Ik heb een tijdje geleden een 1300 spi gekocht uit 1992.
Eenmaal thuis besloten we het dingetje op de kleine puntjes aan te pakken.
Probleem voor de apk was o.a. de verlichting.
Deze brandde te zwak, en ik had al snel door waarom.
Iedereen houd van schakelaartjes, zo ook de vorige eigenaar.
Gebruik alleen wel de goede schakelaartjes want de schakelaars die er voor de verlichting in waren gebouwd hadden veel te veel weerstand.
Ik was bezig met de dim licht schakelaar om te bouwen. Deze deed het goed, mooie licht opbrengst en we gingen verder. Plotseling deed helemaal niks het meer.
Zekeringen na gekeken, allemaal intact.
Verder gekeken, en nooit heeft er meer een lampje gebrand.
Gedeelte verlichting even achterwege gegaan en verder gegaan met de andere dingetjes.
Motorisch is er iets mis mee..
Maar ik zou niet weten wat..
Vreemde verschijnselen:
Enorm roken bij het starten, en bij warme motor gas geven nog steeds, diepblauwe tegen zwarte kleur aan rook. (a.dam koffieshop is al jaloers)
Achter de auto staande, hoor je duidelijk knallen (die je hoort als plofjes) door de uitlaat heen gaan.
Hij loopt rauw, dat wel, maar loopt stationair wel goed.
Gas geven, is dipje, voordat hij hem op pakt.
Plotseling zat de koppeling ineens vast.
Pedaal omhoog, in de neutrale stand en muur vast.
Ja.. Zo vast dat het pedaal nu krom is
Gevalletje.. Ik sta stil en ik kan schakelen zonder dat de auto beweegt of vooruit schiet.
Voor de rest.. Bedrading is een ramp..
Bouwvakkertje bezig geweest volgens mij..
Kroon steentjes united
Als er zoveel aan de bedrading is gerommelt wordt het een lang verhaal ben ik bang. Misschien een keertje uit laten lezen op foutmeldingen. Stationair goed, maar op touren niet kan je gas regel klep zijn, schakelaar bij gas bedaal, vliegwiel sensor, en ik weet niet wat nog meer. Misschien dat er mensen van hier je meer kunnen vertellen, maar ik adviseer je om hem uit te laten lezen.
Suc7
Volgensmij heb je een kat in de zak gekocht.
Als er zoveel mis is met de bedrading, is het dan niet beter om er gewoon een kabelboom van een donor spi in te zetten?
Ja ik zou ook je gehele kabelboom vervangen voor een nieuwe. Dit wil niet zeggen dat je problemen opgelost zijn maar kun je wel veel mee uitsluiten. Alle contactjes zelf goed aansluiten. Daarna eens je vacuumslangetjes vervangen en je ecu 24 uur losgekoppelt van de accu houden. Dan maar nog eens proberen. Je koppeling zal je moeten checken op je vliegwielhuis bij de kop.cil. Als je deze kunt bewegen zit t ergens anders, misschien op je kop.hoofdcil.
succes
Da's ook wel meteen de meest rigoreuze oplossing die er te bedenken is ?
Hoe groot de ramp met een SPi ook is, alles is op te lossen, vaak zelfs zonder er veel geld in te stoppen. Kroonsteentjes zijn drama, bijna net zo erg als scotch blokjes.. van die blauwe knijpdingen... Alle kroonsteentjes en scotchrommel eruit trekken en alle verbindingen solderen.. is al een goed begin bij een SPi. Tenzij je aan een goede kabelboom kunt komen.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont (Rouveen klinkt ver weg.. ;-) ), maar ik zou het wel een uitdaging vinden om alle storingen te vinden en op te lossen hoor.. ;-)
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door Rob Timmer op di, 03-03-2009 12:49
Ik heb een tijdje geleden een 1300 spi gekocht uit 1992.
Eenmaal thuis besloten we het dingetje op de kleine puntjes aan te pakken.
Probleem voor de apk was o.a. de verlichting.
Deze brandde te zwak, en ik had al snel door waarom.
Iedereen houd van schakelaartjes, zo ook de vorige eigenaar.
Gebruik alleen wel de goede schakelaartjes want de schakelaars die er voor de verlichting in waren gebouwd hadden veel te veel weerstand.
Ik was bezig met de dim licht schakelaar om te bouwen. Deze deed het goed, mooie licht opbrengst en we gingen verder. Plotseling deed helemaal niks het meer.
Zekeringen na gekeken, allemaal intact.
Verder gekeken, en nooit heeft er meer een lampje gebrand.
