hallo, ik wil een andere einddemper onder mijn mini schroeven. nu is dat een demper die de aansluitdiameter heeft van een 1300. nu wilde ik het uitlaatspruitstuk en tussenpijp van een 1300 gebruiken en daar de demper opschuiven, maar ik weet niet in hoever mijn 1000tje dit leuk gaat vinden. is het misschien zo dat de pijpdiameter te groot is en dat de flow verkeerd word(te weinig tegendruk). iemand hier ervaring mee.
als inlaatpruitstuk wil ik een mg metro exemplaar gebruiken. alle info is welkom
Het MG Metro/Cooper carb. inlaatspruitstuk heeft een te grote diameter voor een 1000. Eigenlijk wordt 'ie pas aangeraden (door Vizard meen ik) vanaf 1275 +.
Op een (niet extreem opgevoerde) 1000 kun je het beste een Freeflow (3 in 1, geen LCB)uitlaatspruitstuk monteren. Je kunt een passende diameter (1,75") pijp gebruiken en daar de einddemper op monteren, indien nodig met een verloopstuk. Bij een stage 1 kit voor een 1000 wordt de RC40 geleverd met 1,75" diameter, dus dat zou goed moeten gaan.
Zou opzicht moeten gaan, maar of die tussenpijp helemaal goed past weet ik niet . Qua performance gaa je er wel op vooruit, is bijna gelijk aan een stage 1 kit .
Dat is dus de vraag, of je er in performance op vooruit gaat. In principe is een te grote diameter ook niet goed. Het is alleen de vraag in hoeverre dat verderop in het uitlaattraject nog veel verschil maakt (de demper is in wezen ook een groot dik stuk ellende dat vast niet goed zou zijn voor de flow als je het direct achter het spruitstuk zou monteren).
Ik heb ook een 1000cc motor met een 1300 uitlaat (playmini ) Ik heb de orginele pijp tot aan de 1e demper (vanaf de motor bekeken) behouden en vanaf daar heb ik een rvs pijp laten maken en aan het begin van de demper een verloop stuk erop gezet van de diameter van een 1000 naar de diameter van een 1300. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel degelijk verschil voelde tussen de gewone uitlaat systeem en wat er nu onder ligt!!
Ik zit in mijn geheugen te graven hoe lang het stukje pijp is dat nog aan de demper zit. Want zoals ik al zei, zolang het ver genoeg van de motor af is zal het niet zoveel verschil maken.
die "flow" is egt heel wat anders als de tegendruk en ik heb ff zitten zoeken en het kan wel maar je gaat er nie heel erg op vooruit met prestaties of zow maar jou lieve "dikke 1 liter blok" vind het nie erg
ik weet nie hoe het heet
ik ben gaan intikken op google
en daar kwam ik op hele vage engelse sites waar het ong allemaal stond
maar ik zou nie weten hoe het heet (de sites dan maar er stond op meerder vermeld dat het geen vermogensverlies op leverde en ik heb ff gekeken of ik de site kon achterhalen maar als ik het nu intik op google kan ik het nie vinden
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door paneermeel op do, 18-03-2004 21:58
hallo, ik wil een andere einddemper onder mijn mini schroeven. nu is dat een demper die de aansluitdiameter heeft van een 1300. nu wilde ik het uitlaatspruitstuk en tussenpijp van een 1300 gebruiken en daar de demper opschuiven, maar ik weet niet in hoever mijn 1000tje dit leuk gaat vinden. is het misschien zo dat de pijpdiameter te groot is en dat de flow verkeerd word(te weinig tegendruk). iemand hier ervaring mee.
als inlaatpruitstuk wil ik een mg metro exemplaar gebruiken. alle info is welkom
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door CMC op do, 18-03-2004 23:19
Het MG Metro/Cooper carb. inlaatspruitstuk heeft een te grote diameter voor een 1000. Eigenlijk wordt 'ie pas aangeraden (door Vizard meen ik) vanaf 1275 +.
Op een (niet extreem opgevoerde) 1000 kun je het beste een Freeflow (3 in 1, geen LCB)uitlaatspruitstuk monteren. Je kunt een passende diameter (1,75") pijp gebruiken en daar de einddemper op monteren, indien nodig met een verloopstuk. Bij een stage 1 kit voor een 1000 wordt de RC40 geleverd met 1,75" diameter, dus dat zou goed moeten gaan.
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door mini_mouse op do, 18-03-2004 23:19
Zou opzicht moeten gaan, maar of die tussenpijp helemaal goed past weet ik niet . Qua performance gaa je er wel op vooruit, is bijna gelijk aan een stage 1 kit .
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door Eelke op do, 18-03-2004 23:25
Dat is dus de vraag, of je er in performance op vooruit gaat. In principe is een te grote diameter ook niet goed. Het is alleen de vraag in hoeverre dat verderop in het uitlaattraject nog veel verschil maakt (de demper is in wezen ook een groot dik stuk ellende dat vast niet goed zou zijn voor de flow als je het direct achter het spruitstuk zou monteren).
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door Sebastian op vr, 19-03-2004 09:40
Ik heb ook een 1000cc motor met een 1300 uitlaat (playmini ) Ik heb de orginele pijp tot aan de 1e demper (vanaf de motor bekeken) behouden en vanaf daar heb ik een rvs pijp laten maken en aan het begin van de demper een verloop stuk erop gezet van de diameter van een 1000 naar de diameter van een 1300. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel degelijk verschil voelde tussen de gewone uitlaat systeem en wat er nu onder ligt!!
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door Eelke op vr, 19-03-2004 09:47
Ik zit in mijn geheugen te graven hoe lang het stukje pijp is dat nog aan de demper zit. Want zoals ik al zei, zolang het ver genoeg van de motor af is zal het niet zoveel verschil maken.
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door dieseltje op vr, 19-03-2004 12:45
die "flow" is egt heel wat anders als de tegendruk en ik heb ff zitten zoeken en het kan wel maar je gaat er nie heel erg op vooruit met prestaties of zow maar jou lieve "dikke 1 liter blok" vind het nie erg
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door Eelke op vr, 19-03-2004 14:20
Waar heb je gezocht?
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door paneermeel op za, 20-03-2004 09:39
kijk eens aan informatie, bedankt
RE: 1300 uitlaat op 1000
Ingediend door dieseltje op za, 20-03-2004 10:17
ik weet nie hoe het heet
ik ben gaan intikken op google
en daar kwam ik op hele vage engelse sites waar het ong allemaal stond
maar ik zou nie weten hoe het heet (de sites dan maar er stond op meerder vermeld dat het geen vermogensverlies op leverde en ik heb ff gekeken of ik de site kon achterhalen maar als ik het nu intik op google kan ik het nie vinden