Bandenspanning van falken 10 inch

Hallo,

Iemand een idee wat de bandenspanning bedraagd voor en achter van een 165/70/10 falken band.

Maandag 11 december 2006

Als ik me niet vergis is dat 2.0 bar voor en 1.8 bar achter.

Bedankt voor de snelle reactie .

Morgen even testen.

greetz. :)

ik rij op 2.2 voor 2.0 achter

op de gegeven waarde vind ik ze erg zacht en heel veel roll hebben (bij een 5j velg)

als ik het circuit op ga gaan ze naar 2.7 2.5
aleen op de straat is dat niet lekker

Ik heb ze rondom op 2.0 staan. Ik heb eigenlijk nog nooit een hogere bandenspanning geprobeerd.

Dennis

nonono schreef:

als ik het circuit op ga gaan ze naar 2.7 2.5




is dat bij warme of koude banden? op het circuit maakt dat nogal wat uit denk ik omdat de banden aardig kunnen opwarmen

EB
Woensdag 20 december 2006

Hey, ik rijd 10 inch al jaren op 1.9 bar achter en 2 voor. Rijd prima!

mzzl

Crispy schreef:


is dat bij warme of koude banden? op het circuit maakt dat nogal wat uit denk ik omdat de banden aardig kunnen opwarmen



koud
warm zitten ze dan ver over de 3
dat is niet comfortabel maar je gaat er wel behoorlijk harder door

Donderdag 21 december 2006

ja topsnelheid misschien, maar je hebt wel minder oppervlak dat contact heeft met de weg dus bochtenwerk en remmen zal wel wat minder zijn?

Donderdag 21 december 2006

Ach zolang je zorgt dat het geen ballonnen worden onder je auto, kan je een hoop doen.

Groet ron

Donderdag 21 december 2006

Crispy schreef:
ja topsnelheid misschien, maar je hebt wel minder oppervlak dat contact heeft met de weg dus bochtenwerk en remmen zal wel wat minder zijn?



bochten werk en remmen gaan juist veel beter
omdat je vanwege de hoge druk veeeeeel minder vervorming van de band hebt

zowiezo meer grip omdat je door de hogere druk (sneller) meer temperatuur in je banden hebt

Donderdag 21 december 2006

hoe is het slijtagepatroon van de banden dan? slijten ze gelijkmatig of in het midden meer? of is dat met circuitgebruik niet te vergelijken?

Donderdag 21 december 2006

Als ik dat zo lees dus alleen maar een positiev invloed van rijden met een hogere bandenspanning, maar waarom dan toch die adviesdruk van 2.0 ?

Zover ik weet slijt met een hogere bandenspanning juist het midden van de band sneller en heb je ook minder wegcontact

Dennis

Vrijdag 22 december 2006

De band komt bij een hogere bandenspanning ronder te staan zodat er bij bochtenwerk met regen ed minder contact is met het wegdek. Daarom wordt een standaard bandenspanning gehanteerd van 2.0 bar.
In de zomer of tijdens circuit gebruik kan je hogere bandenspaning nemen maar voor weggebruik gewoon de fabrieks waarden aanhouden is mijn advies.

in de regen heeft minder contact opp juist voordelen want hoe groter je contact opp hoe kleinde de druk per cm2 en hoe groter de kans op aquaplaning

zoals al word aangeduid heeft het ook nadelen om met hogere bandenspanning te rijden

maar op het circuit ga je er echt een boel sneller mee

op de weg is het totale gebrek aan comfort echt dodelijk
je voelt iedere haar op de weg

maar voor op het circuit!
:)\\_

Je moet ingelogd zijn om te reageren.