Even een vraagje, ik ben nieuwe aandrijfassen aan het monteren, mijn oude heb ik er al af, maar de (gescheurde) oude hoezen zitten nog aan ijn auto vast, die zitten met van die stalen ringen vast geklemd, hoe krijg ik nu die stalen ringen eraf en daarmee ook mijn hoezen?
Ingediend door sjeesenwiet op zo, 22-05-2005 16:00
Als het goed is zitten er bij de nieuwe hoezen ook nieuwe ringen of wat dan ook om ze mee vast te zetten en kan je de oude als het goed is eraf knippen die heb je dan toch niet meer nodig.
dat is correct
Je kunt die oude er gerwoon met grof geweld af halen, wegooien.
Bij het nieuwe setje zitten waarschijnlijk trekbandjes/tailripjes. Om deze goed te monteren vooral bij de differentieelkant, moet je het oppervlakte goed vet vrij hebben, anders glijden ze er bij de kleinste kracht zo weer af.
Bij de wielkant passen de trekbandjes/tailripjes niet want dan zullen ze tegen het fusee aan lopen, heb ik ook nog steeds.
Ik heb ze er inmiddels met grof geweld afgehaald (slijptol) maar die ty-repjes zijn die net zo sterk als die ijzeren ringen? Gaat het hier niet sneller op lekken als het vet warm en vloeibaarder is?
Ingediend door sjeesenwiet op ma, 23-05-2005 09:59
ty-reps kunnen een hoop hebben hoor anders zouden ze ze ook niet onder de motorkap gebruiken om het een en ander vast te zetten, ik heb ze zelf ook met ty-reps vastgezet en het zit nog steeds en ook geen lekkages gehad tot op heden. succes er verder mee
Ik kreeg bij mijn stofhoezensetje inderdaad ook van die plastic bindertjes en heb er niet zoveel vertrouwen in. Ik heb ze vervangen door stalen kabelbinders van de Conrad. Die hebben wat meer weg van 't originele spul.
Ze moeten er alleen nog weer met as en al onder, dus ze hebben de tie wraps nog niet verslagen
Het is geen slangklem. Het is in feite een stalen tie-wrap, met een kleine 1-richtingschuif, dus ik verwacht dat de onbalans wel meevalt. Kunt ze wel vinden bij www.conrad.nl met zoeken naar kabelbinders.
Mijn originele bevestiging bestond uit een soortgelijk systeem (met clipje), en een volledig gesloten ring. Ik vraag me af hoe ze die laatste er ooit om gekregen hebben. De andere aandrijfas had een sluiting die gewoon een rubberen ring was.
ik dacht dat er misschien een echte slangklem bedoeld werd met zo'n schroef. Ook al zit het dicht bij de as, het lijkt me toch dat je met zo'n ding wel wat merkt. Maar het blijkt dus wat anders te zijn...
Het is Ty-rap en dat is een merknaam. Maar iedereen weet wat ermee bedoeld wordt
Voor de hoezen kun je toch best de daarvoor bestemde stalen klembanden gebruiken, geen ty-raps of slangenklemmen. Een goede automaterialenzaak levert ze ook los. Kosten geen drol dus daar hoef je het niet voor te doen.
Nadeel is dat je soms een speciale tang daarvoor nodig hebt voor die banden... en de meeste mensen hebben die niet..
Heb het al eens gedaan met een kniptang en met een waterpomptang.. maar er bestaat een risico dat je zo'n klemband sloopt of doorknipt(per ongeluk)
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door MasterMW op zo, 22-05-2005 15:54
Even een vraagje, ik ben nieuwe aandrijfassen aan het monteren, mijn oude heb ik er al af, maar de (gescheurde) oude hoezen zitten nog aan ijn auto vast, die zitten met van die stalen ringen vast geklemd, hoe krijg ik nu die stalen ringen eraf en daarmee ook mijn hoezen?
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door sjeesenwiet op zo, 22-05-2005 16:00
Als het goed is zitten er bij de nieuwe hoezen ook nieuwe ringen of wat dan ook om ze mee vast te zetten en kan je de oude als het goed is eraf knippen die heb je dan toch niet meer nodig.
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Booster op zo, 22-05-2005 20:26
dat is correct
Je kunt die oude er gerwoon met grof geweld af halen, wegooien.
Bij het nieuwe setje zitten waarschijnlijk trekbandjes/tailripjes. Om deze goed te monteren vooral bij de differentieelkant, moet je het oppervlakte goed vet vrij hebben, anders glijden ze er bij de kleinste kracht zo weer af.
