1622

RE: 1622

ik zou graag willen vragen of een bmc 1622 blok in een mini past (zonder te gek te verbouwen) is dit een A(+) motor?? er staat dat ie in een wolsley, riley, en andere austin en morris modellen past.. maar mini??

Groetjes mark

RE: 1622

Er zijn wel A-series opgeboord / gestroked tot 1600cc, maar da's eigenlijk geen realistische oplossing. De 1622 waar jij het over hebt is geen A-series, maar een groter broertje. Overigens heeft die wel vaak ook de Mini versnellingsbak-als-carter contructie, maar dan ook met een grotere bak. Ik betwijfel of die makkelijk in het Mini subframe past.

RE: 1622

Is dit een B-serie blok?
Die zijn ook veel hoger..

RE: 1622

Klopt , B-serie1622.
Hun krukas is 4 tot 6mm langer i.v.m. hun 76+mm zuigers en slag van 84+mm.
Ook de aseinden zijn niet hetzelfde en daardoor ook niet de koppeling.
Dan de krukaslagerblokken komen in de bak niet uit , deze zijn groter als bij de A1300.
Kortom , helaas , dat past niet op de bak.
De slag past wel , er zijn mini's met 91mm slag en 74.7mm zuigers(1600cc) , maar deze gaan maar 10-20K mee.
Greetz , Jeroen2 :'(

RE: 1622

'k heb hier ook wel eens naar gekeken ja. Leek me toen ook wel een leuk project, maar dan vooral omdat de B-serie wel veel met 5-bak geleverd is.. Is nog niets geworden nee...

RE: 1622

erg zwaar ook.

en veel werk... \\

kan je beter een suzuki 1300 gti/turbo inbouwen..
ook veel werk maar wel betrouwbaar 5 bak en veel pk's

RE: 1622

Ja , precies , 'n B-serie is gewoon een grotere A-serie.
Kijk maar naar de tekeningen van boek 0111 van gehannes.
Sorry , maar het is nu eenmaal achterhaalde techniek , en betrouwbaar japans is niet stuk te krijgen.
Greetz , Jeroen2 8)