Benzinepomp lekt

RE: Benzinepomp lekt

Zit allemaal niet mee. Nu lekt de benzinepomp, en wel bovenop het ronde schoteltje waar de twee busjes op zitten met daaraan de slangen. Benzine lekt uit de ventilatie gaatjes. Ik dacht eerst dat daar schroefjes in hoorden maar zag op een ander forum dat dit een soort ventilatiegaatjes zijn. De gaatjes zitten om en om met de schroefjes aan de rand van de schotel.
Iemand hier mee bekend?
Lekken doet hij wanneer de motor een aantal dagen niet gestart is en hij lekt dan ook maar kortstondig. Start ik de motor een tweede keer dan blijft de pomp kurkdroog. Mij een raadsel. Iemand die weet hoe dit werkt?
Eerst had de carburateurs verwijderd en de slang in gekort, hielp natuurlijk niet. Later de carburateurs uit elkaar gehad om naar te kijken naar de vlotters, niets aan de hand daarmee.
Pas toen ik op een ander forum las van die ventilatie gaatjes werd mij wel duidelijk waar die benzine weg kwam.
Word een beetje gestoord van dat lek!

RE: Benzinepomp lekt

Makkelijkste is gewoon de pomp vervangen.

RE: Benzinepomp lekt

Heb een Hardi pomp gekocht. Zit nog te twijfelen waar ik hem plaats. Beste is bij de tank toch om vapourlock te voorkomen, of maakt dat niet zoveel uit?

RE: Benzinepomp lekt

Dat maakt niet zoveel uit. Als je hem te dicht bij de uitlaat hebt. Je zou hem spiegelbeeld van de ruitenwissermotor kunnen plaatsen. En dan de leiding onder de paravaan langs.

RE: Benzinepomp lekt

Dat soort pompen zijn gemaakt om van laag naar hoog te pompen. Dan wordt de benzine gewoon door zwaartekracht naar pomp gebracht en van daaruit wordt druk opgebouwd. Als je hem hoger monteert dan zal ie eerst luchthappen en daarna pas benzine. Kan op zich, maar voor de levensduur is het beter om hem laag te monteren.

Standaard plek is op het achtersubframe in de tussenruimte. Dan zit ie ook enigszins beschermd. De motorruimte is al vol genoeg toch?