Bij de wielkant passen de trekbandjes/tailripjes niet want dan zullen ze tegen het fusee aan lopen, heb ik ook nog steeds.
Wie heeft hier een betere oplossing voor?
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door MasterMW op zo, 22-05-2005 22:27
Ik heb ze er inmiddels met grof geweld afgehaald (slijptol) maar die ty-repjes zijn die net zo sterk als die ijzeren ringen? Gaat het hier niet sneller op lekken als het vet warm en vloeibaarder is?
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Booster op zo, 22-05-2005 22:56
Denk ook inderdaad dat die tayripjes slapper zijn, bij mij zitten ze nog steeds goed dus het zal wel voldoende zijn.
let wel op goed vastzetten en goed droog oppervlak.
succes er weer mee
robert
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door sjeesenwiet op ma, 23-05-2005 09:59
ty-reps kunnen een hoop hebben hoor anders zouden ze ze ook niet onder de motorkap gebruiken om het een en ander vast te zetten, ik heb ze zelf ook met ty-reps vastgezet en het zit nog steeds en ook geen lekkages gehad tot op heden. succes er verder mee
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Birdy op ma, 23-05-2005 10:05
Het moeilijke woord heb ik ooit eens opgezocht:
tie wrap
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Eelke op ma, 23-05-2005 10:39
Had ik het toch altijd goed gedacht
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Dr.Who op ma, 23-05-2005 11:09
Ik kreeg bij mijn stofhoezensetje inderdaad ook van die plastic bindertjes en heb er niet zoveel vertrouwen in. Ik heb ze vervangen door stalen kabelbinders van de Conrad. Die hebben wat meer weg van 't originele spul.
Ze moeten er alleen nog weer met as en al onder, dus ze hebben de tie wraps nog niet verslagen
Groeten,
Peter
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door sebas1300 op ma, 23-05-2005 16:25
Hallo,
Die "ijzeren" klemmen kun je met een kniptang doorknippen.
Daar waar ze bij montage ook bij elkaar geknepen worden.
Ik heb bij mij ook tie-wraps (mc donalds?? wrap)
gebruikt om na het vervangen van de hoezen
de boel weer bij elkaar te houden.
De orgineel bijgeleverde klemmen kreeg ik niet fatsoenlijk bij elkaar geknepen. (geen juiste tang waarschijnlijk).
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Crispy op ma, 23-05-2005 16:29
Wat voor dingen zijn dat dan? je moet denk ik wel uitkijken met onbalans als je bv een soort slangklem gebruikt.
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Dr.Who op ma, 23-05-2005 16:53
Het is geen slangklem. Het is in feite een stalen tie-wrap, met een kleine 1-richtingschuif, dus ik verwacht dat de onbalans wel meevalt. Kunt ze wel vinden bij www.conrad.nl met zoeken naar kabelbinders.
Mijn originele bevestiging bestond uit een soortgelijk systeem (met clipje), en een volledig gesloten ring. Ik vraag me af hoe ze die laatste er ooit om gekregen hebben. De andere aandrijfas had een sluiting die gewoon een rubberen ring was.
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Rene op ma, 23-05-2005 17:33
Het heeft erg weinig gewicht gelukkig en zit vlak bij de as dus weinig moment om een onbalans te creeren lijkt me...
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Crispy op ma, 23-05-2005 17:54
ik dacht dat er misschien een echte slangklem bedoeld werd met zo'n schroef. Ook al zit het dicht bij de as, het lijkt me toch dat je met zo'n ding wel wat merkt. Maar het blijkt dus wat anders te zijn...
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Nexus op vr, 01-07-2005 11:16
Het is Ty-rap en dat is een merknaam. Maar iedereen weet wat ermee bedoeld wordt
Voor de hoezen kun je toch best de daarvoor bestemde stalen klembanden gebruiken, geen ty-raps of slangenklemmen. Een goede automaterialenzaak levert ze ook los. Kosten geen drol dus daar hoef je het niet voor te doen.
RE: Aandrijfas hoezen
Ingediend door Rene op vr, 01-07-2005 11:31
Nadeel is dat je soms een speciale tang daarvoor nodig hebt voor die banden... en de meeste mensen hebben die niet..
Heb het al eens gedaan met een kniptang en met een waterpomptang.. maar er bestaat een risico dat je zo'n klemband sloopt of doorknipt(per ongeluk)