91 cooper

RE: 91 cooper

ha beste mini vrienden

ik heb al door verschilende mensen hooren zeggen dat een 91 cooper carb harder loopt en sneller optrekt dan andere coopers is dit waar en zo ja hoe komt dit?? O:)

RE: 91 cooper

ik zou het niet weten, maar zou wel leuk zijn
ik heb namelijk ook een cooper 91 :D

RE: 91 cooper

Volgens het boekje heeft een carb. Cooper 61 pk en een injectie 63 pk...

RE: 91 cooper

Een carb is veel makkelijker te kietelen als een injectie... :D

Heb ook een '91er carb... ;)

RE: 91 cooper

ja en het geluid van een carb. vind ik ook veel mooier. lekker aanzuig geluidje >:)
injectie loopt zo stil en netjes O+

default

RE: 91 cooper

en aan een carb kun je zelf nog was afstellen(niet dat iedereen dit een voordeel vind) maar ik vind het wel een fijn idee dat ik geen computers in mijn auto heb

RE: 91 cooper

HOi,

Ik heb zelf ook een mini cooper uit '91 maar deze loopt niet snbeller als andere coopers. Het is alleen goedkoper en makkelijker deze te tunen!

GRTNx cyril

RE: 91 cooper

bedankt voor julie reacties maar nou weet ik nog nie of dit zo is :| maare waarom zijn die makelijker te tune denk je cyril

RE: 91 cooper

Volgens mij heeft dat helemaal niets te maken met dat het een carb uit 1991 is, maar is gewoon het feit dat het een carb is al genoeg. Komt geen computer (in de auto) aan te pas dacht ik, afstellen gaat gewoon met de hand :)

RE: 91 cooper

Je kunt er bijvoorbeeld een ander inlaatspruitstuk en naald op zetten! Bij een injectie gaat dit niet...

RE: 91 cooper

De 91 Cooper is de allerlaatste Cooper met carburateur. Je komt er veel dingen op tegen die ook later op de injecties zijn toegepast. Standaard heeft de carb Cooper inderdaad volgens de boekjes 2 pk minder dan injectie-Coopers (maar die 2 pk is minder dan de variatie die er per exemplaar in kan zitten).

Ik heb nog nooit gehoord dat hij harder zou lopen dan andere Coopers. Hij heeft zowiezo minder vermogen dan sommige oudere Coopers (1275 Cooper S bijvoorbeeld, of de Innocenti Coopers). Wel is het inderdaad zo dat er wat meer aan te tunen is, maar eigenlijk wordt dat pas echt belangrijk als je van plan bent om over de 100 pk te gaan (moet je eigenlijk niet willen). Tot daar kun je op een injectie net zo goed een LCB en een andere kop zetten. Het enige is dat je bij een injectie erop moet vertrouwen dat de ECU de inspuiting en de ontsteking netjes afstemd op de nieuwe onderdelen, terwijl dat bij een carb gewoon in te optimaal in te stellen is met "ouderwets" gereedschap (moet je wel naar de rollenbank).

Een ander inlaatspruitstuk is trouwens niet echt zonvol in het geval van een 91 carb Cooper, het standaard spruitstuk dat daar op zit is een van de beste spruitstukken die beschikbaar zijn voor de motor in die setup (1275, HIF44 carb). Ook het uitlaatspruitstuk doet niet veel onder voor een LCB.

RE: 91 cooper

Eelke schreef:
Een ander inlaatspruitstuk is trouwens niet echt zonvol in het geval van een 91 carb Cooper, het standaard spruitstuk dat daar op zit is een van de beste spruitstukken die beschikbaar zijn voor de motor in die setup (1275, HIF44 carb). Ook het uitlaatspruitstuk doet niet veel onder voor een LCB.




Dat is waar ook! Deze zijn standaard al gescheiden... :)

RE: 91 cooper

bobby minkels schreef:
maare waarom zijn die makelijker te tune denk je cyril




En vergeet niet dat ze niet alleen makkelijker te tunen zijn, maar dat de onderdelen ook goedkoper zijn...

RE: 91 cooper

Mini Power schreef:
Dat is waar ook! Deze zijn standaard al gescheiden... :)



Dat is niet het belangrijkste. Als dat het probleem is kan een zaag (nou ja...) je probleem oplossen. Maar de vorm is ook gewoon heel goed.

RE: 91 cooper

aaahhh zit da zo weer wat wijzer nou bedankt voor al julie reacties eindelijk is duidelijk hijd over dit punt enne ben trouwens sinds vandaag in het bezit van een 91 cooper :) mm nu aleen nog opknape maar ja komt alemaal goed O:) hoop ik groete

RE: 91 cooper

Gefeliciteerd, ze zijn erg leuk (ben niet voor niks de mijne gaan restaureren in plaats van inruilen voor een andere Mini :))