Hallo,
We hebben juist een 1300 metro-mg blok gemonteerd, probleem is dat als hij in versnelling staat (alle versnellingen) dat er geen verbinding is tussen de wielen en de motor . We willen nu weten of het probleem in de koppeling zit of in de versnellingsbak (liefst zonder de motor er terug te moeten uithalen), heeft er iemand een tip? Het kan ook zijn dat we ergens iets vergeten hebben, maar ik vrees een defect in de versnellingsbak.
Groeten,
Willy
GOLDY schreef: We willen nu weten of het probleem in de koppeling zit of in de versnellingsbak
Hmm, ik eerste ingeving is het koppelingshuis deksel eraf te halen. Met deze eraf staat je koppeling altijd gekoppeld, nu zou je wel moeten kunnen zien of de koppeling grijpt of niet....
Andere mogelijkheid is misschien (net verzonnen dus correct me if i'm wrong) mogelijk als de motor loopt (kun je starten??). Dat is gewoon in de versnelling zetten zonder te koppelen. Als dit kan draait de primaire as van de versnellingsbak niet mee, en ligt het dus aan de koppeling. Bij veel gekraak draait deze dus wel, en ligt het probleem dus in de bak, of later. Differentieel??
We gaan dit morgen uittesten, zeker met het koppelingshuis.
We aarzelen nu om de motor te starten (olie, benzine, koelwater, ontsteking afstellen,enz...) misschien doen we de test met enkel draaiende startmotor...
In ieder geval weer eens bedankt voor de tips (waarom denken we er zelf niet aan???)
Willy
Oorzaak gevonden! Bij het draaien van de motor met de hand en in eerste versnelling zagen we de wielen een weinig draaien! Toen hebben we één wiel vastgehouden gedraaid met het andere wiel en toen hoorden we een schurend geluid in het koppelingshuis! Toen het koppelingshuis open gemaakt en ja hoor, koppelingplaat versleten!
Gelukkig was het niet de versnellingsbak! We gaan nu ook de drukgroep vervangen. We gaan hiervoor wel de motor terug uitbouwen. We houden jullie verder op de hoogte.
Groeten,
Willy
RE: Aandrijving
Ingediend door GOLDY op do, 21-03-2002 13:29
Hallo,
We hebben juist een 1300 metro-mg blok gemonteerd, probleem is dat als hij in versnelling staat (alle versnellingen) dat er geen verbinding is tussen de wielen en de motor . We willen nu weten of het probleem in de koppeling zit of in de versnellingsbak (liefst zonder de motor er terug te moeten uithalen), heeft er iemand een tip? Het kan ook zijn dat we ergens iets vergeten hebben, maar ik vrees een defect in de versnellingsbak.
Groeten,
Willy
RE: Aandrijving
Ingediend door Bert op do, 21-03-2002 17:47
Hmm, ik eerste ingeving is het koppelingshuis deksel eraf te halen. Met deze eraf staat je koppeling altijd gekoppeld, nu zou je wel moeten kunnen zien of de koppeling grijpt of niet....
Andere mogelijkheid is misschien (net verzonnen dus correct me if i'm wrong) mogelijk als de motor loopt (kun je starten??). Dat is gewoon in de versnelling zetten zonder te koppelen. Als dit kan draait de primaire as van de versnellingsbak niet mee, en ligt het dus aan de koppeling. Bij veel gekraak draait deze dus wel, en ligt het probleem dus in de bak, of later. Differentieel??
Bert.
RE: Aandrijving
Ingediend door GOLDY op do, 21-03-2002 19:35
We gaan dit morgen uittesten, zeker met het koppelingshuis.
We aarzelen nu om de motor te starten (olie, benzine, koelwater, ontsteking afstellen,enz...) misschien doen we de test met enkel draaiende startmotor...
In ieder geval weer eens bedankt voor de tips (waarom denken we er zelf niet aan???)
Willy
RE: Aandrijving
Ingediend door GOLDY op vr, 22-03-2002 15:18
Oorzaak gevonden! Bij het draaien van de motor met de hand en in eerste versnelling zagen we de wielen een weinig draaien! Toen hebben we één wiel vastgehouden gedraaid met het andere wiel en toen hoorden we een schurend geluid in het koppelingshuis! Toen het koppelingshuis open gemaakt en ja hoor, koppelingplaat versleten!
Gelukkig was het niet de versnellingsbak! We gaan nu ook de drukgroep vervangen. We gaan hiervoor wel de motor terug uitbouwen. We houden jullie verder op de hoogte.
Groeten,
Willy