2 probleempjes met de mini

default

RE: 2 probleempjes met de mini

nou de titel zegt het al hé :(

ik heb 2 probleempjes met m'n minimonster.... ik zal maar gelijk terzake komen.

probleem 1: als ik mijn contact uit zet nadat ik een stukje heb gereden of als de motor een tijdje heeft gedraaid blijft de motor nog even door pruttelen, stotteren, hikken.... hoe je het maar wilt noemen... heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? ik kan als dat gebeurt zelfs m'n sleutel verwijderen.... het duurt ongeveer 2 tot 5 sceonden dat napruttelen.

probleem 2: hier heb ik wat fotos van gemaakt, want hier viel mijn oog opeens op en ik vind het er niet goed uitzien.







wat moet ik allemaal vervangen om de motorsteun weer goed te krijgen? hoe zien de onderdelen eruit die ik nodig heb/heeft iemand een linkje naar een site die ze verkoopt? heeft iemand dit misschien nog thuis liggen, die het niet gebruikt en het wel wil verkopen om mijn minimonster draaiende te houden?

ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen, want we zijn echt verslaafd aan de mini en we willen hem niet van de weg halen door zoiets :?

ik hoop dat het meevalt en dat er iemand kan helpen met het oplossen van m'n problemen door middel van diagnose en onderdelen voor de probleempjes.

alvast bedankt voor iedereen die gaat reageren d:)b

RE: 2 probleempjes met de mini

Hallo.

punt 1
die heet nadieselen
ff zoeken op het forum "nadieselen".

Punt 2
Dat zie eruit als een gebroken bout van je hondebot. Beste is om deze eruit te tikken..en dan bij 1 van de sponsoren een setje nieuwe hondebotrubbers halen + nieuwe boutje moertje.. Dan alles er weer op en klaar..

Jaapio

RE: 2 probleempjes met de mini

nummer 9 en 13 op deze foto.. handigste is gewoon bij sponsor langs te gaan


Jaapio

default

RE: 2 probleempjes met de mini

hey jaapio bedankt voor je reactie zo snel.

is dat boutgat bij die hondenbot ook niet zwaar geroest?? leek in mijn ogen wel het geval... of valt dat nog wel mee? ik zou het liefst ook die beugel waar het hondebot in valt vervangen... weet jij toevallig welk nr dat beugeltje heeft op de tekening die jij hebt gepost??

dan ga ik die ook even bestellen als dat kan, of zit dat gelast aan de carroserie?

groetjes svenja

RE: 2 probleempjes met de mini

Daar waar de bout door zit is ene metalen bus.. je moet gewoon alles eruit tikken. Bij de nieuwe rubbers zit ook een nieuwe bus die je dan in het hondebot kan drukken. Je hoeft niet de hele beugel te vervangen mijn inziens..

De beugel kan je wel los krijgen. maar zit wel gelast aan de body

Dit zijn de rubbers
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... OLYURETH...

dit is de bracket (onderkant).. de bovenste is los.. daarop zit ook je rembekrachtiger gebout
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33470

Jaapio

default

RE: 2 probleempjes met de mini

hey jaapio bedankt!
ik zal eens kijken of het me gaat lukken....
bij die beugel dus gewoon een wat grotere ring erop leggen als ik dat nieuwe rubber ga monteren?

groetjes svenja

RE: 2 probleempjes met de mini

Die bovenste plaat zit niet gelast hoor, zit met alleen bouten vast. maar daar lopen wel je kachelslangen doorheen dus die moet je dan ook loshalen.

default

RE: 2 probleempjes met de mini

en staan die platen toevallig op de tekening die jaapio heeft gepost?? ik ben nog niet zo thuis in het herkennen van mini onderdelen... dus als iemand mij kan vertellen welke nummertjes het zijn kan ik ze bestellen en de mini een beetje gaan opknappen :9

alvast bedankt d:)b

groetjes svenja

RE: 2 probleempjes met de mini

Het gaat om deze:

Bij het bestellen wel even opletten. Er zijn namelijk verschillende. LHD, RHD en Servo.

default

RE: 2 probleempjes met de mini

dank je wel!

RE: 2 probleempjes met de mini

dat is idd de bovenste.. deze is los.. die ik post is de onderste (hondebot zit tussen deze 2 vast..

