Wie kan mij op onderstaand plaatje aangeven wat op welk punt aangesloten dient te worden? Ik kan er geen wijs meer uit, volgens mij mis ik wat stekkertjes..
Is van een '81 Van mocht dat uitmaken.
Bedankt!
Helpt dit een beetje?
Super, ignition op de middelste aansluiting?
Geen massa nodig?
Bedankt!
Massa wordt verzorgd middels de bevestigingsboutjes neem ik aan
Niet wanneer je net alles vers in de tectiel hebt gezet ik ga het proberen, bedankt!
Relais wordt inderdaad geaard via de bevestiging. Bij mij werkte dit niet 100% omdat het allemaal wat ouder is, dus waar het relais tegen het plaatwerk aan zit heb ik een klein stukje kaal gemaakt en wat contactspray op gespoten, voordat ik het relais terug monteerde. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
ps: bij mij zit het iets anders aangesloten volgens mij, zal eens een foto maken
Heb het nu aangesloten zoals op t plaatje.. Alleen doet de loom niks. Wanneer ik schakeldraad (rood-wit) aansluit op het achterste pinnetje bij de bout waar battery+loom op zit doet de loom t wanneer ik het contact naar starten draai..
Wat gaat hier fout? Wanneer battery en loom tegen elkaar komen gebeurt er dus niets..
Het klopt wat je zegt, alleen wordt je kontakslot nu andersom gevoed.
Alles weer loshalen en opnieuw:
Battery + loom (=voeding 30 voor je kontaktslot) komen op de grote bout.
Starter op de andere grote bout.
Je rood-witte schakeldraad (50) komt ws.op de onderste aansluiting.
Je hebt dan nog de by-pass voeding van de ignition en deze komt dan op de bovenste aansluiting.
Bedankt voor de tips!!
Heb het gevonden inmiddels.. De vorige eigenaar heeft in de loom het 1 en ander omgelust tbv de voltmeter...
Die is nu niet gemonteerd, en de volgorde was solenoid > voltmeter > solenoid > loom..
Maar weer even terugzetten naar normaal!
Alles aangesloten zoals het ooit was, dus met de bruine draden. Daar nu de draden voor de voltmeter bijgezet zodat ook wanneer deze niet is aangesloten de rest het gewoon doet.
Pff kabelbomen....
Het grootste probleem is meestal dat vorige eigenaren teveel aan de kabelboom klooien
Weet iemand op welke aansluiting van de solenoid de draad vanaf het contactslot moet en waar de draad naar de bobine moet?
Als ik naar de motor kijk zit de solenoid vast tegen het schutbord linker zijde.
Middelste lip vanuit die positie achter zit de contactslot aansluiting, middelste lipje voor de bobine (kleiner lipje) klopt dat?
Beste forummers,

Wie kan mij op onderstaand plaatje aangeven wat op welk punt aangesloten dient te worden? Ik kan er geen wijs meer uit, volgens mij mis ik wat stekkertjes..
Is van een '81 Van mocht dat uitmaken.
Bedankt!
Helpt dit een beetje?


Super, ignition op de middelste aansluiting?
Geen massa nodig?
Bedankt!
Massa wordt verzorgd middels de bevestigingsboutjes neem ik aan
Niet wanneer je net alles vers in de tectiel hebt gezet
ik ga het proberen, bedankt!
Relais wordt inderdaad geaard via de bevestiging. Bij mij werkte dit niet 100% omdat het allemaal wat ouder is, dus waar het relais tegen het plaatwerk aan zit heb ik een klein stukje kaal gemaakt en wat contactspray op gespoten, voordat ik het relais terug monteerde. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
ps: bij mij zit het iets anders aangesloten volgens mij, zal eens een foto maken
Heb het nu aangesloten zoals op t plaatje.. Alleen doet de loom niks. Wanneer ik schakeldraad (rood-wit) aansluit op het achterste pinnetje bij de bout waar battery+loom op zit doet de loom t wanneer ik het contact naar starten draai..
Wat gaat hier fout? Wanneer battery en loom tegen elkaar komen gebeurt er dus niets..
Het klopt wat je zegt, alleen wordt je kontakslot nu andersom gevoed.
Alles weer loshalen en opnieuw:
Battery + loom (=voeding 30 voor je kontaktslot) komen op de grote bout.
Starter op de andere grote bout.
Je rood-witte schakeldraad (50) komt ws.op de onderste aansluiting.
Je hebt dan nog de by-pass voeding van de ignition en deze komt dan op de bovenste aansluiting.
Bedankt voor de tips!!
Heb het gevonden inmiddels.. De vorige eigenaar heeft in de loom het 1 en ander omgelust tbv de voltmeter...
Die is nu niet gemonteerd, en de volgorde was solenoid > voltmeter > solenoid > loom..
Maar weer even terugzetten naar normaal!
Alles aangesloten zoals het ooit was, dus met de bruine draden. Daar nu de draden voor de voltmeter bijgezet zodat ook wanneer deze niet is aangesloten de rest het gewoon doet.
Pff kabelbomen....
Het grootste probleem is meestal dat vorige eigenaren teveel aan de kabelboom klooien
Weet iemand op welke aansluiting van de solenoid de draad vanaf het contactslot moet en waar de draad naar de bobine moet?
Als ik naar de motor kijk zit de solenoid vast tegen het schutbord linker zijde.
Middelste lip vanuit die positie achter zit de contactslot aansluiting, middelste lipje voor de bobine (kleiner lipje) klopt dat?
Groeten, Stefan
Je moet ingelogd zijn om te reageren.