enkele mini vragen,adjustarides, stage1, stubstack, k&n
1: Ik heb adjustarides aangeschaft maar nu heb ik me laten vertellen dat om die vooraan te instaleren het zeer moeilijk is om zelf te doen. Klopt dit en moet ik werkuren gaan betalen of kan ik dit toch zelf?
2: Kheb ook een andere naald en een volledige midde uitlaat gekocht en een k&n luchtfilter, op hoeveel extra pk's kan ik rekenen onder mijn British Open '94?
3: Een BO is dat eigenlijk geen Mini Cooper(de vleugeltjes hangen wel op mn capeau) en wat is 't verschil dan?
4: Mn sinchromessen zijn versleten en dus kraakt mn versnellingsbak als als ik terugschakel van 3naar 2 met te hoge toeren(dus ff later terugschakelen en geen gekraak). Maar is het nu wel niet echt slim zeker met die nieuwe uitlaat en luchtfilter en naald, dus ik denk dan binnekort een revisieboite in te wisselen. Weet er hier iem een goedkope handelaar oid?
5: De roestplekken zijn ongeveer overal weggewerkt behalve in de kofferbak. Dit kan nog wel ff wachten want ik heb er een roest-dodend-middel op gesmeerd. Maar nu toch kdenk niet da dit simpel is om te vervangen, enkele tips zijn welkom.
6: De reden waarom ik die adjusta rides heb gekocht is omdat R-achter als ik mn hand op de band leg ik juist er tussen kan met de wielkas.(Linker achterwiel kan ik mn hand op en neer bewegen, rechts bijna niet) Ikheb ook pas 165 60 12 yokohama's erop gelegd en vandaar dat ik een schurend geluid hoor als ik naar links draai.
Dus nu zou ik de rechter adj ride feller kunnen open draaien zodat mn hand meer speling krijgt tsn de band en de wielkas, maar dit is ook maar een oplossing van...
Dus kan dit aan een rubber oid liggen of hoe komt dit? Weer enkele tips zijn welkom.
7: Soms lijkt het dat ik mn koppelingspedaal niet kan indrukken, of te wel druk ik niet hard genoeg of het ligt ergens anders aan, wie helpt?
Groeten Stan
en op je vermelding waarom ik die adjusta rides heb gekocht is omdat R-achter als ik mn hand op de band leg ik juist er tussen kan met de wielkas.(Linker achterwiel kan ik mn hand op en neer bewegen, rechts bijna niet)[/quote]
Maar dit was niet nodig geweest je hebt onkosten gemaakt in feite voor niets. Als je nu ééns was gaan onderzoeken waarom dat die scheef lag? Dat heeft zijn reden natuurlijk en die had opgelost kunnen worden zonder de aanschaf van adjusta rides.
1 goede reden zie ik al in je kofferbak.
Je kunt die adjusta rides voor zelf monteren als je het gereedschap ervoor hebt.
voor niets zijn onkosten nooit eh, 't is gewoon een questie van hobby en steeds verder te hobbyen
Toch bedankt voor de reactie, hopend op meer reacties.
Het Rwiel schuurt langs achter aan de binnekant(+-10cm van de bumper), dit kan dus meschien ook opgelost worden met spoorverbreders maar dit is weer een oplossing van...
1 - je kan het zelf als je het juiste speciale gereedschap hebt/aanschaft = veerbolcompressor
2 - naald ? is die BO geen injectiemotor ?
de winst die je er eventueel uit haalt ga je pas echt zien op een rollenbank ..
3 - nee het is geen Cooper (bij injectie = andere computer e.d.)
5 - als dat verder roest zou het hier APK afkeur worden (ophangpunt van het subframe - en zoals linkaard al zegt mogelijk de oorzaak van je scheefheid-probleem)
6 - controleer ook de kogel in de draagarm
7 - vloeistof eens geheel vervangen ??
succes,
Theo van den Bogaard
Ik denk niet dat je begrepen hebt wat Linkaard je probeert te zeggen, Stan.
Je moet het probleem niet oplossen maar de OORZAAK van het probleem.
Je moet dus niet zorgen dat je wiel niet meer tegen je wielkast komt door er spoorverbreder of adjustariders op te zetten maar je moet uitzoeken waarom je wiel tegen je wielkast komt (er moet een reden voor zijn, normaal is het niet) en dat probleem oplossen. Dat voorkomt nou eenmaal ergere problemen doordat je niet met kapotte onderdelen blijft doorrijden. Als je het dan op hebt gelost kun je altijd nog spoorverbreder of adjustarides opzetten omdat het er leuk uit ziet.
