Klepspeling en merkteken BDP

default

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Kan iemand mij de klepspeling vertellen van een mini 1000 E S6 uit 1988?
Een andere vraag, als zuiger 1 in z'n BDP staat is er dan op het vliegwiel een merkteken te zien en wat voor merkteken.

default

RE: Klepspeling en merkteken BDP

als je even zoekt op kleppenstellen dat vind je waarschijnlijk een heleboel.

In het kort:
klepspeling +/- 0,35 mm

en bij een '88'er mini zit het merkteken op de onderste poelie aan de radiateurs zijde van het blok.

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Hier is idd een heel topic over kleppen stellen:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2523

Laten we het hier houden op het merkteken.

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Wel ff de klepdeksel lichten om te zien of de juiste cilinder op tuimelen staat(i.g.v. ontsteking afstellen)

default

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Ik heb de bougie kabels doorgemeten. Nu blijkt dat 3 kabels tusen de 4.5 en 5,2 ohm aangeven, 1 bougiekabel 17,2 ohm en de bobine kabel 22.3 ohm. Deze laatste 2 waarden lijken mij erg veel.

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Misschien kan je beter even je werkelijke probleem hier neerzetten. Nu zet je namelijk 3 verschillende vragen in 1 topic die zo ver ik kan zien niets met elkaar te maken hebben en dat is niet de bedoeling. Mochten ze dus wel wat met elkaar te maken hebben zet dan even het hele verhaal neer. Hebben ze idd niets met elkaar te maken, zoek dan even op het forum een bij je vraag passend onderwerp op en stel daar je vraag in. Kan je niets vinden, open dan een nieuw topic.

Over de weerstand, ergens anders op het forum staat dat het niet meer dan 5 kilo ohm hoort te zijn.

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Katwijk schreef:
Nu blijkt dat 3 kabels tusen de 4.5 en 5,2 ohm aangeven, 1 bougiekabel 17,2 ohm en de bobine kabel 22.3 ohm.




Dat is een te groot verschil idd.
Vervangen door een setje nieuwe is niet geheel onverstandig ;)

@Demelza:
De vragen die gesteld worden zijn verschillend maar kunnen wel degelijk met elkaar te maken heben voor het afstellen van de motor...

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Kan, maar hoeft niet. Daarom zeg ik, zet het volledige probleem even neer, dan kunnen we je beter helpen (en heeft het ook duidelijk een reden om samen in 1 topic te staan) ;)

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Dat ben ik met je eens idd...

default

RE: Klepspeling en merkteken BDP

Deze auto werd bij mij dinsdag door een vriend gebracht in een aanhanger. Wilde niet starten (Startmotor draaide motor wel rond). Anderen hadden er al aan gesleuteld maar kregen hem niet gestart. Ik heb dit topic geopend omdat ik geen enkele informatie over afstellingen had. Ik ben begonnen met te controleren of hij benzine kreeg (oke) en of de bougies voldoende vonk gaven (niet dus). Meteen ook de klepspeling gekontroleerd(te strak 0,15mm en 0,20mm voor inlaat en uitlaat).Ontsteking, contactpunten ingebrand, Verdelerkap punten ingebrand en gecorrodeerd. Verschillende soorten bougie kabels.Ik heb meteen alles vernieuwd, bougies, bougie kabels,contactpunten, condensator, verdeelkap en rotor. Gisteravond accu onder de lader en vanmorgen starten en lopen. Ik wil hierbij nog iedereen bedanken voor de informatie.
Leuk forum, ikzelf ben in het bezit van een Pontiac Firebird uit 1976 en ben vaak te vinden op het forum "amerikaanseautopagina.com/forum"
Nog bedankt!!!