Vanmiddag bezig geweest mijn blok terug te hangen.
Heel wat geklooi met de aandrijfassen en uiteindelijk zit het wel.
Maar zie de foto hieronder...
Aan de rechtse kant voel en zie je duidelijk de kogels zitten.
Aan de linkerkant is dit niet het geval.
Wat is er mis gegaan ?
En nog belangrijker, hoe krijg ik het weer goed ?!
Tevens paste het blok er niet lekker in.
Hij zat meer naar linksvoor toe.
Daardoor kreeg ik de motorsteun aan die kant ook niet in positie.
Heeft dit met de linkeraandrijfas te maken die er misschien niet helemaal lekker in zit ?
even de tyrap losmaken van de foto, en de onderste fusee, dan kan je de hub iets naar buiten trekken en de remschijf iets draaien, de kogels van de homokineet zijn nu niet in de pot gevallen...
als je je motorblok iets opkrikt met een gewone garagekrik, dan door de gaten van je subframe een pen (kruiskopschroevendraaier of iets dergelijks) prikken en daarmee je motorsteun op de juiste plek wrikken terwijl je de krik weer laat zakken.
succes!!!
top dat je er zelf aan begonnen bent en dat je al een eind gekomen bent!!!
Dus eigenlijk valt het allemaal nog wel mee ?
En als ik het op jouw manier doe, dan vallen die kogels zelf op hun plek ?
Aan de linkerkant heb ik de onderste fusee ook los gemaakt, maar die kogel is nu gesneuveld, want het schroefdraad draait mee als ik de moer er weer op draai.
Wat verklaart dan dat ik die steunen niet goed op hun plek kreeg ?
En dat het blok linksvoor verder naar voren staat ?
als je het op die manier doet valt alles op zijn plek..
de fuseekogel hoeft niet kapot te zijn, misschien iets te veel speling, als je de aandrijfas erin hebt zitten en de fusee weer door de draagarm, kan je met de krik de draagarm omhoog drukken in de fusee zodat de fuseepen vastklemt in het conische gat van de draagarm, dan kan je de moer er wel weer opdraaien.
als de kogels goed in de potjoint zitten dan komt je blok ook meer recht te staan op de juiste plek.
Top !
Ik ga er waarschijnlijk zaterdag weer mee aan de slag !
Heb je nog een slimme manier om die fusee los te krijgen ?
M'n buurman heeft wat geholpen, remschijf wat opgekrikt, toen alles onder spanning gezet en met een hamer wat gebeukt.
Is dat de makkelijkste manier ?
Links sluit de aandrijfas niet helemaal aan.
Scheelt een halve centimeter ofzo.
Ook dat gaat goed komen zodra die andere op z'n plek zit ?
Aan een kogelsplitter heb je wat meer want dan kan je de fusee en stuurkogels er heel afhalen.
Is te koop bij (1 van) de sponsors hierboven voor 25 euries.
Vanmiddag een fusee splitter gekocht bij een bekende shop in Den Bosch.
En toen aan de klus...
Zoals hier beschreven op het forum dus de fusee losgehaald.
Wat wrikken was voldoende, de kogels schoten op zijn plaats !
Daarna de motorsteunen ook weer vast gekregen en de hondenbotjes.
De schakelstang zit ook weer op zijn plaats en vast !
Met dank voor de duidelijke reacties hier is het tot nu toe allemaal goed gegaan !
En dat voor iemand met 2 linker/rechterhanden
Nu dus op naar het volgende, het verder afbouwen en aansluiten van het blok !
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op zo, 28-10-2012 16:45
Vanmiddag bezig geweest mijn blok terug te hangen.
Heel wat geklooi met de aandrijfassen en uiteindelijk zit het wel.
Maar zie de foto hieronder...
Aan de rechtse kant voel en zie je duidelijk de kogels zitten.
Aan de linkerkant is dit niet het geval.
Wat is er mis gegaan ?
En nog belangrijker, hoe krijg ik het weer goed ?!
Tevens paste het blok er niet lekker in.
Hij zat meer naar linksvoor toe.
Daardoor kreeg ik de motorsteun aan die kant ook niet in positie.
Heeft dit met de linkeraandrijfas te maken die er misschien niet helemaal lekker in zit ?
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Red Flame op zo, 28-10-2012 16:53
even de tyrap losmaken van de foto, en de onderste fusee, dan kan je de hub iets naar buiten trekken en de remschijf iets draaien, de kogels van de homokineet zijn nu niet in de pot gevallen...
als je je motorblok iets opkrikt met een gewone garagekrik, dan door de gaten van je subframe een pen (kruiskopschroevendraaier of iets dergelijks) prikken en daarmee je motorsteun op de juiste plek wrikken terwijl je de krik weer laat zakken.
succes!!!
top dat je er zelf aan begonnen bent en dat je al een eind gekomen bent!!!