@Theo van den Bogaard
3 - nee het is geen Cooper (bij injectie = andere computer e.d.)
Nee volgens mij is het een carburateur, geen injectie
Beste Stan, Carb. mini's zijn maar tot 1991 gemaakt, soms 1992, maar allas daarna is Injectie.
hmmm, toch bedankt om me weer iets bij te leren demelza
oh ooh... succes met het plaatsen van je snelle naald en filter dan
maar dus met de naald ben ik nix, dan moet die carburateur(aléé injectieding) niet open gehaald worden, weeral werk gespaard
Mischien een keer mini sleutel cursus volgen
En even zoeken op het forum
hmmmmmmm, waarom dient die shoke dan???
Er zal wel een carburateur moter in gezet zijn dan eh in de loop van de jaren.
En 't werkplaathandboek v Rover is even goed als zo ne cursus
(injectie of carb)
euuhh .. ik vroeg het me af, maar omdat je in belgie woont weet ik het niet zeker; hier in nederland geldt wat Demelza zegt, maar bijvoorbeeld in de UK zijn tot 1995 carb-modellen gewoon verkocht .. dus het kan best origineel zijn.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Maja heeft er iem goede bevindingen over een STUBSTACK, wat er geplaatst kan worden tussen de carburateur en de k&n luchtfilter?
Bij zoeken vind ik slechts enkele topics.
Volgens het boek van David Vizard zou dit een betere aanzuiging van de lucht moeten geven en daardoor een betere verbranding...
Heb ze ook, zowel voor de aankomende carb als voor de oude. Alleen moeten ze standaart wel eerst helemaal gepolijst wordens, andes heeft het geen zin....
kan ik dit zelf en hoe dan?
graag wat meer uitleg over polijsten v de stubstack
mercikes
Schuurpapiertje is genoeg. Dan steeds fijner schuurpapier gebruiken totdat ie mooi glad is. Het plaatsen ervan is 5 minuten werk en hooguit een kwartier als je totaal nieuw ermee bent. het kan alleen maar gebrukt worden bij een open luchtfiltervan bijvoorbeeld K&N. daar gaat de stubstack binnenin. het zit dus met dezelfde bevestiging vast als het luchtfilter zelf....
de reden van het schurende achterwiel is waarschijnlijk speling op de draagarm. Dus maandag een revisiesetje halen en dinsdag het erop plaatsen met hulp van theo .
en woensdag mn playmini-uitlaat en k&n deronder en de naald :)" title="Evil" />
plus dan ben ik vandaag nog te weet gekomen dat mn blokske een 1275 A+ is.Die plus wistk nie.
en dat het toch gaat om een cooper zonder spi(carb) van '94
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen over de stubstick ? en wat kost zo'n dingetje ?? (had ze een x bij dcm trading zien leggen) dus als jullie zeggen dat het waar naar zijn geld is ga ik zo'n ding kopen.
(k&n heb ik al een x gekocht)
Jeroenenmeloen... Ik heb net een topic gelinkt. Daar staat al aardig wat in en dat is zeker ook het topic om bovenstaande vraag in te stellen. Zonde om informatie zoals waar je naar vraagt in een topic als deze te zetten. Een aantal mini-vraagjes is een beetje te vaag voor mensen om het in de toekomst ook nog te kunnen vinden
zo heb ik mn titel weer aangepast
en waarvoor dient die rampipe?
kga eerst ff proberen te rijden zonder stubstack en deze dan later plaatsen om te zie ofk verschil merk.
Kijk even in het topic dat ik linkte daarin staat als het goed is ook wat geschreven over ram pipes, als het goed is kan je er op het forum vast ook nog wel meer over vinden.
Bij DCM zijn ze dacht ik iets van 11 euro ofzo. Ze komen alleen wat ruw uit de gietmal, dus je moet ze wel polijsten. Verder Werkt het intheorie, maar rij er eigenlijk al vanaf het egin mee rond, dus weet niet hoe het rijdt zonder zo'n ding....
1: Ik heb adjustarides aangeschaft maar nu heb ik me laten vertellen dat om die vooraan te instaleren het zeer moeilijk is om zelf te doen. Klopt dit en moet ik werkuren gaan betalen of kan ik dit toch zelf?
