hoe lang kun je blijven rijden met waarschijnlijk een versleten synchronisatiering? Als ik terugschakel naar zijn 2 hoor ik namelijk een soort knarsend geluid.
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 09-03-2009 08:51
je kan er heel lang mee doorrijden als je oplet met terugschakelen; ik doe het op de ouderwetse manier .. van 3 naar vrij, even koppeling laten opkomen en gas geven om te synchroniseren, dan verder terugschakelen naar 2 .. t'is wel even wennen maar werkt goed.
Ik gebruik de zelfde methode als Theo Tussengas, het is inderdaad even wennen maar werkt perfect. En is altijd nog goedkoper dan de hele bende uit elkaar trekken.....
Tinux schreef: Ik gebruik de zelfde methode als Theo Tussengas, het is inderdaad even wennen maar werkt perfect. En is altijd nog goedkoper dan de hele bende uit elkaar trekken.....
Als je ej koppeling wilt vervangen moe je dan je ganse motorblok uit de motorruimte halen?
Hier zullen wel topics over bestaan, geen twijfel over. Ik wil ook neit weten hoe dit te doen :-) wil gewoon ff weten of je koppeling vervangen veel werk is.
Koppeling bestaat uit meerdere onderdelen, de pomp is uitwendig, de koppelings plaat, drukgroep, en druk lager zitten achter de deksel. Hiervoor hoeft niet de hele motor er uit. Waar het in dit topic over gaat is het vervangen van de synchromes ring(en) daarvoor moet wel het blok uit de auto en is een hoop werk (niet in een middag klaar). Ik zou toch nog eens de zoek functie gebruiken! Zoek op koppeling, drukgroep, koppelingsplaat, druklager, vliegwiel en kijk wat je wilt weten.
RE: 2 versnelling
Ingediend door tonpenders op ma, 09-03-2009 01:24
hoe lang kun je blijven rijden met waarschijnlijk een versleten synchronisatiering? Als ik terugschakel naar zijn 2 hoor ik namelijk een soort knarsend geluid.
RE: 2 versnelling
Ingediend door Sjoerd24 op ma, 09-03-2009 02:21
Bij welke snelheid/toerentallen schakel je terug?
Werkt de koppeling naar behoren?
RE: 2 versnelling
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 09-03-2009 08:51
je kan er heel lang mee doorrijden als je oplet met terugschakelen; ik doe het op de ouderwetse manier .. van 3 naar vrij, even koppeling laten opkomen en gas geven om te synchroniseren, dan verder terugschakelen naar 2 .. t'is wel even wennen maar werkt goed.
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: 2 versnelling
Ingediend door tonpenders op do, 12-03-2009 19:03
de koppeling werkt prima, en ik weet niet precies bij hoeveel toeren maar de snelheid is meestal iets van 30/35.
en t dubbelclutchen werkt bedankt voor diue tip!
RE: 2 versnelling
Ingediend door Tinux op vr, 13-03-2009 08:06
Ik gebruik de zelfde methode als Theo Tussengas, het is inderdaad even wennen maar werkt perfect. En is altijd nog goedkoper dan de hele bende uit elkaar trekken.....
RE: 2 versnelling
Ingediend door Mausje75 op za, 14-03-2009 00:19
Maar uiteindelijk zul je toch een keertje moeten
RE: 2 versnelling
Ingediend door Zooba op wo, 01-04-2009 23:27
Als je ej koppeling wilt vervangen moe je dan je ganse motorblok uit de motorruimte halen?
Hier zullen wel topics over bestaan, geen twijfel over. Ik wil ook neit weten hoe dit te doen :-) wil gewoon ff weten of je koppeling vervangen veel werk is.
grtjes
RE: 2 versnelling
Ingediend door vlassie op do, 02-04-2009 10:10
Koppeling bestaat uit meerdere onderdelen, de pomp is uitwendig, de koppelings plaat, drukgroep, en druk lager zitten achter de deksel. Hiervoor hoeft niet de hele motor er uit. Waar het in dit topic over gaat is het vervangen van de synchromes ring(en) daarvoor moet wel het blok uit de auto en is een hoop werk (niet in een middag klaar). Ik zou toch nog eens de zoek functie gebruiken! Zoek op koppeling, drukgroep, koppelingsplaat, druklager, vliegwiel en kijk wat je wilt weten.
RE: 2 versnelling
Ingediend door Crispy op di, 07-04-2009 21:11
zooba: zie dit topic over de koppeling: viewtopic.php?p=1105#p1105