Vorige week zaterdag heb ik een mini 1000 project uit 1990 opgehaald. De mini heeft 7 jaar stilgestaan en ben bezig de carrosserie te herstellen. Lekker bijna dagelijks aan bezig geweest, maar nu stuit ik op een paar motorische problemen. De benzineleiding was verrot, deze is nu vervangen door een nieuwe. Accu opgeladen en na het vervangen van de verrotte bougies hebben we hem kunnen starten. Echter schiet de motor vrijwel direct richting de 5000toeren. Mijn idee is dat hij ergens valse lucht vandaan zuigt. Maar ik kan niet vinden waar. Of hebben jullie andere suggesties?
Ook heb ik nog (tot nu toe) 2 pijpjes gevonden waar waarschijnlijk nog een rubber slangetje op moet. Maar geen idee waar het andere uiteinde op moet. Heb wat foto's gemaakt, wellicht dat iemand mij dat kan vertellen.
Dit zit rechts boven de radiator een beetje naar achteren.
Deze zit op de luchtfilter
Zodra ik de motor weer goed aan de praat heb ga ik verder aan de body schuren en roestvrij te krijgen en opnieuw te spuiten.
Naar mijn idee is de gaskabel gewoon neutraal en niet gespannen.
Ik moet na nader onderzoek concluderen dat de gaskabel inderdaad achter het schutbord bleef hangen, dus weet nu dat daar een nieuwe op moet.
Maar nu de motor geen gas meer krijg, valt de motor direct uit na het starten. Dus zodra de gaskabel weer los laat naar de dichtpositie of al richting daar, slaan de toeren op nul en slaat de motor af. Iemand nog helpvolle suggesties waar ik naar kan kijken?
Stationair afstellen?
Dennis
Wellicht helpt het wanneer je de choke iets uittrekt. Wanneer die meteen weer terugspringt als je de knop loslaat, even vasthouden tot de motor stationair blijft lopen.
Of een wasknijper achter de Choke knop op het stangetje
Als de motor dan goed loopt de wasknijper weg halen en op een bereikbare plaats neerleggen voor de volgende keer
Beste mini mensen,

Vorige week zaterdag heb ik een mini 1000 project uit 1990 opgehaald. De mini heeft 7 jaar stilgestaan en ben bezig de carrosserie te herstellen. Lekker bijna dagelijks aan bezig geweest, maar nu stuit ik op een paar motorische problemen. De benzineleiding was verrot, deze is nu vervangen door een nieuwe. Accu opgeladen en na het vervangen van de verrotte bougies hebben we hem kunnen starten. Echter schiet de motor vrijwel direct richting de 5000toeren. Mijn idee is dat hij ergens valse lucht vandaan zuigt. Maar ik kan niet vinden waar. Of hebben jullie andere suggesties?
Ook heb ik nog (tot nu toe) 2 pijpjes gevonden waar waarschijnlijk nog een rubber slangetje op moet. Maar geen idee waar het andere uiteinde op moet. Heb wat foto's gemaakt, wellicht dat iemand mij dat kan vertellen.
Dit zit rechts boven de radiator een beetje naar achteren.
Deze zit op de luchtfilter
Zodra ik de motor weer goed aan de praat heb ga ik verder aan de body schuren en roestvrij te krijgen en opnieuw te spuiten.
Alvast bedankt.
Gaskabel die blijft hangen?
Dennis
Zie ook:
viewtopic.php?p=119655#p119655
Of anders:
viewtopic.php?p=309925#p309324
HTH,
Theo van den Bogaard
Naar mijn idee is de gaskabel gewoon neutraal en niet gespannen.
Ik moet na nader onderzoek concluderen dat de gaskabel inderdaad achter het schutbord bleef hangen, dus weet nu dat daar een nieuwe op moet.
Maar nu de motor geen gas meer krijg, valt de motor direct uit na het starten. Dus zodra de gaskabel weer los laat naar de dichtpositie of al richting daar, slaan de toeren op nul en slaat de motor af. Iemand nog helpvolle suggesties waar ik naar kan kijken?
Stationair afstellen?
Dennis
Wellicht helpt het wanneer je de choke iets uittrekt. Wanneer die meteen weer terugspringt als je de knop loslaat, even vasthouden tot de motor stationair blijft lopen.
Of een wasknijper achter de Choke knop op het stangetje
Als de motor dan goed loopt de wasknijper weg halen en op een bereikbare plaats neerleggen voor de volgende keer
Je moet ingelogd zijn om te reageren.