1300 uitlaat op 1000

RE: 1300 uitlaat op 1000

hallo, ik wil een andere einddemper onder mijn mini schroeven. nu is dat een demper die de aansluitdiameter heeft van een 1300. nu wilde ik het uitlaatspruitstuk en tussenpijp van een 1300 gebruiken en daar de demper opschuiven, maar ik weet niet in hoever mijn 1000tje dit leuk gaat vinden. is het misschien zo dat de pijpdiameter te groot is en dat de flow verkeerd word(te weinig tegendruk). iemand hier ervaring mee.

als inlaatpruitstuk wil ik een mg metro exemplaar gebruiken. alle info is welkom

RE: 1300 uitlaat op 1000

Het MG Metro/Cooper carb. inlaatspruitstuk heeft een te grote diameter voor een 1000. Eigenlijk wordt 'ie pas aangeraden (door Vizard meen ik) vanaf 1275 +.

Op een (niet extreem opgevoerde) 1000 kun je het beste een Freeflow (3 in 1, geen LCB)uitlaatspruitstuk monteren. Je kunt een passende diameter (1,75") pijp gebruiken en daar de einddemper op monteren, indien nodig met een verloopstuk. Bij een stage 1 kit voor een 1000 wordt de RC40 geleverd met 1,75" diameter, dus dat zou goed moeten gaan.

RE: 1300 uitlaat op 1000

Zou opzicht moeten gaan, maar of die tussenpijp helemaal goed past weet ik niet :? . Qua performance gaa je er wel op vooruit, is bijna gelijk aan een stage 1 kit :) .

RE: 1300 uitlaat op 1000

Dat is dus de vraag, of je er in performance op vooruit gaat. In principe is een te grote diameter ook niet goed. Het is alleen de vraag in hoeverre dat verderop in het uitlaattraject nog veel verschil maakt (de demper is in wezen ook een groot dik stuk ellende dat vast niet goed zou zijn voor de flow als je het direct achter het spruitstuk zou monteren).

RE: 1300 uitlaat op 1000

Ik heb ook een 1000cc motor met een 1300 uitlaat (playmini d:)b d:)b ) Ik heb de orginele pijp tot aan de 1e demper (vanaf de motor bekeken) behouden en vanaf daar heb ik een rvs pijp laten maken en aan het begin van de demper een verloop stuk erop gezet van de diameter van een 1000 naar de diameter van een 1300. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel degelijk verschil voelde tussen de gewone uitlaat systeem en wat er nu onder ligt!!

RE: 1300 uitlaat op 1000

Ik zit in mijn geheugen te graven hoe lang het stukje pijp is dat nog aan de demper zit. Want zoals ik al zei, zolang het ver genoeg van de motor af is zal het niet zoveel verschil maken.

default

RE: 1300 uitlaat op 1000

te weinig tegendruk


die "flow" is egt heel wat anders als de tegendruk en ik heb ff zitten zoeken en het kan wel maar je gaat er nie heel erg op vooruit met prestaties of zow maar jou lieve "dikke 1 liter blok" :D vind het nie erg

RE: 1300 uitlaat op 1000

Waar heb je gezocht?

RE: 1300 uitlaat op 1000

kijk eens aan informatie, bedankt :D

default

RE: 1300 uitlaat op 1000

ik weet nie hoe het heet
ik ben gaan intikken op google
en daar kwam ik op hele vage engelse sites waar het ong allemaal stond
maar ik zou nie weten hoe het heet (de sites dan maar er stond op meerder vermeld dat het geen vermogensverlies op leverde en ik heb ff gekeken of ik de site kon achterhalen maar als ik het nu intik op google kan ik het nie vinden :?