ben nieuw hier en heb een probleem met me mini 1000 uit 1985.
start moeilijk, maakt teveel geluid en motorblok beweegt teveel.heb de bougies en kabels en rotorkap gecontroleert, doet t allemaal. als hij gestart is loopt die niet mooi stationeer, valt snel uit.als ik de deksel boven de kleppen eraf haal loopt die weer mooi en rustig. kan t zijn dat hij de druk niet kwijt kan?? of is er iets anders aan de hand?? of is t de luchtfilter? als alles gewoon erop zit loopt hij niet goed en wegrijden kost heel veel moeite ... trekt dus nergens naar.
Klinkt inderdaad als een verstopte carterontluchting.
Vanaf je carter/ motorblok loopt er een slang naar het luchtfilterhuis, bij latere met katalysator-uitgevoerde carb-modellen zit er een klepje tussen.
Kijk goed of hier een verstopping zit of dat het klepje goed werkt.
RE: kan druk niet kwijt
Ingediend door elke op zo, 28-11-2010 09:49
Hallo allemaal,
ben nieuw hier en heb een probleem met me mini 1000 uit 1985.
start moeilijk, maakt teveel geluid en motorblok beweegt teveel.heb de bougies en kabels en rotorkap gecontroleert, doet t allemaal. als hij gestart is loopt die niet mooi stationeer, valt snel uit.als ik de deksel boven de kleppen eraf haal loopt die weer mooi en rustig. kan t zijn dat hij de druk niet kwijt kan?? of is er iets anders aan de hand?? of is t de luchtfilter? als alles gewoon erop zit loopt hij niet goed en wegrijden kost heel veel moeite ... trekt dus nergens naar.
groetjes elke
RE: kan druk niet kwijt
Ingediend door Brutus op zo, 28-11-2010 12:32
Klinkt inderdaad als een verstopte carterontluchting.
Vanaf je carter/ motorblok loopt er een slang naar het luchtfilterhuis, bij latere met katalysator-uitgevoerde carb-modellen zit er een klepje tussen.
Kijk goed of hier een verstopping zit of dat het klepje goed werkt.
RE: kan druk niet kwijt
Ingediend door elke op zo, 28-11-2010 12:56
oke dan zal ik daar ns naar gaan kijken . bedankt voor de tip !!
RE: kan druk niet kwijt
Ingediend door streetscreamer op zo, 28-11-2010 15:55
verstopping kan ook bevriezen met dit weer: carterdampen hebben vaak een hoog watergehalte.