3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Hoi,
Ik heb de optie op een ringratel-sleutel van bovenstaande maten. En als deze veelvoorkomend is op de Mini wil ik deze gaan aanschaffen. Dus mijn vraag is zoals ik hem in de titel al vermeld heb staan.

Hij is van Snap-on, dus zeker geen rommel.. :P

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

9/16 komt wel veel voor zou ik zeggen, 3/8 wat minder .. ik heb zelf een ringsleutel 1/2 en 9/16 die gebruik ik dus erg veel.

gereedschap is als boeken, je hebt er nooit genoeg van O:)

YMMV,
Theo van den Bogaard

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Ik heb de hele reeks aangeschaf (weet even de maten niet uit mijn hoofd), want ik heb geen zin om als ik aan het sleutelen ben dat ik niet ver kan omdat ik die maar niet heb en werken met de nederlands maten is al helemaal niet verstandig.

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Altijd handig, vooral 9/16!

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

heb hier op m'n werk gelukkig alle maten...
:D

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Ik heb ook alle maten in zowel ring en steek. En alles in doppen, ook de grotere maten (stuur, fusees, aandrijfassen ed.) :P.

9/16" 5/8" 1/2" 7/16" zijn volgens mij de meest voorkomende maten.

Goed gereedschap is het halve werk :D (maar staat niet garant voor goed werk :x)

default

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

waar kan je vervangen bouten halen in engels maten :?
aangezien het fijn is om alles met nieuw bouten te monteren goedkoop en geen gezeik met uitboren doldraaien enz.

of kan je alles (zoveel mogelijk) vervangen naar ned bouten en moeren.(koppoge engelsen met hun eigen maten :P )

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Zelf haal ik mijn bouten nieuw bij een fabory centre in groningen(Handel in bestigingmateriaal) en anders haal ik nog wel eens gebruikte bouten bij All Classics vroegere boss classic in westerbroek.

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

wat is het verschil dan tussen de engelse en nederlandse(europese?) maten?

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Je kunt de schroefdraden niet door elkaar gebruiken.... Probeer dit te voorkomen.

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

ring/steeksleutels heb ik ook genoeg...
maar het gaat nu om een ringratel-sleutel...

maar ik denk dat ik maar idd tot aanschaf overga, want die bouten zitten vaak op de onmogelijkste plaatsen.. en dan is zo'n ratel wel makelijk

RE: 3/8" en 9/16" bout/moer veel voorkomend op de Mini

Peter schreef:
maar ik denk dat ik maar idd tot aanschaf overga, want die bouten zitten vaak op de onmogelijkste plaatsen.. en dan is zo'n ratel wel makelijk




Je kunt nooit teveel gereedschap hebben :P.