Jaapio

default

RE: 2 probleempjes met de mini

nou ik denk wel dat ik even vooruit kan met deze info :)\\_

default

RE: 2 probleempjes met de mini

iemand even een linkje bij het plaatje??

ik heb nou bij 3 sponsoren gekeken en bij minispares. maar ik kan hem nergens vinden |:(
ik weet niet precies waar ik moet kijken, ik heb bij: motor, suspesion, bodywork.

met een linkje zou ik een stuk verder komen ;)

groetjes svenja

RE: 2 probleempjes met de mini

jaapio1984 schreef:
Daar waar de bout door zit is ene metalen bus.. je moet gewoon alles eruit tikken.




Dit zal makkelijker klinken dan het in dit geval zal gaan. Ik verwacht dat je de bout er niet uit zult krijgen doordat hij aan de bus zit vastgeroest. Ga dus niet met geweld die bout eruit proberen te slaan, want dan heb je kans dat de beugel aan de onderkant afbreekt van de body en dan ben je nog verder van huis...

Om de plaat aan de bovenkant te kunnen verwijderen moet je in dit geval nogal wat meer onderdelen verwijderen, waaronder de servo steun en de aansluiting aan de stang die naar het rempedaal gaat. Het is allemaal wat lastiger met zo'n 'moderne' Mini...

Ik zou me overigens eens afvragen waarom dat bij jou zo sterk is verroest, want het ziet er niet echt normaal uit voor zo'n relatief jonge (LHD) Mini... Remvloeistof wil nog wel eens de oorzaak zijn van overmatige roestvorming, maar ik zie even niet in hoe dat bij een LHD Mini nu daar kan komen (misschien via de achterkant van de servo??)

Nu even naar probleem 1: kans dat de onsteking niet juist staat of dat er de verkeerde bougies in zitten (bougies van bosch willen nog wel eens vreemde resultaten geven).

RE: 2 probleempjes met de mini

I.p.v. zo'n nieuwe plaat te monteren kan je ook gewoon een grote carrosseriering monteren...
Zit bij mij al JAREN zo...

RE: 2 probleempjes met de mini

Hoi, het plaatje dat zo geroest is ,is zeer waarschijnlijk door slecht contact van de aarde-kabel ,beginnen te roesten.Als de bout van de motorsteun speling heeft gekregen,zal wel dus,dan heeft de massakabel ook geen goed contact gekregen.De dynamo levert wel nog even maximaal zo'n 40 ampere af ,dus het plaatje gaat "reageren" en roest als een gek.De kop van de bout is er inmiddels al afgebroken,da's pech.Je hebt al gelezen dat het een beetje lastig kan zijn om die bout eruit te slaan.Met een nachtj wd40 en de onderkant van de onderste lip ondersteunen zou het moeten gaan.
De massakabel op een andere plek aansluiten mag ook als je maar even de carosserie kaal maakt om goed kontakt te maken.Hiermee zijn veel startproblemen ook meestal al opgelost!!!!
Het nadieselen is of de bougie's (ik gebruik ngk's)of te rijk mengsel (meestal zwarte bougies) of een vacuumlek.
Have fun ,groeten Johan

default

RE: 2 probleempjes met de mini

@mini4ever:

ik weet niet of hij remvloeistof lekt. maar ik denk het niet, niveau is nog gewoon normaal. als ik deze rotte steun dan los heb en het massakabeltje aan de onderkant is het toch gewoon een kwestie van het hondebotje losmaken? en dan komt die afgebroken bout eruit neem ik aan....

en je tip over probleem 1 ga ik daar ook even naar kijken.

@flying dutchman:

ook bedankt voor jou tips! die neem ik gelijk mee bij het sleutelen. ik kijk ook even naar de massa dan, en geef die preventief gelijk een andere plek \\:)/
met het ondersteunen van de onderste lip bedoel je de lip van die steun? met een blok hout ofzo? zodat ik die bout er wel uit kan tikken zonder dat die lip afbreekt van de carroserie? of bedoel je wat anders?

ik zal allebei de methodes voorzichtig gaan proberen! d:)b

bedankt voor de tips!

groeten jens (en svenja)