Waarom gaan de knipperlichten sneller knipperen als ik de aanhanger er achter heb hangen?
Ik heb ooit iets gehoord dat het aan de knipperlichtautomaat ligt (die achter het dashboard), maar die heb ik een jaartje geleden vervangen en doet het zonder aanhanger uitstekend.
Normaal zie je op het dashboard wel dat het knipperlicht nog aan staat, maar hij gaat zo snel dat de lampjes nauwelijks oplichten.
Is het mogelijk om er een andere/zwaardere knipperlichtautomaat op te zetten (misschien non-Mini)
Het is namelijk knap vervelend als je in een optocht van Mini's rij en niet merkt dat je knipperlicht nog naar links aanstaat
Hoi, dan is inderdaad je knipperlicht-automaat te zwak, zal je er eentje op de kop moeten tikken die zwaarder is ( en dan niet in gewicht) maar in vermogen bv. nu heb je voorlampje 21 watt, zijlampje 5 watt, achterlampje 21 watt, tezamen 47 watt. komt van je aanhanger nog 21 watt bij moet dus minimaal 68 watt kunnen trekken. kunnen ze je in een automaterialenhandel wel aan helpen, groet J.p.
Een relai werkt met een bi metaaltje die gemaakt is voor 47 watt.
met die voltage heb je een koel wachtijd van circa 1 seconden, komt er meer stroom op dan wordt het bi-metaaltje ook sneller warm en zal dus sneller buigen en dus sneller contact maken!
neem je een zwaardere uitvoering dan zal het bi-metaal iets dikker zijn! en heeft het meer stroom nodig om tot een contact te komen!
[i:gqkj4oif] een bi-metaal zijn 2 verschillende soorten metaal dat bij een verschillende temperatuur een kromming vertoont daardoor is een bi-metaal in staat om te buigen bij een warmte [/i:gqkj4oif]
Vincent: je bedoelt een knipperlichtautomaat, neem ik aan? Een relais werkt gewoon op het principe van een elektromagneet.
[Ik durf trouwens ook de gok wel aan dat een moderne knipperlichtautomaat, zoals je bijvoorbeeld van Hella zou kopen, met een stukje elektronica werkt. Maar die "antieke" dingen zoals in Mini's gebruikt worden kan ik me goed voorstellen dat die zo werken. Ze moeten ook altijd "op gang komen".]
Ik prefereer ook de oude! vooral als het heeft gevroren doen ze er altijd nog iets langer over ( [i:1shng4qs] tis niet veel, maar wel genoeg! [/i:1shng4qs] ik bedoelde inderdaad geen relai! stom stom
J.p. schreef: Hoi, dan is inderdaad je knipperlicht-automaat te zwak, zal je er eentje op de kop moeten tikken die zwaarder is
Ik heb inmiddels een Hella knipperlichtautomaat bij de lokale automaterialenzaak aangeschaft en het probleem is verholpen
Ipv 2 stekkertjes (zoals bij de Mini-knipperlichtautomaat standaard is) zitten er 3 aansluitingen op. (Je schijnt ze ook met 2 aansluitingen te hebben, maar niet bij de zaak waar ik was)
Op nr. 31 moet een massa-aansluiting gemaakt worden
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door Jeroen op ma, 09-09-2002 20:14
Waarom gaan de knipperlichten sneller knipperen als ik de aanhanger er achter heb hangen?
Ik heb ooit iets gehoord dat het aan de knipperlichtautomaat ligt (die achter het dashboard), maar die heb ik een jaartje geleden vervangen en doet het zonder aanhanger uitstekend.
Normaal zie je op het dashboard wel dat het knipperlicht nog aan staat, maar hij gaat zo snel dat de lampjes nauwelijks oplichten.
Is het mogelijk om er een andere/zwaardere knipperlichtautomaat op te zetten (misschien non-Mini)
Het is namelijk knap vervelend als je in een optocht van Mini's rij en niet merkt dat je knipperlicht nog naar links aanstaat
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door J.p. op ma, 09-09-2002 21:28
Hoi, dan is inderdaad je knipperlicht-automaat te zwak, zal je er eentje op de kop moeten tikken die zwaarder is ( en dan niet in gewicht) maar in vermogen bv. nu heb je voorlampje 21 watt, zijlampje 5 watt, achterlampje 21 watt, tezamen 47 watt. komt van je aanhanger nog 21 watt bij moet dus minimaal 68 watt kunnen trekken. kunnen ze je in een automaterialenhandel wel aan helpen, groet J.p.
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door Vincent op vr, 11-10-2002 22:39
Een relai werkt met een bi metaaltje die gemaakt is voor 47 watt.
met die voltage heb je een koel wachtijd van circa 1 seconden, komt er meer stroom op dan wordt het bi-metaaltje ook sneller warm en zal dus sneller buigen en dus sneller contact maken!
neem je een zwaardere uitvoering dan zal het bi-metaal iets dikker zijn! en heeft het meer stroom nodig om tot een contact te komen!
[i:gqkj4oif] een bi-metaal zijn 2 verschillende soorten metaal dat bij een verschillende temperatuur een kromming vertoont daardoor is een bi-metaal in staat om te buigen bij een warmte [/i:gqkj4oif]
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door Eelke op vr, 11-10-2002 22:41
Vincent: je bedoelt een knipperlichtautomaat, neem ik aan? Een relais werkt gewoon op het principe van een elektromagneet.
[Ik durf trouwens ook de gok wel aan dat een moderne knipperlichtautomaat, zoals je bijvoorbeeld van Hella zou kopen, met een stukje elektronica werkt. Maar die "antieke" dingen zoals in Mini's gebruikt worden kan ik me goed voorstellen dat die zo werken. Ze moeten ook altijd "op gang komen".]
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door Vincent op vr, 11-10-2002 22:49
Ik prefereer ook de oude! vooral als het heeft gevroren doen ze er altijd nog iets langer over ( [i:1shng4qs] tis niet veel, maar wel genoeg! [/i:1shng4qs] ik bedoelde inderdaad geen relai! stom stom
RE: Knipperlichten + aanhanger
Ingediend door Jeroen op vr, 11-10-2002 22:49
Ik heb inmiddels een Hella knipperlichtautomaat bij de lokale automaterialenzaak aangeschaft en het probleem is verholpen
Ipv 2 stekkertjes (zoals bij de Mini-knipperlichtautomaat standaard is) zitten er 3 aansluitingen op. (Je schijnt ze ook met 2 aansluitingen te hebben, maar niet bij de zaak waar ik was)
Op nr. 31 moet een massa-aansluiting gemaakt worden