1997 MPI doet niks

1997 MPI doet niks

Ingediend door Mini_Hans op

Mijn MPI 1997 doet niks bij het starten. Het lampje van de startonderbreker kan wel gewoon uitgezet worden. Het alarm gaat ook gewoon af indien nodig. Heb de weerstand gemeten tussen contact slot en starter relay en die is gewoon laag. Komt ook 12V op bij het starten. 

Hebben ook de weerstand gemeten tussen startrelay en start onderbreker (WitRood) en is goed. Ook de WitGrijs tussen startonderbreker en ECU geeft kleine weerstand. 

Met de stekker in de startonderbreker geeft het oneindige weerstand. Ook bij het uitschakelen (lampje gaat dan wel uit) van de startonderbreker lijkt er geen verbinding te komen tussen de startonderbrekers en de ECU. 

Lijkt alsof de startonderbreker niet goed werkt? 

Iemand tips of andere ideeen daarover.? 

Kan je de startonderbreker los kopen? Ik zie hem niet op Mini Spares? 

Kan ik het start relais gewoon met de hand bedienen om de Mini in ieder geval te starten?

Het brandstofpomp relais kunnen we wel met de hand bedienen.

RE: 1997 MPI doet niks

Je zou eventueel kunnen proberen met een andere startonderbreker. Je kunt ook kijken of je de startonderbreker open kunt maken en kijken of je hem op die manier aan kunt sturen. Heb ik ook al eens gedaan. Eventueel eens navragen bij de verschillende handelaren of die nog een 2e hand hebben liggen.

RE: 1997 MPI doet niks

Dank voor je reactie. We zijn inmiddels weer een stapje verder, na het afhalen van de startmotor blijkt het tandwiel wel met de hand te kunnen bewegen maar geeft geen kik, of eigenlijk juist een vonk als er spanning op de startmotor gezet wordt. Eerst de startmotor eens goed nakijken. 

De weerstand van relais door de startonderbreker naar ECU lijkt toch goed te zijn. Schakelt wel mee op het contact, oneindige weerstand naar kleine weerstand en niet op het uit en aan zetten van de startonderbreker. Ik had het laatste verwacht maar er zitten natuurlijk nog veel meer draden aan een startonderbreker.

RE: 1997 MPI doet niks

Je kunt altijd proberen om de startmotor apart te testen. Deze kun je altijd proberen terwijl hij niet in de mini zit. Je kunt ook kijken of je een vervangende kunt vinden en daarmee testen of hij aan slaat.