Identiteit chassis bepalen?

RE: Identiteit chassis bepalen?

Om de identiteit van een pas door mij aangekochte body vast te stellen vraag ik me af waar dit plaatje vandaan komt:



Iemand enig idee?

default

RE: Identiteit chassis bepalen?

Meestal zit dit op het schutbord.

RE: Identiteit chassis bepalen?

Ik zie net zelf dat de laatste 6 cijfers die op dit plaatje staan overeenkomen met mijn chassisnr. Zijn er normaal gesproken nog meer plaatjes bij een chassis waaraan de identiteit van de auto te bepalen is. Het gaat om een body uit 1971 van een morris mini 850.

Zijn er nog andere belangrijke uiterlijke kenmerken aan een body uit dit jaartal waaraan deze te identificeren is?

Doordat het chassisnr in mijn front met een foute slagletter is ingeslagen en ik het chassisnr op een andere plek wil hebben in verband met het plaatsen van een kunststof flipfront moet ik langs de RDW om het chassisnr op een andere plek te laten inslaan. Hierbij moet echter de identiteit van de body wel vastgesteld kunnen worden.

RE: Identiteit chassis bepalen?

October 1969 to 1974 “Model Year” – English Built
During the previous months leading up to the cars in this time period, a Commission Number was introduced to go along with the Chassis Number/VIN. Both are helpful in identifying a car.

CHASSIS NUMBER/VINThe general format for the Chassis Number/VIN for these cars is:
X-A2S1N-XXX-A

VIN, First Position (“X” in the above example):
This is simply dismissed by the factory as “non significant”!

VIN, Second Position (“A” in the above example):
= Engine type

848cc

998

1275cc Cooper S and 1275 GT

VIN, Third Position (“2S” in the above example):
= Body type

2S = 2-door saloon/sedan. (Except Mk III Copper S and 1275GT) Caution: bureaucratic bungles often interpret this as 25 (twenty-five)

2W = Estate (“2 Door Dual Purpose”)

D = 2 door saloon (Mk III Cooper S and 1275GT only)

U = Pick-up. Caution: U and V can be mistaken one for the other.

V = Panel van. Caution: U and V can be mistaken one for the other.

VIN, Fourth Position (“1N” in the above example):
[Blank] = Mini 850. Produced only in the “round nose” style

1 = Round nose, traditional Mini body style. Includes: Mini 1000, Mk III Cooper S, Van, and Pick-up.

2 = Clubman, square nose style. Includes: Clubman saloon, Clubman Estate, and 1275GT.

VIN, Fifth Position (“N” in the above example):
N = Mini 1000

VIN, Number positions (“###” in the above example):
= The sequential build number:

Unlike the earlier cars, each “type” started with number 101; e.g., the first Mini 850 in this range started with 101 as did the first Mini 1000, the first Mk III Cooper S, etc.

VIN, Last position (“A” in the above example):
= Assembly plant. Officially, “Internal Use Only”

If used at all, this would be “A” for English built cars. All English built Minis were now being built at Longbridge.

A = Longbridge

Commission NumberThe general format for the Commission Number is:
N20S-XXX

Commission Number, First Positions (“N20S” in the above example):
= Car type

20U = Pick-up

20V = Van

20W = Clubman Estate

D20S = Mini 850

N20D = Mk III Cooper S

N20S = Mini 1000

S20D = 1275GT

S20S = Clubman

Commission Number positions (“###” in the above example):
Sequential number starting at 101 for each car type.

BRON : MINIMANIA

default

RE: Identiteit chassis bepalen?

## voor zover ik weet ziet de rdw dit soort opgepopte plaatjes niet als bewijs van iets, anders dan dat je leuk kunt poppen. :+)

(speciaal voor de ook-duits-sprekenden)

RE: Identiteit chassis bepalen?

dus ik heb sterk het idee dat het een round nose mini 1000 is met productienummer 228620, voorzien van een A-series (what else) motor. En gezien jet plaatje, waar cowley op staat was het een morris.

bij mij zit dat plaatje tegen het schutbord boven de radiator.

RE: Identiteit chassis bepalen?

het gekke is dat engelse (nog niet geimporteerde) van voor een bep. datum auto's geen chassisnummer hebben ingeslagen meer het echt met dit plaatje moeten doen. ik heb oa een traveller war dat het geval is

RE: Identiteit chassis bepalen?

Dat klopt, de mini's van voor 1980 hebben geen chassisnummer.

Groet ron

RE: Identiteit chassis bepalen?

Zou het dan kunnen betekenen dat indien dit plaatje op het front (slotplaat links voor) zoals aangegeven op het kenteken bewijs dit voldoende zou moeten zijn voor het bepalen van de identiteit van de body?

default

RE: Identiteit chassis bepalen?

ayla schreef:
Dat klopt, de mini's van voor 1980 hebben geen chassisnummer.




## en dan slaat de rdw op het moment van de 'eerste toelating in nl.' een chassisnummer in het chassis?

RE: Identiteit chassis bepalen?

jep, metro, dit klopt.
@seaborg, motornummer en alle andere codes moeten ook kloppen

Groet ron

RE: Identiteit chassis bepalen?

Oké. Ik weet helaas dat de originele motor. Wat een 850 is niet meer aanwezig is. Wat zou er verder nog aan codes aanwezig moeten zijn. En enig idee waar ik deze codes zou kunnen vinden?

RE: Identiteit chassis bepalen?

maar je had toch een kentekenbewijs zei je. In de oude hollandse auto's staat volgens mij het chassisnummer in de bodem aan de bijrijderszijde.

Op het engelse V5 staat volgens mij ook met motornummer, maar als je de motor niet meer hebt schiet dat niet op.

die andere nummers (fe--- het bodynummer) en het commision number zijn volgens mijn niet op een (kenteken)bewijs te vinden

RE: Identiteit chassis bepalen?

Op mijn kentekenbewijs. Heb ook nog het originele uit 1971 staat dat het chassisnr op de slotplaat links voor staat. Deze plek is ook volgens de rdw een plek geweest waar het chassisnr origineel stond.
Ook is het volgensmij een origineel nederlandse auto.
RDW:
Datum eerste toelating 27-08-1971
Datum eerste afgifte Nederland 27-08-1971

Motornummer zal een groot probleem worden.. Wantja, het is niet echt realistisch dat een motorblok 36 jaar mee gaat volgensmij.. + volgensmij staat er op mijn kentekenbewijs geen motornummer vermeld.

Maar staat er ergens op het chassis nog een FE nummer geslagen dan?

RE: Identiteit chassis bepalen?

@Seaborg, Met de slot plaat wordt bedoeld de balk voor waar je motor kap in sluit, die pen met veer.

Suc6 verder.