Knuckle joints vast in draagarm? Iemand creatief?

Vandaag ben ik begonnen met het avontuur van het vervangen van de veerbollen voor. Alle onderwerpen gelezen en eigenlijk nog niet een antwoord kunnen vinden voor het probleem waar ik nu mee zit... Ik krijg met geen mogelijkheid de knuckle joint uit de draagarm :? iemand hier een creatieve oplossing voor? De veerbol staat omhoog met een veelbolcompressor en de draagarm zit nog onder de auto. De veerbol is keurig losgekomen van de trompet maar de trompet met de knuckle joint komen niet uit de draagarm. Ik heb alles nieuw liggen (behalve de draagarm :) ) dus al wat aan het hakken en slaan geweest op dat ding maar wil echt niet los komen. Moet ik toch de draagarm eraf halen? Alles staat nu in de olie te weken, maar als iemand een goede tip heeft dan graag!

Gewoon even de draagarm demonteren, zijn twee boutjes en een grote moer.

Dennis

Zondag 30 oktober 2011

Oh die dingen zijn echt *** om er uit te krijgen.. Ik heb die van mij heel creatief met een bijtel eruit weten te tikken door m in stukjes te hakken. Iets beters kon ik niet bedenken. Natuurlijk wel voorzichtig zijn met de draagarm ;)

de draagarm moet er zowiezo af anders kun je de nieuwe veerbol er niet in krijgen.

greetz bas

Ok, bedankt voor de tips! Draagarm eraf dan maar en kijken hoe het dan weer gaat :P

De onderkant van de draagarm heeft een heel klein gaatje,recht onder de knuckle joint..
Drevel erin meppen.

Bedankt voor de tip van het kleine gaatje in de draagarm, die knuckle is er mooi uit met een drevel :D Nu de draagarm...ook een goeie tip voor toevallig? Ben linksvoor bezig en de onderste slang van de radiateur zit wat in de weg. Hoe krijg ik die achterste kleine eruit en die grote moer die aan de voorkant/binnenkant zitten om de draagarm er uiteindelijk uit te krijgen? Is het het "makkelijkste" om de radiateur eruit te halen? Die achterste grote moer is makkelijk en er al af en de kleine aan de buitenzijde ook al, alleen die andere twee zijn nogal een uitdaging...En is de rechter zijde net zo'n verhaal? Bedankt allemaal alvast weer voor de reacties!

de grote moer aan de kant van de radiator kun je laten zitten die gaat mee naar links als je de twee kleine boutjes eruit heb en de radiator eruit is wel makkelijker maar zonder kan het ook,ja de andere kant is hetzelfde daar is het makkelijkste om de claxon en evt.de ecu eruit te halen.

veel succes

greetz bas

even een tip als je de knuckeljoint erin zet smeer van te voren even een beetje kopervet in de draagarm dan komt het de volgende keer makkelijker los

greetz bas

Bedankt Bas, dat scheelt weer een moer... Nu die kleine nog los krijgen maar dat gaat lukken (uiteindelijk), eerst maar eens proberen met de radiateur op z'n plek.. Ik ga binnenkort weer verder knutselen (zal wel pas het weekend worden...) d:)b

nog even een tip(je)als je de boutjes eruit heb en de as ook kun je de boutjes aan het plaatje lassen zodat je bij het terug plaatsen alleen de moertjes hoeft vast te draaien.
let er wel even op dat je na het lassen wel even de plekjes van verf of iets dergelijks behandelt tegen roesten

greetz bas

Je moet ingelogd zijn om te reageren.