Cilinderkop 998

RE: Cilinderkop 998

Mensen even een kort vraagje. Ging vandaag ff koppakking vervangen, maar ik zag dat de voorste 2 koelkanalen aan de kant van het onderblok er helemaal niet in zaten, terwijl deze wel in de kop en en de koppakking zitten. Lijkt me dat dat niet klopt, maar kan iemand me daar wat meer over zeggen?

Koelkanalen die horen er niet te zitten, daarom je ze ook niet ziet.

Waterkanalen heb ik wel al van gehoord en gezien, tevens zit er wel verschil in motorblokjes, pakkingen zijn universeel.

In dit geval gaat het om een pakking specifiek voor 998cc. Het is een A+ blokje, en koelkanalen en waterkanalen zijn voor mij hetzelfde....

Het gaat er dus om dat in het onderblok 2 koelkanalen lijken te missen aan de voorkant van het blok. Er zitten er 3 in de kop, en 3 in de pakking, maar in het onderblok zit er maar eentje, aan de kant van de koppeling. Iemand een idee of dit zo hoort? Het lijkt mij persoonlijk namelijk nogal vreemd. De middelste en degeen aan de kant van de radiateur zit namelijk dicht. Beetje vreemd....

volgens mij is de pakking een standaardpakking die je ook voor een 1275 kan gebruiken.
De kanalen zitten in bij mijn 998 ook niet in de kop, maar volgens mij wel in mijn 1275 meen ik mij te herinneren.

gtzz martin

Ja ok, maar dan nog± Bij mij zitten ze wel in de kop, maar niet in het onderblok. Zou ik dan gewoon een maandag morgen modeeltje hebben of wat? De enige denkbare rede voor mij waarom ze er niet zitten is om ervoor te zorgen dat de buitenste cilinder ook koeling krijgt, en dat dus niet gelijk doorstroomt. Het gaat dus echt omde 3 voorste gaten waarvan er 2 missen in het onderblok, en ze wel in de pakking EN in de cilinderkop zitten. Vreemd, maar ja....

Ik zou me dr niet al teveel zorgen over maken. Als je motor geen koelproblemen had is er denk ik niks aan de hand.
Die gaten kunnen er ook gewoon zitten omdat er in de kop een koelkanaal moest komen.