40 in 3 de versnelling

default

RE: 40 in 3 de versnelling

beste


Vandaag eerste testrit gedaan.
Conclusie 40 in 3 de ,4500 toeren
carbu is goed afgesteld toch trekt hij heel slecht.
Hoe kan ik dit oplossen gewoon met afstellen?
het gaat hier om een mini 850 van 75
met lumenition magnetronic ignition

groeten maarten

RE: 40 in 3 de versnelling

40 km/u in de 3 met 4500 toeren :? ben bang dat je gewoon in de eerste versnelling rijd, en dan ga je inderdaad niet veel sneller als 40 :x

default

RE: 40 in 3 de versnelling

ja raar maar waar 40 KM/U in 3 DE :?

default

RE: 40 in 3 de versnelling

het is al veel beter koppeling slipte door.
En de onsteking stond niet juist.
nu gaat die in 3de 65KM/u


groeten maarten

RE: 40 in 3 de versnelling

hmm das nog bagger in z'n 3 ga ik ver over de 100

RE: 40 in 3 de versnelling

De snelheid van je auto bij een toerental in een bepaalde versnelling heeft niks met te weinig vermogen/slechte afstelling te maken.

Dit zit hem puur in de overbrenging (bak/diff). Rare fratsen moet je hem in een versleten koppeling zoeken...

RE: 40 in 3 de versnelling

jep maar zelfs met een 3.7 diff ga je harder

default

RE: 40 in 3 de versnelling

Er was toch een grote verandering bij het afstellen van de koppeling(een nieuwe).
Bij de afstelling van de onsteking happerde de motor niet zo hard meer.Maar ja het is de eerste keer dat ik in mijn gerestaureerde mini rij.
Ik weet dus niet zo goed wat ik moet verwachten in KM/U. Maar 40 in 3DE vond ik bitter weinig. :) :D

RE: 40 in 3 de versnelling

40 in de 3 bij 4500 toeren is absoluut te weinig. Een slecht afgestelde koppeling kan dezelfde symptomen veroorzaken als een versleten koppeling.

Je kunt het merken wanneer je schakelt en de koppeling op laat komen. Wanneer het stijgende toerental van de motor niet overeenkomt met de versnelling van de auto weet je waar je aan toe bent....

Ik weet zeker dat de koppelingsplaten niet goed aangrijpen