Uitlaatspruitstuk vervangen door een sportiever typetje.. Geprobeerd de Lambda sonde er uit te halen, maar jammergenoeg alleen maar de moer afgerond, ding is er niet uit te krijgen. Alles geprobeerd:
1. Schrikken
2. insprayen met WD40 en roestoplosser
3. warm gestookt (wel rustig want de kabels hoeven niet te smelten)
Iemand nog een idee? Of een nieuwe Lambda sonde?
een zeer gefrustreerde Robert & Bas
mmm ja warm stoken dat doen wij altijd maar, als dat niet wil dan ben ik bang dat je aan een nieuwe moet geloven ik weet niet of het een enkel draads of meerdere is maar, ik had voor me eigen auto een universele voor 30 euro dat is opzich wel te doen .
tja je kunt natuurlijk nog proberen warm te stoken en net zolang proberen tot het niet meer wil en dan een andere halen.
Maar je moet ook vooral het spruitstuk warm stoken niet de sonde .
ik zou zeggen veel succes
gr jj
Yep , eerst warm maken , dan een zeskantsleutel erop (anders draai je idd je zeskant af) , 1 klap met 'n vuistje en hij is eraf , lukt altijd!!
Goed gereedschap bespaart onderdelen!!
Greetz , Jeroen2
Nou, het is iig niet gelukt, de zeskant is nu zover heen dat als je hem nog los zou krijgen, het geen zin meer heeft om hem nog een keer te gebruiken :-(
Heb wel goed gereedschap, Stahlwille, maar ook dat mocht niet baten... Uitlaat moest er ook al af met een haakse slijper :-( Hij was al kapot, en dat was ook reden voor vervanging, maar het was wel een beetje zonde
Goed, uitlaat zit er nu weer bijna op, injectie weer allemaal aangesloten (wat een ZOOI zeg!) Alleen nu nog een Lambda sonde regelen.
Rob
uhm..
Misschien goede tip: gebruik kopervet bij schroeven moeren en tapdraden als die warm/heet worden en je DENKT dat je ze er ooit nog weleens af zou moeten halen. Daar kan geen goed gereedschap tegen op. Succes
Facom OGV , das pas gereedschap!!
Het tegenmerk is natuurlijk Snap-On!!
Dit profiel grijpt niet op de hoeken maar op de vlakken , zelfs een dolgedraaide zeskant krijg je hier nog mee los!!
Greetz , Jeroen2
British Open 1300, 1993.
Uitlaatspruitstuk vervangen door een sportiever typetje.. Geprobeerd de Lambda sonde er uit te halen, maar jammergenoeg alleen maar de moer afgerond, ding is er niet uit te krijgen. Alles geprobeerd:
1. Schrikken
2. insprayen met WD40 en roestoplosser
3. warm gestookt (wel rustig want de kabels hoeven niet te smelten)
Iemand nog een idee? Of een nieuwe Lambda sonde?
een zeer gefrustreerde Robert & Bas
mmm ja warm stoken dat doen wij altijd maar, als dat niet wil
dan ben ik bang dat je aan een nieuwe moet geloven ik weet niet of het een enkel draads of meerdere is maar, ik had voor me eigen auto een universele voor 30 euro
dat is opzich wel te doen .
tja je kunt natuurlijk nog proberen warm te stoken en net zolang proberen tot het niet meer wil en dan een andere halen.
Maar je moet ook vooral het spruitstuk warm stoken niet de sonde .
ik zou zeggen veel succes
gr jj
Yep , eerst warm maken , dan een zeskantsleutel erop (anders draai je idd je zeskant af) , 1 klap met 'n vuistje en hij is eraf , lukt altijd!!

Goed gereedschap bespaart onderdelen!!
Greetz , Jeroen2
Nou, het is iig niet gelukt, de zeskant is nu zover heen dat als je hem nog los zou krijgen, het geen zin meer heeft om hem nog een keer te gebruiken :-(
Heb wel goed gereedschap, Stahlwille, maar ook dat mocht niet baten... Uitlaat moest er ook al af met een haakse slijper :-( Hij was al kapot, en dat was ook reden voor vervanging, maar het was wel een beetje zonde
Goed, uitlaat zit er nu weer bijna op, injectie weer allemaal aangesloten (wat een ZOOI zeg!) Alleen nu nog een Lambda sonde regelen.
Rob
uhm..
Misschien goede tip: gebruik kopervet bij schroeven moeren en tapdraden als die warm/heet worden en je DENKT dat je ze er ooit nog weleens af zou moeten halen. Daar kan geen goed gereedschap tegen op. Succes
Facom OGV , das pas gereedschap!!

Het tegenmerk is natuurlijk Snap-On!!
Dit profiel grijpt niet op de hoeken maar op de vlakken , zelfs een dolgedraaide zeskant krijg je hier nog mee los!!
Greetz , Jeroen2
Je moet ingelogd zijn om te reageren.