Gedeelte verlichting even achterwege gegaan en verder gegaan met de andere dingetjes.
Motorisch is er iets mis mee..
Maar ik zou niet weten wat..
Vreemde verschijnselen:
Enorm roken bij het starten, en bij warme motor gas geven nog steeds, diepblauwe tegen zwarte kleur aan rook. (a.dam koffieshop is al jaloers)
Achter de auto staande, hoor je duidelijk knallen (die je hoort als plofjes) door de uitlaat heen gaan.
Hij loopt rauw, dat wel, maar loopt stationair wel goed.
Gas geven, is dipje, voordat hij hem op pakt.
Plotseling zat de koppeling ineens vast.
Pedaal omhoog, in de neutrale stand en muur vast.
Ja.. Zo vast dat het pedaal nu krom is
Gevalletje.. Ik sta stil en ik kan schakelen zonder dat de auto beweegt of vooruit schiet.
Voor de rest.. Bedrading is een ramp..
Bouwvakkertje bezig geweest volgens mij..
Kroon steentjes united
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door vlassie op di, 03-03-2009 20:06
Als er zoveel aan de bedrading is gerommelt wordt het een lang verhaal ben ik bang. Misschien een keertje uit laten lezen op foutmeldingen. Stationair goed, maar op touren niet kan je gas regel klep zijn, schakelaar bij gas bedaal, vliegwiel sensor, en ik weet niet wat nog meer. Misschien dat er mensen van hier je meer kunnen vertellen, maar ik adviseer je om hem uit te laten lezen.
Suc7
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door Rob Timmer op wo, 04-03-2009 13:51
Oke.. net heeft ze weer gelopen..
Maar ze vond het niet goed dat ik haar uitzette want ze bleef door lopen..
Accu losgekoppeld maar ze liep nog steeds.
Aangezien ik ook aan de buurtjes moet denken, heb ik de bougie doppen maar stuk voor stuk los getrokken..
Nog een probleempje wat er bij komt dus.
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door jaapio1984 op wo, 04-03-2009 13:52
ff op het forum zoeken op nadieselen..
Jaapio
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door wipneus op wo, 04-03-2009 16:52
Volgensmij heb je een kat in de zak gekocht.
Als er zoveel mis is met de bedrading, is het dan niet beter om er gewoon een kabelboom van een donor spi in te zetten?
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door MiniJoey op wo, 04-03-2009 21:13
Ja ik zou ook je gehele kabelboom vervangen voor een nieuwe. Dit wil niet zeggen dat je problemen opgelost zijn maar kun je wel veel mee uitsluiten. Alle contactjes zelf goed aansluiten. Daarna eens je vacuumslangetjes vervangen en je ecu 24 uur losgekoppelt van de accu houden. Dan maar nog eens proberen. Je koppeling zal je moeten checken op je vliegwielhuis bij de kop.cil. Als je deze kunt bewegen zit t ergens anders, misschien op je kop.hoofdcil.
succes
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door mini-boy op wo, 04-03-2009 21:20
eej niet alle bouwvakkers over 1 kam scheren he
ik ben ook een bouwvakker (lees timmerman) en gebruik GEEN kroonsteentjes
grtzzz
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door wipneus op wo, 04-03-2009 23:31
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door Rob Timmer op za, 11-04-2009 18:25
Nou goed, hier zijn we weer.
(btw, nadieselen wat een half uur lang duurt?)
Bijde mini's gaan de deur uit, eerst nog even een stallingsplekje opzoeken, en dan probeer ik de 1000 op de weg te krijgen.
92,er zal wel geschrapt worden.
Toch bedankt allemaal
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door Bartje op ma, 20-04-2009 18:27
Da's ook wel meteen de meest rigoreuze oplossing die er te bedenken is ?
Hoe groot de ramp met een SPi ook is, alles is op te lossen, vaak zelfs zonder er veel geld in te stoppen. Kroonsteentjes zijn drama, bijna net zo erg als scotch blokjes.. van die blauwe knijpdingen... Alle kroonsteentjes en scotchrommel eruit trekken en alle verbindingen solderen.. is al een goed begin bij een SPi. Tenzij je aan een goede kabelboom kunt komen.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont (Rouveen klinkt ver weg.. ;-) ), maar ik zou het wel een uitdaging vinden om alle storingen te vinden en op te lossen hoor.. ;-)
RE: ,92 spi probleem..
Ingediend door MikeJetBlack op vr, 08-01-2010 18:30
Het lijkt erop dat die Mini nu bij mij woont.....