998cc Blok.

RE: 998cc Blok.

Hallo,

Hoe betrouwbaar en sterk is een 998cc motorblok.
Ik ben opzoek naar een nieuw blokje voor mijn mini,ik wil het liefste een 1275cc blok er in leggen maar deze zijn bijna niet meer te vinden voor een leuke prijs.
Nu wil ik een 998cc blok er in leggen, maar kan ik hier goed een aanhangertje/ bagagewagen mee trekken niet dat deze straks flink terug valt in de km als ik een bergje op moet en zo.

Gr. Marcel

RE: 998cc Blok.

Hoi Marcel,

Een 998cc is een zeer betrouwbaar en sterk blok. Het terugvallen in vermogen, kan zeker, als je berg op gaat met een aanhanger. Er zijn echter voldoende aanpassingen aan een blok te doen om dit te voorkomen.

Als je zelf een blok samenstelt (nokkenas, diff, eventueel andere zuigers) dan kun je hier op inspelen. Alleen al een stage 1 kit helpt al om een paar pk meer te genereren.

RE: 998cc Blok.

Als je je Mini wilt gebruiken met een aanhangertje verdient het echt aanbeveling om ook stil te staan bij de mogelijkheid van een 1100 cc blokje, wat zijn grotere vermogen haalt uit een langere slag en 10% meer slagvolume. En van die blokjes zijn makkelijker verkrijgbaar dan de 1275 jes waar iedereen al achteraan gezeten heeft.

default

RE: 998cc Blok.

Ik had voorheen ook een 998 blokje met stage 1 tuningkit erop, en had geen problemen met een aanhangertje. Ben er zelfs mee naar het IMM in Hongarije mee geweest en onderweg flinke hellingen gehad.
Maar als je richting een vouwwagen of caravan wilt gaan dan zou ik wel Minimaal een 1275 nemen..