
RE: Identiteit chassis bepalen?
Ingediend door Mini Mart op ma, 17-12-2007 14:39
Meestal zit dit op het schutbord.
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Mart op ma, 17-12-2007 14:39
Meestal zit dit op het schutbord.
Ik zie net zelf dat de laatste 6 cijfers die op dit plaatje staan overeenkomen met mijn chassisnr. Zijn er normaal gesproken nog meer plaatjes bij een chassis waaraan de identiteit van de auto te bepalen is. Het gaat om een body uit 1971 van een morris mini 850.
Zijn er nog andere belangrijke uiterlijke kenmerken aan een body uit dit jaartal waaraan deze te identificeren is?
Doordat het chassisnr in mijn front met een foute slagletter is ingeslagen en ik het chassisnr op een andere plek wil hebben in verband met het plaatsen van een kunststof flipfront moet ik langs de RDW om het chassisnr op een andere plek te laten inslaan. Hierbij moet echter de identiteit van de body wel vastgesteld kunnen worden.
October 1969 to 1974 “Model Year” – English Built
During the previous months leading up to the cars in this time period, a Commission Number was introduced to go along with the Chassis Number/VIN. Both are helpful in identifying a car.
CHASSIS NUMBER/VINThe general format for the Chassis Number/VIN for these cars is:
X-A2S1N-XXX-A
VIN, First Position (“X” in the above example):
This is simply dismissed by the factory as “non significant”!
VIN, Second Position (“A” in the above example):
= Engine type
848cc
998
1275cc Cooper S and 1275 GT
VIN, Third Position (“2S” in the above example):
= Body type
2S = 2-door saloon/sedan. (Except Mk III Copper S and 1275GT) Caution: bureaucratic bungles often interpret this as 25 (twenty-five)
2W = Estate (“2 Door Dual Purpose”)
D = 2 door saloon (Mk III Cooper S and 1275GT only)
U = Pick-up. Caution: U and V can be mistaken one for the other.
V = Panel van. Caution: U and V can be mistaken one for the other.
VIN, Fourth Position (“1N” in the above example):
[Blank] = Mini 850. Produced only in the “round nose” style
1 = Round nose, traditional Mini body style. Includes: Mini 1000, Mk III Cooper S, Van, and Pick-up.
2 = Clubman, square nose style. Includes: Clubman saloon, Clubman Estate, and 1275GT.
VIN, Fifth Position (“N” in the above example):
N = Mini 1000
VIN, Number positions (“###” in the above example):
= The sequential build number:
Unlike the earlier cars, each “type” started with number 101; e.g., the first Mini 850 in this range started with 101 as did the first Mini 1000, the first Mk III Cooper S, etc.
VIN, Last position (“A” in the above example):
= Assembly plant. Officially, “Internal Use Only”
If used at all, this would be “A” for English built cars. All English built Minis were now being built at Longbridge.
A = Longbridge
Commission NumberThe general format for the Commission Number is:
N20S-XXX
Commission Number, First Positions (“N20S” in the above example):
= Car type
20U = Pick-up
20V = Van
20W = Clubman Estate
D20S = Mini 850
N20D = Mk III Cooper S
N20S = Mini 1000
S20D = 1275GT
S20S = Clubman
Commission Number positions (“###” in the above example):
Sequential number starting at 101 for each car type.
BRON : MINIMANIA
Ingediend door metrodriver op ma, 17-12-2007 15:24
## voor zover ik weet ziet de rdw dit soort opgepopte plaatjes niet als bewijs van iets, anders dan dat je leuk kunt poppen.
(speciaal voor de ook-duits-sprekenden)
dus ik heb sterk het idee dat het een round nose mini 1000 is met productienummer 228620, voorzien van een A-series (what else) motor. En gezien jet plaatje, waar cowley op staat was het een morris.
bij mij zit dat plaatje tegen het schutbord boven de radiator.
het gekke is dat engelse (nog niet geimporteerde) van voor een bep. datum auto's geen chassisnummer hebben ingeslagen meer het echt met dit plaatje moeten doen. ik heb oa een traveller war dat het geval is
Dat klopt, de mini's van voor 1980 hebben geen chassisnummer.
Groet ron
Zou het dan kunnen betekenen dat indien dit plaatje op het front (slotplaat links voor) zoals aangegeven op het kenteken bewijs dit voldoende zou moeten zijn voor het bepalen van de identiteit van de body?
Ingediend door metrodriver op ma, 17-12-2007 15:39
ayla schreef:
Dat klopt, de mini's van voor 1980 hebben geen chassisnummer.
## en dan slaat de rdw op het moment van de 'eerste toelating in nl.' een chassisnummer in het chassis?
jep, metro, dit klopt.
@seaborg, motornummer en alle andere codes moeten ook kloppen
Groet ron
Oké. Ik weet helaas dat de originele motor. Wat een 850 is niet meer aanwezig is. Wat zou er verder nog aan codes aanwezig moeten zijn. En enig idee waar ik deze codes zou kunnen vinden?
maar je had toch een kentekenbewijs zei je. In de oude hollandse auto's staat volgens mij het chassisnummer in de bodem aan de bijrijderszijde.
Op het engelse V5 staat volgens mij ook met motornummer, maar als je de motor niet meer hebt schiet dat niet op.
die andere nummers (fe--- het bodynummer) en het commision number zijn volgens mijn niet op een (kenteken)bewijs te vinden
Op mijn kentekenbewijs. Heb ook nog het originele uit 1971 staat dat het chassisnr op de slotplaat links voor staat. Deze plek is ook volgens de rdw een plek geweest waar het chassisnr origineel stond.
Ook is het volgensmij een origineel nederlandse auto.
RDW:
Datum eerste toelating 27-08-1971
Datum eerste afgifte Nederland 27-08-1971
Motornummer zal een groot probleem worden.. Wantja, het is niet echt realistisch dat een motorblok 36 jaar mee gaat volgensmij.. + volgensmij staat er op mijn kentekenbewijs geen motornummer vermeld.
Maar staat er ergens op het chassis nog een FE nummer geslagen dan?
@Seaborg, Met de slot plaat wordt bedoeld de balk voor waar je motor kap in sluit, die pen met veer.
Suc6 verder.
RE: Identiteit chassis bepalen?
Ingediend door Seaborg op ma, 17-12-2007 14:37
Om de identiteit van een pas door mij aangekochte body vast te stellen vraag ik me af waar dit plaatje vandaan komt:

Iemand enig idee?