Klepsealrubbers vervangen

RE: Klepsealrubbers vervangen

mijn mini rookt al een poosje, dus ik dacht ik ga de klepsealrubbers even vervangen, dat is zo gedaan...
ik heb nu alleen het probleem dat ik de klepveren niet ingedrukt krijg.
het zou misschien makkelijker gaan als ik de kop eraf haal, maar daar heb ik weinig zin in.
heeft iemand hier ervaring mee? iemand misschien speciaal gereedschap gemaakt hiervoor?

:)

RE: Klepsealrubbers vervangen

De kop lichten is als hobbyist eigenlijk de enige manier om dit te doen. In de garage doen we het wel eens door op de cylinder 10 bar te zetten en dan met twee grote schroevendraaiers de klepveer naar beneden te drukken, maar handig is anders.

Dennis

RE: Klepsealrubbers vervangen

ik heb een garage beschikbaar, er is er 1 gelukt met 2 schroevedraaiers, maar handig is idd anders,
ik was alleen benieuwd of iemand anders misschien een beter idee had

RE: Klepsealrubbers vervangen

Ik denk dat de kop lichten uiteindelijk het snelste is, plus dat je dan ook je kleppen direct kunt inslijpen.

Dennis

RE: Klepsealrubbers vervangen

Wij hebben de klepseal rubbers vervangen door een paar bar, via een bougie-adapter op de cilinder te zetten, en dan met een stemvork de veer naar beneden te drukken.

Alleen wel de auto op de handrem als je er druk op zet, ander gaat de auto rijden. En niet vergeten de koelvloeistof tot onder de kop af te tappen, anders lopen je cilinders vol als je de nodige kopbouten los draait.

RE: Klepsealrubbers vervangen

Waarom zou je om de seals te vervangen een deel van je kopbouten losdraaien?

Dennis

RE: Klepsealrubbers vervangen

Als ik me niet vergis is dit omdat je de tuimelaars-as los moet maken. Wij hadden de koelvloeistof in ieder geval niet afgetapt, en 3 cilinders waren vol gelopen.

RE: Klepsealrubbers vervangen

Je kunt ook te tuimelaar helemaal los draaien en dan naast de klepveer schuiven. Feit blijft dat het ook in jouw geval achteraf sneller was geweest de kop te lichten.

Dennis