Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

default

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Hallo Allemaal..

Zal me gelijk even voorstellen voor ik de vraag stel..
Ik ben Marco Vreugdenhil , 32 uit Ellewoutsdijk..
Ik heb (voor mijn vrouw)een Mini 1000 E S6 uit '89..
Het blok heb ik over de afgelopen 3 jaar behoorlijk gereviseerd en voorzien van nieuwe onderdelen..
Het blok op zich zelf loopt goed maar ik blijf 1 terugkomend probleem hebben..
Cylinder nummer 3 gaat de bougie elke keer van stuk..Ik heb al nieuwe boegiekabels erop gezet en ook de kabels onderling uitgewisseld maar het is elke keer diezelfde cylinder..
Rotor en verdeelkap ook al meerdere malen schoongemaakt en opgeschuurt..(nieuw set is in bestelling)..

Is dit een veel voorkomend probleem en wat is er evt aan te doen?? Of zie ik wat enorm over het hoofd?

Bij voorbaat dank..
Marco Vreugdenhil

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Wat gaat er stuk? Het porselein? Slaat ie zodanig vet, dat er geen vonk meer ontstaat? Branden de elektroden snel in / weg?

default

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Porselijn blijf heel , Electrodes lijken heel te blijven maar hij is erg zwart en vet als ik hem eruit haal..

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Zijn er nog andere symptomen? Zoals rook uit de uitlaat, misschien? Of een hoog olieverbruik?

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Marco V schreef:


Is dit een veel voorkomend probleem en wat is er evt aan te doen?? Of zie ik wat enorm over het hoofd?





Meestal het gevolg van een lekke klep of koppakking, het beste is om even de compressie te meten.

Ik las later dat de verdelerkap nog niet was vervangen, daar kan ook een haarscheurtje in zitten waardoor de vonk niet over komt.


André

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Inderdaad, lijkt een lekke koppakking zoals je het nu beschrijft.

default

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Ik heb de uitlaatklep van die cilinder vervangen En een nieuwe koppakking gestoken , Maar het probleem is gebleven..De compressie op alle 4 de cilinders zit allemaal rond de 12.5 bar..
Ja ze verbruikt aardig wat olie en ze rookt grijs uit de uitlaat..

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Geeft de betreffende cilinder wel een regelmatige vonk met draaiende motor? Bedoel dus, leg de bougie aangesloten naast het gat zodat deze wel contact maakt met het blok. Start de motor en kijk of de vonk regelmatig is. Als de vonk overslaat of niet regelmatig of erg zwak is zou het ook een versleten ontstekingas kunnen zijn. Ik bedoel dus dat er een soort onbalans in zit. Dat kan een slechte ontstekingvonk geven op één of meerdere cilinders.

RE: Dezelfde boegie gaat elke keer kapot..

Ik gok op de zuigerveren.