7,5" schijven met metro fusees??

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Weet dat het mogelijk is om metrofusees op mini's te plaatsten. Heb dan volledig afstelbare voorwiel ophanging nodig ed.

Dit pas allemaal met 8,4" schijven. Nu is eigenlijk bijna alles hetzelfde be 7,5" schijven, dus lijkt het me logisch dat dit ook zou kunnen.. Toch ff navragen...

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Ik denk ook dat het zou moeten passen (Metro-fusees van '82 (?) en ouder) misschien met enige aanpassingen), maar waarom wil je Metro-fusees plaatsen ?
Mini-schijfremfusees zijn ondertussen al redelijk eenvoudig en niet duur te vinden en daarmee omzeil je de problemen die aan montage van Metro-fusees verbonden zijn.

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Onderhouds vrij(er). Mooier systeem...

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Een onderhoudsvrijer... Hmmm... Niet meer iets voor de dames?

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

onderhoudsvrijer




:P ik zorg liever zelf voor tijdig doorsmeren :9



.. ik denk niet dat 'onderhoudsvrije' fuseekogels opwegen tegen de andere aanpassingen die je aan je ophanging moet maken. Overigens zijn volgens mij de bevestigingsbouten van de Metroklauwen ook anders dan die van de Mini. e.e.a. hangt ook af van de klauwen die je wilt gaan gebruiken.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Theo van den Bogaard schreef:
.. ik denk niet dat 'onderhoudsvrije' fuseekogels opwegen tegen de andere aanpassingen die je aan je ophanging moet maken.




Financieel niet nee. Maar dat is met mijn mini toch al niet interesant meer... Is leuk project.

Bevestiging van klauwen in wel een goeie ja. Moet ik nog wel ff checken. De meeste die dit doen, gaan direct naat de 4-pots metro klauwen natuurlijk. Ik wil gewoon de std. 7,5" Cooper S klauwen gebuiken.

default

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Overigens zijn volgens mij de bevestigingsbouten van de Metroklauwen ook anders dan die van de Mini. e.e.a. hangt ook af van de klauwen die je wilt gaan gebruiken.



Volgens mij de bevestigingsbouten hiervan hetzelfde. Je kan op een hub voor 8,4" schijven zowel 4-pots klauwen (metro) als 7,5" klauwen (cooper s) zetten. Als je op de 8,4-hub metro-klauwen wilt monteren moet je de schijven en flenzen mee overzetten en bij het monteren van cooper-s-klauwen moet dit ook allemaal mee worden omgezet. Wanneer je al het 7,5"-spul dat je op de 8,4-hub hebt gezet overzet op een metro-hub zou dat dus gewoon moeten passen. Toch :?

@ Bert, ik heb die metro-hubs hier losliggen, schroef de schijven, flenzen en klauwen los van je slopertje en pas het er eens op.

.. ik denk niet dat 'onderhoudsvrije' fuseekogels opwegen tegen de andere aanpassingen die je aan je ophanging moet maken.



Het is wel de reden dat ik er ook mee bezig ben, je hoeft niet meer door te smeren of af te stellen en als je het nieuw monteert moet het lang zonder gezeur goed gaan.

Aan de andere kant, wat is lang, het blijft Engels..

M vr gr,
Erik

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Erik schreef:
[Aan de andere kant, wat is lang, het blijft Engels..

M vr gr,
Erik




Tenzij je Brezan "huismerk" neemt ;)

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

bevestigingsbouten ..

ik bedoelde te zeggen dat je de bouten en het betreffende fuseestuk het beste bij elkaar kan houden, ik weet niet of de draad hetzelfde is, maar op mijn Metro zijn de bouten i.i.g. 17 mm, en op mijn Cooper was dat xx/16 (ben ik effe kwijt ..)
Ik kan ze dus ook niet meer even naast elkaar leggen, want de Cooper heb ik niet meer :|

fuseekogels op mijn Metro zijn/waren nog goed na 140000 km .. (wiellagers niet )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: 7,5" schijven met metro fusees??

Theo van den Bogaard schreef:
fuseekogels op mijn Metro zijn/waren nog goed na 140000 km .. (wiellagers niet )




Maar als ze versleten zijn heb je ook wel een probleempje! Die fuseekogels zitten er met loctite ingelijmp en zijn daardoor moeilijk los te krijgen.
Er zijn wel verschillende dikte's in fuseekogels bij metro...