bonken rechts voor

RE: bonken rechts voor

als ik bij de mini tijdens het rijden het gas loslaat hoor ik een bonk rechts voor
ik heb alles al nagekeken en gevoeld maar kan niets vreemds ontdekken
zo op het oog ook niets gescheurd
iemand een idee waar ik moet zoeken iets veroorzaakt dit toch :|

RE: bonken rechts voor

dat probleem heb ik ook van tijd tot tijd :S maar alleen in de eerste versnelling als de auto wat koud is en ik iets te vrolijk optrek.

RE: bonken rechts voor

arve schreef:
als ik bij de mini tijdens het rijden het gas loslaat hoor ik een bonk rechts voor




Heb je ook goed je motorsteun gecontroleerd? Waarmee je blok aan de carrosserie vast zit? Zogenaamd hondenbot, waar ook 2 dikke rubber ringen inzitten. Bonken zou zomaar kunnen doordat het gescheurd is, of dat de rubbers niet meer goed zijn.

Uiteraard kunnen er meerdere aanleidingen zijn, maar dit zou ik sowieso checken.
Dat heeft als het goed is niets te maken met de kou overigens... Wel als je enthousiast optrekt ;) door de extra bewegingen van het blok.

RE: bonken rechts voor

het is inderdaad als de motor gaat schokken

RE: bonken rechts voor

hondenbot boven bij de motor is heel en rubbers lijken in orde

RE: bonken rechts voor

kan ook het hondebot zijn welke aan de onderzijde voor zit welke op een plaatje vastzit aan het chassis deze willen afscheuren van de body deze zit onder een de voorzijde aan de kant van de koppeling

RE: bonken rechts voor

Gecontroleerd en zit vast......iemand nog een idee wat het kan zijn
ik hoor het niet constant onder het rijden alleen als ik abrupt van en op het gas gaat

RE: bonken rechts voor

Dat de rubbers goed lijken is geen indicatie dat je rubbers nog goed zijn. Je kunt het controleren door je kleppendeksel vast te pakken en het blok naar voren te trekken. Dit zou, als de rubbers nog goed zijn, niet moeten lukken. Als er meer dan 2/3mm beweging in het blok zit, dan staat je blok te los.

default

RE: bonken rechts voor

Er zijn nog een aantal andere mogelijkheden.
De motorsteun onder wok kan afgescheurd zijn waardoor het blok zich kan lichten bij sterk versnellen of afremmen op de motor.
Dit kan je controleren door te proberen het blok daar te lichten met een bandijzer o.i.d.
Het kan een rubber van de subframe bevestiging zijn onder tegen de cabinevloer of de "druppel" aan de voorkant waar je trek oog doorheen zit.
Het kan ook een rubber zijn van de bovenste of onderste wielophanging rechts wat heel slecht zichtbaar kan zijn.
Controleren kan bijna altijd door met een bandijzer of koevoet de bewuste delen proberen te bewegen en als er dan ergens speling of ruimte op zit heb je daar een probleem en waarschijnlijk de oorzaak.