hoe krijg ik de layshaft uit mijn versnellingsbak?
Ik wil bij mijn mini uit 97 de synchro ringen vervangen. Ik heb de bak van de motor af en heb de pinion los. Echter, hier houdt mijn Haines manual op.. Nu heb ik begrepen dat de volgende stap moet zijn de layshaft verwijderen uit de bak.
Volgens mij (op basis van samenstellings tekeningen)moet deze vast zitten met een passing en zou ik deze naar buiten moeten kunnen tikken. Echter, tot zover heeft dit weinig resultaat opgeleverd.
Heeft iemand ervaring hoe de layshaft eruit gehaald kan worden, of beter nog, een procedure die in detail beschrijft hoe de hele bak onder handen genomen kan worden?
zie verder ook: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/gearb/gearb.htm
(hoewel dat voor een oude bak is :)" title="Evil" /> maar met wat fantasie en gezond verstand moet je een heel eind kunnen komen .. koop anders een complete haynes waar het wel in staat ?! .. en dat zijn dus niet de blauwe/laatste edities ..
succes,
Theo van den Bogaard
Je kunt ook deze dvd aanschaffen: link
Daar wordt precies laten zien hoe je oa de versnellingsbak moet reviseren. Is echt een aanrader.
zitten aan de binnen kant 3 of 4 bouten net welk typer je hebt. deze buiten los halen plaat eraf. zit er en ander plaatje volgens mij in die layshaft en dan zit die los..
je zal je olie op pikpijp mischien ook los moeten halen net welk type je hebt of het lukt..
en wat Theo van den Bogaard al zegt met en beetje fantasie en gezond verstand kom je en heel eind..
het uit elkaar halen is niet moeilijk inelkaar zetten is en ander verhaal...
gr daan
Bedankt voor alle tips/links, ik ga er de komende dagen mee verder en zal laten weten hoe het verder afloopt!
Ik wil bij mijn mini uit 97 de synchro ringen vervangen. Ik heb de bak van de motor af en heb de pinion los. Echter, hier houdt mijn Haines manual op.. Nu heb ik begrepen dat de volgende stap moet zijn de layshaft verwijderen uit de bak.
Volgens mij (op basis van samenstellings tekeningen)moet deze vast zitten met een passing en zou ik deze naar buiten moeten kunnen tikken. Echter, tot zover heeft dit weinig resultaat opgeleverd.
Heeft iemand ervaring hoe de layshaft eruit gehaald kan worden, of beter nog, een procedure die in detail beschrijft hoe de hele bak onder handen genomen kan worden?
Groeten
Jeroen
Heb je wat aan dit topic?
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... t=layshaft
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/gearb/126.gif
:)" title="Evil" /> maar met wat fantasie en gezond verstand moet je een heel eind kunnen komen .. koop anders een complete haynes waar het wel in staat ?! .. en dat zijn dus niet de blauwe/laatste edities ..
de layshaft (nr 53 op het plaatje hierboven) zit geborgd met plaatje nr 56 ..
zie verder ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/gearb/gearb.htm
(hoewel dat voor een oude bak is
succes,
Theo van den Bogaard
Je kunt ook deze dvd aanschaffen:
link
Daar wordt precies laten zien hoe je oa de versnellingsbak moet reviseren. Is echt een aanrader.
zitten aan de binnen kant 3 of 4 bouten net welk typer je hebt. deze buiten los halen plaat eraf. zit er en ander plaatje volgens mij in die layshaft en dan zit die los..
je zal je olie op pikpijp mischien ook los moeten halen net welk type je hebt of het lukt..
en wat Theo van den Bogaard al zegt met en beetje fantasie en gezond verstand kom je en heel eind..
het uit elkaar halen is niet moeilijk inelkaar zetten is en ander verhaal...
gr daan
Bedankt voor alle tips/links, ik ga er de komende dagen mee verder en zal laten weten hoe het verder afloopt!
Groeten
Jeroen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.