even een vraagje (ivm het afstellen van een dubbele HS2.)
Om beide carbs gelijk getuned te krijgen is altijd een lekkere klus. Om de 'diepte' van de sproeiers gelijk te krijgen gebruik ik tot nu toe altijd de achterkant van een schuifmaat (maar da's niet erg betrouwbaar)Nu zag ik dat er zogenaamde klokmeters bestaan om diepte te meten. Hoe werken deze?
er zit onderaan zo'n klok een dunne en een dikke stift, klopt mijn idee dat de mate waarin de dunne stift indrukt de diepte bepaalt??
thanks
Met wat voorn dieptes heb je te maken? Anders kom je met een setje micrometers van mitutoyo ook al heel ver, hoewel ik geen idee heb waar je die zou mogen lenen
Misschien bij een verspanend bedrijf waar ze veel doen frezen of bij een motorenrevisiebedrijf,...
micrometers
micrometers gebruik je om diameters te meten (soort heele kleine schuifmaat)
zie op onderstaande url voor wat ik bedoel
Deze klokmeters werken als volgt. Je plaatst m ergens op een stuk metaal en met de knop aan de voet magnetiseert ie en staat ie vast. Vervolgens positioneer je hem op het oppervlak. Het glaasje is dan te verdraaien om m op nul te zetten. Als nu het oppervlak waar ie op staat beweegt, draait de wijzer mee omdat het meetpunt meer of minder ingedraukt wordt. Zo lees je de veschildiepte af.
hoop dat het duidelijk is...
Die spulletjes bedoelde ik idd, ik had wel verwacht dat je er diepte mee kon meten.
Op de vehikel-beurs kan je vaak een mooi setje scoren voor wenâg
Die dingen liggen bij bosjes op de zwarte markt in beverwijk (van die mannetjes die ook boren/frezen sijplaatjes ed verkopen). Vaak van rusissche makelijk. Iets robuuster uitgevoerd als mitutoyo maar vast prima mee te werken.
hoop dat het duidelijk is...
nou, ik moest het even 2x lezen, maar het werkt dus inderdaad zoals ik had gedacht, dus op zoek naar een klokmeter. bedankt!
Hoi,
even een vraagje (ivm het afstellen van een dubbele HS2.)
Om beide carbs gelijk getuned te krijgen is altijd een lekkere klus. Om de 'diepte' van de sproeiers gelijk te krijgen gebruik ik tot nu toe altijd de achterkant van een schuifmaat (maar da's niet erg betrouwbaar)Nu zag ik dat er zogenaamde klokmeters bestaan om diepte te meten. Hoe werken deze?
er zit onderaan zo'n klok een dunne en een dikke stift, klopt mijn idee dat de mate waarin de dunne stift indrukt de diepte bepaalt??
thanks
Met wat voorn dieptes heb je te maken? Anders kom je met een setje micrometers van mitutoyo ook al heel ver, hoewel ik geen idee heb waar je die zou mogen lenen
Misschien bij een verspanend bedrijf waar ze veel doen frezen of bij een motorenrevisiebedrijf,...
micrometers
micrometers gebruik je om diameters te meten (soort heele kleine schuifmaat)
zie op onderstaande url voor wat ik bedoel
link
Deze klokmeters werken als volgt. Je plaatst m ergens op een stuk metaal en met de knop aan de voet magnetiseert ie en staat ie vast. Vervolgens positioneer je hem op het oppervlak. Het glaasje is dan te verdraaien om m op nul te zetten. Als nu het oppervlak waar ie op staat beweegt, draait de wijzer mee omdat het meetpunt meer of minder ingedraukt wordt. Zo lees je de veschildiepte af.
hoop dat het duidelijk is...
Die spulletjes bedoelde ik idd, ik had wel verwacht dat je er diepte mee kon meten.
Op de vehikel-beurs kan je vaak een mooi setje scoren voor wenâg
Die dingen liggen bij bosjes op de zwarte markt in beverwijk (van die mannetjes die ook boren/frezen sijplaatjes ed verkopen). Vaak van rusissche makelijk. Iets robuuster uitgevoerd als mitutoyo maar vast prima mee te werken.
hoop dat het duidelijk is...
nou, ik moest het even 2x lezen, maar het werkt dus inderdaad zoals ik had gedacht, dus op zoek naar een klokmeter. bedankt!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.