. Dit kan nog wel ff wachten want ik heb er een roest-dodend-middel op gesmeerd. Maar nu toch kdenk niet da dit simpel is om te vervangen, enkele tips zijn welkom.
2: Kheb ook een andere naald en een volledige midde uitlaat gekocht en een k&n luchtfilter, op hoeveel extra pk's kan ik rekenen onder mijn British Open '94?
3: Een BO is dat eigenlijk geen Mini Cooper(de vleugeltjes hangen wel op mn capeau) en wat is 't verschil dan?
4: Mn sinchromessen zijn versleten en dus kraakt mn versnellingsbak als als ik terugschakel van 3naar 2 met te hoge toeren(dus ff later terugschakelen en geen gekraak). Maar is het nu wel niet echt slim zeker met die nieuwe uitlaat en luchtfilter en naald, dus ik denk dan binnekort een revisieboite in te wisselen. Weet er hier iem een goedkope handelaar oid?
5: De roestplekken zijn ongeveer overal weggewerkt behalve in de kofferbak
6: De reden waarom ik die adjusta rides heb gekocht is omdat R-achter als ik mn hand op de band leg ik juist er tussen kan met de wielkas.(Linker achterwiel kan ik mn hand op en neer bewegen, rechts bijna niet) Ikheb ook pas 165 60 12 yokohama's erop gelegd en vandaar dat ik een schurend geluid hoor als ik naar links draai.
Dus nu zou ik de rechter adj ride feller kunnen open draaien zodat mn hand meer speling krijgt tsn de band en de wielkas, maar dit is ook maar een oplossing van...
Dus kan dit aan een rubber oid liggen of hoe komt dit? Weer enkele tips zijn welkom.
7: Soms lijkt het dat ik mn koppelingspedaal niet kan indrukken, of te wel druk ik niet hard genoeg of het ligt ergens anders aan, wie helpt?
Groeten Stan
en op je vermelding waarom ik die adjusta rides heb gekocht is omdat R-achter als ik mn hand op de band leg ik juist er tussen kan met de wielkas.(Linker achterwiel kan ik mn hand op en neer bewegen, rechts bijna niet)[/quote]
Maar dit was niet nodig geweest je hebt onkosten gemaakt in feite voor niets. Als je nu ééns was gaan onderzoeken waarom dat die scheef lag? Dat heeft zijn reden natuurlijk en die had opgelost kunnen worden zonder de aanschaf van adjusta rides.
1 goede reden zie ik al in je kofferbak.
Je kunt die adjusta rides voor zelf monteren als je het gereedschap ervoor hebt.
voor niets zijn onkosten nooit eh, 't is gewoon een questie van hobby en steeds verder te hobbyen
Toch bedankt voor de reactie, hopend op meer reacties.
Het Rwiel schuurt langs achter aan de binnekant(+-10cm van de bumper), dit kan dus meschien ook opgelost worden met spoorverbreders maar dit is weer een oplossing van...
1 - je kan het zelf als je het juiste speciale gereedschap hebt/aanschaft = veerbolcompressor
2 - naald ? is die BO geen injectiemotor ?
de winst die je er eventueel uit haalt ga je pas echt zien op een rollenbank ..
3 - nee het is geen Cooper (bij injectie = andere computer e.d.)
4 - geen idee - zie bijvoorbeeld adressenlijst:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/adres.htm
5 - als dat verder roest zou het hier APK afkeur worden (ophangpunt van het subframe - en zoals linkaard al zegt mogelijk de oorzaak van je scheefheid-probleem)
6 - controleer ook de kogel in de draagarm
7 - vloeistof eens geheel vervangen ??
succes,
Theo van den Bogaard
Ik denk niet dat je begrepen hebt wat Linkaard je probeert te zeggen, Stan.
Je moet het probleem niet oplossen maar de OORZAAK van het probleem.
Je moet dus niet zorgen dat je wiel niet meer tegen je wielkast komt door er spoorverbreder of adjustariders op te zetten maar je moet uitzoeken waarom je wiel tegen je wielkast komt (er moet een reden voor zijn, normaal is het niet) en dat probleem oplossen. Dat voorkomt nou eenmaal ergere problemen doordat je niet met kapotte onderdelen blijft doorrijden. Als je het dan op hebt gelost kun je altijd nog spoorverbreder of adjustarides opzetten omdat het er leuk uit ziet.
