Ik heb t zelfde probleem, alleen loopt hij bij mij maar op tot maximaal 1600 touren
Iemand suggesties?
- Login of registreer om te reageren
Ik heb t zelfde probleem, alleen loopt hij bij mij maar op tot maximaal 1600 touren
Iemand suggesties?
lijkt erop dat ie ergens valse lucht trekt
kijk eens of je speling hebt op je gasklep in je carberateur (die as die dwars door je carberateur steekt) als je die aan de buitenkant kunt bewegen
of hij dan in toeren klimt of zakt
Zit de trekveer nog op de gaskabel?
Ik bedoel de veer, die de vlotter weer dicht moet trekken, na het gasgeven???
Gr. de Meester...
Ingediend door dieseltje op di, 16-11-2004 07:19
ik zou toch eerst ff gaan zoeken naar valse lucht denk ik zow
[size=75:1my1amq6][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1my1amq6]
na conversie van motor heb ik een probleempje.
na een eindje wezen rijden heb ik het volgende probleem.
na ongeveer 10 min rijden gaat ie hoog stationair lopen, ongeveer 3000 toeren.
zou het kunnen komen omdat ik kabel plaat van een 1000 cc tussen de carb en het spruit stuk heb zitten ?( plaat waar de kabels van choke en gas doorgevoerd worden )
dit gat is namelijk kleiner dan van de 1300
wie o wie helpt me ?
Misschien zit er aan de carb. kant van je gaskabel een afstel "buisje". Hierin zitten sleufjes oid met een afstelplaatje die je kunt verwijderen. Hiermee kun je de kabel strakker of losser zetten (losser in jouw geval). Waarschijnlijk staat je (binnen)kabel te strak, en gaat/blijft 'ie bij warme motor hoger in de toeren lopen.
Of hij trekt ergen valse lucht, of, of, of...
dit gat is namelijk kleiner dan van de 1300
Een kleiner gat waar het brandstof-lucht-mengsel doorheen gaat? Dan zou ik lekker een met een groter gat plaatsen.
Hoe heb je alles afgesteld? ontsteking etc?
Wouter[/quote]
RE: hoog stationair bij verkeerslicht
Ingediend door arnaudbrander op zo, 14-11-2004 17:13
ik heb een probleempje, ik heb net een nieuw motortje in mijn schatje gebouwd ( 1298 cc ).
maar als hij koud is loopt hij perfect stationair.
maar zodra je er 10 min mee hebt gereden gaat hiuj bij het verkeerslicht langzaam in toeren klimmen tot ongeveer 3000 RPM, eerst loopt hij normaal ongeveer 1000 RPM maar na ongeveer 5 sec begint ze te klimmen tot 3000 RPM, iemand enig idee wat dit kan zijn ?