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op zo, 28-10-2012 17:02
Dus eigenlijk valt het allemaal nog wel mee ?
En als ik het op jouw manier doe, dan vallen die kogels zelf op hun plek ?
Aan de linkerkant heb ik de onderste fusee ook los gemaakt, maar die kogel is nu gesneuveld, want het schroefdraad draait mee als ik de moer er weer op draai.
Wat verklaart dan dat ik die steunen niet goed op hun plek kreeg ?
En dat het blok linksvoor verder naar voren staat ?
Thanks voor je aanmoediging
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Red Flame op zo, 28-10-2012 17:42
als je het op die manier doet valt alles op zijn plek..
de fuseekogel hoeft niet kapot te zijn, misschien iets te veel speling, als je de aandrijfas erin hebt zitten en de fusee weer door de draagarm, kan je met de krik de draagarm omhoog drukken in de fusee zodat de fuseepen vastklemt in het conische gat van de draagarm, dan kan je de moer er wel weer opdraaien.
als de kogels goed in de potjoint zitten dan komt je blok ook meer recht te staan op de juiste plek.
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op zo, 28-10-2012 19:57
Top !
Ik ga er waarschijnlijk zaterdag weer mee aan de slag !
Heb je nog een slimme manier om die fusee los te krijgen ?
M'n buurman heeft wat geholpen, remschijf wat opgekrikt, toen alles onder spanning gezet en met een hamer wat gebeukt.
Is dat de makkelijkste manier ?
Links sluit de aandrijfas niet helemaal aan.
Scheelt een halve centimeter ofzo.
Ook dat gaat goed komen zodra die andere op z'n plek zit ?
Thanks voor de tips !
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door jaapio1984 op zo, 28-10-2012 20:40
fuseesplitter kopen.. niet duur en ideaal voor deze klussen
Jaapio
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Snackey op zo, 28-10-2012 21:17
Inderdaad splitter of fuseevork kopen!
Ik heb eerst mn blok vastgezet en daarna de aandrijfassen erin geschoven. Moet je inderdaad wel je fusees loshalen.
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op zo, 28-10-2012 21:59
Uhm, waar scoor je zo'n ding en hoe werkt het ? :$
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door jaapio1984 op zo, 28-10-2012 22:19
gewoon bij de brezan oid
bout van de fusee eraf.. opening onder je draagarm en andere op draadeinde van de fusee.. en dan maar aandraaien tot ie losschiet
Jaapio
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Snackey op zo, 28-10-2012 23:50
Of als je graag met een hamer werkt..
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op ma, 29-10-2012 09:22
En wat kost zo'n ding ?
Ik kom alleen maar dure tegen van 40 tot 50 euro...
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Snackey op ma, 29-10-2012 09:31
Even je automaterialenzaak binnenlopen!
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op ma, 29-10-2012 09:37
Dat wordt dan Leto Wijchen of de Brezan Dukenburg !
Vandaag geen tijd, dan woensdag maar.
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door jaapio1984 op ma, 29-10-2012 11:03
ik heb 15 euro betaald op een clubdag 2 jaar geleden
Jaapio
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Risky op ma, 29-10-2012 12:04
Ik heb ook zo'n vork net als snackey laat zien. Werkt prima en heeft mij 20 euro gekost.
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Vlammerd op ma, 29-10-2012 12:15
Aan een kogelsplitter heb je wat meer want dan kan je de fusee en stuurkogels er heel afhalen.
Is te koop bij (1 van) de sponsors hierboven voor 25 euries.
RE: Aandrijfas probleem ?
Ingediend door Ferdy1978 op za, 03-11-2012 20:40
Vanmiddag een fusee splitter gekocht bij een bekende shop in Den Bosch.
En toen aan de klus...
Zoals hier beschreven op het forum dus de fusee losgehaald.
Wat wrikken was voldoende, de kogels schoten op zijn plaats !
Daarna de motorsteunen ook weer vast gekregen en de hondenbotjes.
De schakelstang zit ook weer op zijn plaats en vast !
Met dank voor de duidelijke reacties hier is het tot nu toe allemaal goed gegaan !
En dat voor iemand met 2 linker/rechterhanden
Nu dus op naar het volgende, het verder afbouwen en aansluiten van het blok !