@Theo van den Bogaard
3 - nee het is geen Cooper (bij injectie = andere computer e.d.)
Nee volgens mij is het een carburateur, geen injectie
Beste Stan, Carb. mini's zijn maar tot 1991 gemaakt, soms 1992, maar allas daarna is Injectie.
hmmm, toch bedankt om me weer iets bij te leren demelza
oh ooh... succes met het plaatsen van je snelle naald en filter dan
maar dus met de naald ben ik nix, dan moet die carburateur(aléé injectieding) niet open gehaald worden, weeral werk gespaard
Mischien een keer mini sleutel cursus volgen
En even zoeken op het forum
hmmmmmmm, waarom dient die shoke dan???

Er zal wel een carburateur moter in gezet zijn dan eh in de loop van de jaren.
En 't werkplaathandboek v Rover is even goed als zo ne cursus
(injectie of carb)
euuhh .. ik vroeg het me af, maar omdat je in belgie woont weet ik het niet zeker; hier in nederland geldt wat Demelza zegt, maar bijvoorbeeld in de UK zijn tot 1995 carb-modellen gewoon verkocht .. dus het kan best origineel zijn.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Maja heeft er iem goede bevindingen over een STUBSTACK, wat er geplaatst kan worden tussen de carburateur en de k&n luchtfilter?
Bij zoeken vind ik slechts enkele topics.
Volgens het boek van David Vizard zou dit een betere aanzuiging van de lucht moeten geven en daardoor een betere verbranding...
Heb ze ook, zowel voor de aankomende carb als voor de oude. Alleen moeten ze standaart wel eerst helemaal gepolijst wordens, andes heeft het geen zin....
kan ik dit zelf en hoe dan?

graag wat meer uitleg over polijsten v de stubstack
mercikes
Schuurpapiertje is genoeg. Dan steeds fijner schuurpapier gebruiken totdat ie mooi glad is. Het plaatsen ervan is 5 minuten werk en hooguit een kwartier als je totaal nieuw ermee bent. het kan alleen maar gebrukt worden bij een open luchtfiltervan bijvoorbeeld K&N. daar gaat de stubstack binnenin. het zit dus met dezelfde bevestiging vast als het luchtfilter zelf....
de reden van het schurende achterwiel is waarschijnlijk speling op de draagarm. Dus maandag een revisiesetje halen en dinsdag het erop plaatsen met hulp van theo
.
deronder en de naald
:)" title="Evil" />
en woensdag mn playmini-uitlaat en k&n
plus dan ben ik vandaag nog te weet gekomen dat mn blokske een 1275 A+ is.Die plus wistk nie.
en dat het toch gaat om een cooper zonder spi(carb) van '94
Hey is dit wat jullie bedoelen met een stubstack?
zo niet, wat dan wel?
Nee, dat is een ram pipe.

Dit is een stubstack:
Lees dit topic even door:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... highlight=
Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen over de stubstick ? en wat kost zo'n dingetje ?? (had ze een x bij dcm trading zien leggen) dus als jullie zeggen dat het waar naar zijn geld is ga ik zo'n ding kopen.
(k&n heb ik al een x gekocht)
Jeroenenmeloen... Ik heb net een topic gelinkt. Daar staat al aardig wat in en dat is zeker ook het topic om bovenstaande vraag in te stellen. Zonde om informatie zoals waar je naar vraagt in een topic als deze te zetten. Een aantal mini-vraagjes is een beetje te vaag voor mensen om het in de toekomst ook nog te kunnen vinden
zo heb ik mn titel weer aangepast
en waarvoor dient die rampipe?
kga eerst ff proberen te rijden zonder stubstack en deze dan later plaatsen om te zie ofk verschil merk.
Kijk even in het topic dat ik linkte daarin staat als het goed is ook wat geschreven over ram pipes, als het goed is kan je er op het forum vast ook nog wel meer over vinden.
Bij DCM zijn ze dacht ik iets van 11 euro ofzo. Ze komen alleen wat ruw uit de gietmal, dus je moet ze wel polijsten. Verder Werkt het intheorie, maar rij er eigenlijk al vanaf het egin mee rond, dus weet niet hoe het rijdt zonder zo'n ding....
Je moet ingelogd zijn om te reageren.