Alternatief voor hydraulische vering

default

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Beste,

Ik ben in het bezit van een Mini Cooper MK2 uit 1970.

De Cooper is voorzien van de originele hydraulische vering.

Ik twijfel aan de duurzaamheid van de hydraulische elementen, en wil geen risico nemen.

Wie heeft er tips voor goede alternatieven met behoud van de originele huidige subframes?

Mijn dank is groot,,

Met vriendelijke groet,

Sam

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Ben bang dat je nu toch 'teveel van het goede' wilt, Sam.
Voor de latere rubber geveerde Mini's is wel een alternatief op de markt gebracht in de vorm van stalen spiraal veren, maar om de hydraulastic vering te vervangen is dit systeem niet bruikbaar voorzover ik weet.
Wees maar niet zo onzeker over het systeem wat je nu hebt. Ga gewoon rijden met die wagen en wacht rustig af wat er gebeurt. 'Zeer waarschijnlijk niets met de vering van je auto'. En gebeurt er wel wat, dan is dat wellicht gewoon 'reparabel'.
En als je toch een geruster gevoel hebt -naar je verwachting- met een vering met rubber balletjes. Bied dan de auto die je hebt 'te ruil' aan voor eentje van jongere datum.

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Wat ik nu ga zeggen is een beetje schelden in de kerk, maar een extra mogelijkheid.

Je zou op zoek kunnen gaan naar subframes die geschikt zijn voor de latere vorm van vering. Ik weet niet zeker in hoeverre deze gaan passen op jouw mini.

Ik zou dan wel de oude met hydrolastic bewaren.

default

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Ik ben het voor de helft met Wim eens.
Voor het achter subframe is dit niet zo'n probleem.
Je moet de schotels waar de hydraulastic vering tegen aan ligt verwijderen van het subframe en dan kun je trompetten en bal plaatsen.
Misschien moet je de passing van de bal wat bijwerken maar het gaat.
Ik heb dit zelf een keer gedaan omdat ik alleen een hydaulastic subframe kon kopen op dat moment.
Of dit bij het voor subframe ook kan weet ik niet maar als het al zou kunnen is dat een klus die niet zo maar even gedaan kan worden denk ik.
Daarom zeg ik ook, rij met je hydraulische vering, er zal niet zo gauw wat kapot gaan, en je laat je mini in zijn originele staat voor wat betreft de vering.

default

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Bedankt voor jullie reactie mannen!

Ik heb vandaag een rondje gebeld en wat op Engelse forums rond gekeken en inderdaad.. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.

De reden dat ik twijfel en dit bericht heb gepost is omdat mijn vader deze wagen 40 jaar geleden in onderdelen / dozen heeft gekocht en we nu ein-de-lijk de motivatie hebben gevonden om het beestje te restaureren en rijdend te maken.

De Hydraulische vering ziet er niet al te best uit, maar ik ga hier eens mee aan de gang. Heb een adresje gevonden om ze af te laten vullen en te kijken of ze lek zijn ja of nee. Leidingen zijn ook los te krijgen heb ik gezien, dus dit moet vast goed gaan komen.

Blijken ze nu toch lek te zijn of niet te functioneren naar behoren gaan we opzoek naar een andere oplossing.

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Ook de ballen zijn tegenwoordig weer te krijgen. Als je goed zoekt. Geen nieuwe, maar gereviseerde.
De rest van de onderdelen voor je hydrolastic is ook te krijgen. Vraag eventueel na bij de sponsoren.

RE: Alternatief voor hydraulische vering

Gereviseerd is een groot woord... Voorzien van nieuwe slangen, geschilderd en druk getest.

RE: Alternatief voor hydraulische vering

In elk geval verstandig Sam dat jullie besloten hebben om de Mini origineel te restaureren.
Dat vindt ook meer waardering in de omgeving van de liefhebbers.
En een Mini van dat jaartal met 'droge' vering is op de markt niks waard (die zal wel verprutst zijn)