Hoofdremcilinder demonteren, drukverschilzuiger?

RE: Hoofdremcilinder demonteren, drukverschilzuiger?

Vandaag wilde ik mijn hoofdremcilinder uit elkaar halen om deze op te knappen.
De beide cilinders met veren, drukschakelaar en de eindplug aan de bovenzijde zijn d'r af...
Maar dan het probleem, de drukverschilzuiger?

Onder de eindplug, aan de bovenzijde van de HRC zie je binnenin een stang met twee halve maandjes (borging?)... Hoe krijg ik alles d'r uit?

Op het forum kan ik één onderwerp vinden waarin wordt vermeld domweg alles d'r uit te trekken. Echter kan ik trekken, met beleid, wat ik wil maar d'r uitkomen, nee...


Hoe verwijder ik deze?

Gr,

Mathijs Edel

RE: Hoofdremcilinder demonteren, drukverschilzuiger?

Leuk werkje altijd, zo'n HRC uit elkaar halen. Het type met de ingebouwde drukverschilschakelaar is,zoals de engelsen zeggen, obsolete. Wordt niet meer gemaakt. Je hebt meters veel mazzel als je anno 2013 nog een revisie kitje kan vinden. Een aantal jaren geleden was dat al moeilijk.

Beter is niet te frunniken aan iets belangrijks als de HTC, neem een nieuwe. Tcoih lekker als je auto stil staat wanneer jij dat wilt.

Je kan hem vervangen voor het type HRC met de gele ring.