1998 MPI koplampen

default

RE: 1998 MPI koplampen

Hey,

Ik heb het volgende probleem met de koplampen van mijn mini (1998 MPI)

Beide stadslichten werken.

Wanneer ik de dimlichten ontsteek, functioneer de rechter koplamp normaal, maar de linker koplamp brand zeer zeer zwak.

Wanneer ik vervolgens de grootlichten ontsteek, functioneert de rechter koplamp terug normaal, maar blijft de linker koplamp op dezelfde zwakke lichtsterkte branden.

De extra verstralers voor de grill werken ook bij grootlicht. Wanneer ik vervolgens de grootlichten doof, blijven die voor de grill gewoon branden.

Wanneer ik de lamp uit de linkerkoplamp verwijder, en vervolgens de grootlichten onsteek en doof, werkt alles normaal (dus ook de verstrales voor de grill gaan gewoon aan en uit).

Wat heb ik reeds geprobeerd :

- de bedrading van de extra verstralers losgemaakt -> LH koplamp blijft zeer zwak branden
- LH koplamp lamp vervangen -> blijft zeer zwak branden.
- voltage gemeten aan de connector van de LH koplamp bij dimlicht : 11,90V, bij grootlicht 11,90V, krijgt dus voldoende stroom.

Iemand een idee waar ik de oplossing kan zoeken?

Ook vroeg ik me nog af wat de juiste functie van de lampen voor de grill zijn (er staan er 4).
Dienen deze allen te branden bij grootlicht, of zijn er 2 voor grootlicht en 2 voor mistlicht?


Alvast bedankt,

Groeten,

Pascal

RE: 1998 MPI koplampen

Waarschijnlijk een massaprobleem, ik zou alle contacten even goed schoonmaken/ nalopen.

default

RE: 1998 MPI koplampen

Ik heb ondertussen was topics doorgespit en bij vele is er sprake van een connectie net achter het midden van de grill.

Dien ik om deze te inspecteren hiervoor de grill te demonteren?

default

RE: 1998 MPI koplampen

Dat is zeker zo makkelijk omdat de bedrading en de stekkers in de traverse is weggewerkt en die is alleen van de onderkant af toegankelijk.

RE: 1998 MPI koplampen

Achter de grill vind je geen verbindingen van de koplampen, deze zitten op de behuizing van de koplamp zelf.

Controleer je massa inderdaag erg goed.