Tjah... ik ga misschien een mini kopen waarvan ik weet dat de kilometer kabel kapot is. Deze moet ik dus vervangen. Het probleem is alleen wel dat ik dit heel graag zelf wil doen maar niet precies weet hoe.... Heeft iemand tips/trucs waar ik op moet letten en waar ik precies alles kan vinden... (heb al een mini hiervoor gehad, dus weet ong. waar alles zit....)
Hoop dat iemand me kan helpen...
zo`n kabel vervangen is erg lastig omdat de kabel op een plek zit bij de versnellingsbak waar je alleen bij kan komen als je kleine handen hebt, mooiste zou zijn dat buitenmantel nog goed is en dat je dan alleen de binnenste kabel hoeft te vervangen.
Meestal lukt dat wel aardig, om de kabel los te krijgen van de klok zelf moet je alleen even dat grijze balkje indrukken en dan kan je hem lostrekken.
succes
bekijk de andere topics daarmaar eens over
Ik kwam er woensdag achter dat die van mijn Mini ook niet meer werkt
van het weekend maar eens kijken (hopelijk losgetrild doordat koppeling onlangs is vervangen en blok even van 1 motor steun los gemaakt en schuin heeft gestaan)
Deze week bij de mini van mij zusje de kabel vervangen
Ging heel goed,todat bij het starten bleek dat ik de fan verkeerdom had gemonteerd en deze aanliep aan de radiator....
Kon ik deze weer uitbouwen.....
het is mogelijk om het vanaf onderen te vervangen, voordeel is dat je niet je Fan hoeft uit te bouwen.
kleine handjes zijn wel een must want je moet door het gat waar je aandrijfas ook doorheen gaat.
lukt mij net en als ik te lang blijf hangen dan kost het me blauwe handen en schaafplekken als ik weer terug wil met mijn hand..
ik heb de auto iets opgekrikt, zodat je onder de auto kan liggen.
met een schroevedraaier tik je de gakartelde moer voorzichtig los.
dan trek je hem zo los van boven.
vaszetten gaat hetzelfde, alleen moet je dan even zoeken naar de juiste plek.
ik heb het van boven gedaan, kon er net achter langs.
alleen even luchtfilter demonteren.
kleine handen is makkelijker, maar ik heb zelf toch wel redelijke kolenschoppen.
als je hem er een klein stukje in hebt, kun je hem met een schroevedraaier weer verder draaien tot het eid.
ik had hier op het forum van te voren veel over gelezen, maar het ging veel makkelijker als gedacht.
half uurtje werk was het maar.
zoals gezegd, hier is al vaker over geschreven, bijvoorbeeld in dit topic: link
Deze zet ik op slot, verdere vragen graag in een bestaand topic over tellerkabels vervangen.
Tjah... ik ga misschien een mini kopen waarvan ik weet dat de kilometer kabel kapot is. Deze moet ik dus vervangen. Het probleem is alleen wel dat ik dit heel graag zelf wil doen maar niet precies weet hoe.... Heeft iemand tips/trucs waar ik op moet letten en waar ik precies alles kan vinden... (heb al een mini hiervoor gehad, dus weet ong. waar alles zit....)
Hoop dat iemand me kan helpen...
zo`n kabel vervangen is erg lastig omdat de kabel op een plek zit bij de versnellingsbak waar je alleen bij kan komen als je kleine handen hebt, mooiste zou zijn dat buitenmantel nog goed is en dat je dan alleen de binnenste kabel hoeft te vervangen.
Meestal lukt dat wel aardig, om de kabel los te krijgen van de klok zelf moet je alleen even dat grijze balkje indrukken en dan kan je hem lostrekken.
succes
bekijk de andere topics daarmaar eens over
Ik kwam er woensdag achter dat die van mijn Mini ook niet meer werkt
van het weekend maar eens kijken (hopelijk losgetrild doordat koppeling onlangs is vervangen en blok even van 1 motor steun los gemaakt en schuin heeft gestaan)
Deze week bij de mini van mij zusje de kabel vervangen

Ging heel goed,todat bij het starten bleek dat ik de fan verkeerdom had gemonteerd en deze aanliep aan de radiator....
Kon ik deze weer uitbouwen.....
het is mogelijk om het vanaf onderen te vervangen, voordeel is dat je niet je Fan hoeft uit te bouwen.

kleine handjes zijn wel een must want je moet door het gat waar je aandrijfas ook doorheen gaat.
lukt mij net en als ik te lang blijf hangen dan kost het me blauwe handen en schaafplekken als ik weer terug wil met mijn hand..
ik heb de auto iets opgekrikt, zodat je onder de auto kan liggen.
met een schroevedraaier tik je de gakartelde moer voorzichtig los.
dan trek je hem zo los van boven.
vaszetten gaat hetzelfde, alleen moet je dan even zoeken naar de juiste plek.
ik heb het van boven gedaan, kon er net achter langs.
alleen even luchtfilter demonteren.
kleine handen is makkelijker, maar ik heb zelf toch wel redelijke kolenschoppen.
als je hem er een klein stukje in hebt, kun je hem met een schroevedraaier weer verder draaien tot het eid.
ik had hier op het forum van te voren veel over gelezen, maar het ging veel makkelijker als gedacht.
half uurtje werk was het maar.
zoals gezegd, hier is al vaker over geschreven, bijvoorbeeld in dit topic:
link
Deze zet ik op slot, verdere vragen graag in een bestaand topic over tellerkabels vervangen.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.