee bij een injectie moter, hoe ik dit probleem kan oplossen?
B.v.d.
M.v.g. Erik
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Red Flame op ma, 26-05-2008 22:11
ontstekingstijdstip???
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door ayla op ma, 26-05-2008 22:15
Als je het gehele injectie systeem al vervangen hebt, kan ik nog maar aan 2 dingen denken (of uit ervaring herrineren);
-sensor op je gaspedaal defect
-kabelbreuk in draadboom (toevallig je hondebot ook afgescheurd?)
-combinatie van beiden (zoals bij ons)
Groet ron
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Erik-Jan op ma, 26-05-2008 22:44
Als ik me niet vergis word de onsteking verzorgt door het motor mangement systeem i.c.m. het injectie gedeelte, en beiden had ik al vervangen.. probleem bleef.
omtrent de sensor & hondebot, ik zal het morgen eens bekijken..
Voor beiden THX voor het meedenken en reageren.
Zal laten weten wat het euvel was.
M.v.g. Erik
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Mini Power op ma, 26-05-2008 22:59
Heb je je benzinefilter al eens vervangen?
Heb je ook alle sensoren vervangen?
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door mini-philip op ma, 26-05-2008 23:43
Het zou idd ook een brandstof probleem kunnen zijn. Te weining druk door filter of pomp. dat ie net genoeg benzine nog krijgt om die 2500rmp te halen maar niet genoeg voor meer. Aangezien de boel onder druk moet staan bij injectie. Haalt ie in z'n vrij wel meer toeren?
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Erik-Jan op ma, 23-06-2008 13:47
Sorry voor de late ractie, het probleem was de gas sensor bij het gas-pedaal.
deze sensor er tussen uit gehaald, en voila, probleem verholpen.
Ik will jullie bij deze wel bedanken voor het meedenken.
Grtz Erik
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Faiz op ma, 23-06-2008 20:59
Even een stel onnozele vragen. Waar dient die gas sensor eigenlijk voor? En wat is het nut ervan? Temeer omdat je hem dus, zoals de TS, probleemloos kan verwijderen.
RE: 1.3 Injectie komt niet boven de 2500 rpm
Ingediend door Erik-Jan op di, 24-06-2008 09:07
Ik had het zelfde, zal wel Britse logica zijn...