demonteren HRC

Zaterdag 12 januari 2013
Zaterdag 12 januari 2013

Hoi

Ik heb een revisiesetje gekocht voor mijn bekrachtigde HRC, maar nu krijg ik de HRC niet goed gedemonteerd.

Volgens Haynes zit er een circlip (nummer 7)die de primary pistons tegen houdt.

http://i47.tinypic.com/xcro8n.jpg

Ik zie deze circlip dus bij mij niet zitten. Wel zie ik een witte kunststof ring met 3 opstaande randjes.


Moet deze er eerst af? Het zit allemaal muurvast en ik durf (nog) geen geweld te gebruiken....

Alle tips zijn welkom!

thnx

Daan

Vrijdag 18 januari 2013

Ok, heb het witte ding eruit gekregen. Zat vreemdgenoeg geen circlip achter. De witte kunstof ring diende als borging.

Nu heb ik de primary piston eruit. De secundairy zit erachter maar die wil echt niet los. Heb er al wd40 en thinner ingegooid maar t helpt niet...
volgens mij hangt ie op de rubbers. Zit te denken om de brander erbij te pakken.

Iemand andere tips?

Daan

Bij mijn HRC (ouder type) zat de secundairy piston geborgd door de remdruksensor die erin geschroefd zat.

Misschien zit dit bij jou ook zo, of anders een ander borging van buitenaf. Heb er inderdaad ook mee zitten klooien, staat wel wat spanning op dus oppassen!

Daan,

Heb je borgpen nummer 5 op de Haynes onderdelen tekening van jouw link eruit, die houdt namelijk de 2e zuigerstang tegen.

Succes,
Peter

Zaterdag 19 januari 2013

Hoi allemaal,

thnx voor de antwoorden

@ Postma, pinnetje nummer 5 is eruit.
@ Ettore, bedoel je friemelen daar waar het reservoir zat?

Ik zag al wel dat de primary goed verroest is en ik denk dat de secundairy door de corrosie gewoon vast zit. Begin me nu eigenlijk af te vragen of mijn HRC nog wel te reviseren valt.

Ik ga dit weekend maar eens grof geweld gebruiken. Ik hoop dat als ik de brander erop zet dat de rubbertjes smelten en hij los komt. Anders op zoek naar een andere.

Heeft iemand er nog een liggen O:)

Ton
Zaterdag 19 januari 2013

Ik heb nog wel een complete liggen

Zondag 20 januari 2013

Nou zo zie je maar waar grof geweld allemaal goed voor kan zijn.

Ik heb de brander erop gezet de rubbers gesmolten. Met een paar flinke klappen kwam hij eruit. Jammer dat de gegalvaniseerde laag verbrand is.

Daarnaast is hij van binnen niet geheel glad. Aan het begin voel ik een klein kuiltje door corrosie.

Nu ik zover ben ga ik toch maar proberen of revisie nut heeft. Vervangen kan altijd nog...

Je moet ingelogd zijn om te reageren.