balanceerpunt drukgroep

RE: balanceerpunt drukgroep

Hallo allemaal.

Vandaag wou ik mijn nieuwe koppelingsplaat en drukgroep terug plaatsen.

Ik ben op het punt aangekomen dat ik mijn nieuwe drukgroep wou monteren maar tot mijn verbazing kan ik niet het ingelsagen A-tje vinden wat aangeeft dat dat het gebalanceerde punt is.

Ik heb de clutch kit van ap driveline technologies, bestel u18b4.

Kan je ook nog op een andere manier zien wat het uitgebalanceerde punt is?

Wel viel mij op dat er een deukje in de drukgroep is "geslagen" De oude drukgroep heeft dit ook en volgens mij wordt de drukgroep zo uitgebalanceerd. Zou het dan het geval zijn dat het dichtsbijzijnde bevestigings gat het goede gat is? dus waar normaal het A-tje ingeslagen zou moeten zijn?

Bedankt voor jullie inbreng.

Groet, Sebastiaan

default

RE: balanceerpunt drukgroep

sebastiaan.keijzer schreef:

Bedankt voor jullie inbreng.



## ofwel balancering speelt voor de montage geen rol, ofwel de koppelingsplaat en de drukgroep (allebei uit de nieuwe set) zijn samen uitgebalanceerd en moeten in een vaste positie t.o.v. elkaar gemonteerd worden.
lijkt me raar, omdat de ring van de drukgroep draait en dus beweegt t.o.v. de koppelingsplaat.

ik zou -eventueel- ap mailen om te vragen naar het hoe en waar van een balanceermerkje (in de winkel weten ze het toch niet)

RE: balanceerpunt drukgroep

Volgens de boeken moet het contra vliegwiel waar een balanceer punt in staat, het A-tje in 1 lijn staan met de schaal verdeling op het vliegwiel en met het uitgebalnceerde teken op de drukgroep, het A-tje dus.

De koppelingsplaat kan je zo bevestigen, dat maakt niet uit. Maar dat het contra vliegwiel, het vliegwiel en drukgroep uitgebalanceerd moeten zijn lijkt mij logisch. Anders gaat het zwabberen en kunnen je lager er onder lijden toch?

Of zie ik dat nou verkeerd.

De oude drukgroep is wel voorzien van het ingeslagen A-tje. de type drukplaat is ook het zelfde als de oude allebei de "blauwe"

De mini zaak waar het vandaan kwam die schreef mij dat het niet uitmaakt bij een standaard motor, merk je het verschil niet!

Kan dit kloppen?

Groet en bedankt voor je antwoord.