998 blok

RE: 998 blok

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een blok dat al een tijd heeft stil gestaan. Vandaag de 1e zuiger eruit gehaald en dan zie ik dit:




Door het lange stilstaan is er wat roest ontstaan in de cilinderkamer(?), wat zou je normaal gesproken doen met zo'n blok?

Grt,

Tijn

RE: 998 blok

Dat er wat roest in zit kan voorkomen.. maar meestal heeft dat te maken met/door een kapotte koppakking.

Als de compressie goed is zou ik alles goed schoonmaken en weer terug in elkaar zetten, je kan er ook voor kiezen je blok te (laten) reviseren.

RE: 998 blok

Persoonlijk zou ik de cilinders netjes oppoetsen en de zuiger en zuigerveren ook, een beetje in de olie zetten, en daarna eerst eens proberen hoe de motor loopt. Het lijkt op de foto alleen wat oppervlakige roest. Helemaal reviseren zou ik niet doen gezien de kosten, je hebt voor minder geld een andere cilinder en zelfs een compleet 1000 blok.

Succes 8)

RE: 998 blok

Ik zou ook niet te veel doen keertje opnieuwe een hoongraad laten zetten en veren vervangen incl lagers van drijfstang en krukas.
als het blok teminste van te voren lopen weg is gezet.

gr Frank

RE: 998 blok

Even met een hoonborstel er doorheen of "el cheapo" met een olievochtig lapje Scotch Brite, en gewoon de drijfstang met zuiger weer monteren.
Dit soort vliegroest schraapt een zuiger al met een paar slagen ronddraaien weer weg, ik wordt hier niet bang van..