Heej
Ik heb een 1100 kop gekocht voor op mijn 1000. Nu wil ik een pakking set gaan bestellen maar weet niet welke. Moet ik gewoon de set voor de 1000 nemen en is deze hetzelfde als de 1100 pakking set.
En maakt het een groot verschil als ik een turbo koppakking gebruikt?
Ik hoor het wel
Groeten,
Hans
Oke dat is wat ik wil weten.
Maar aangezien ik de de kleppenseals ook wil vervangen moet ik dus een set voor de 1100 kopen?
Omdat ik na de kop vervangen is de mini een beetje wil kietelen, adviseerde Bruutmans(waar ik de kop van gekocht heb) om meteen een turbo koppakking te monteren voor meer compressie.
Groeten,
Hans
Ingediend door metrodriver op vr, 10-08-2007 08:55
Theo van den Bogaard schreef: set voor 850/1000/1100 is hetzelfde
## wil dat zeggen dat al die 3 motortypjes dezelfde boring hebben en dat de volumevergroting tot stand is gebracht door een andere slag en/of een lagere zuiger?
(nee, ik heb niet (in de manual) gezocht naar het antwoord )
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 10-08-2007 09:19
.. bijna; boring van de 850 is ~1,5 mm kleiner dan de 1000 en 1100 - die dezelfde boring hebben, en inderdaad is de 1100 eigenlijk een 1000 met lange slag: 83,75 itt 76,2 mm
blijkbaar is het makkelijker 1 koppakking voor deze 3 types te maken ..
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door H@nz op wo, 08-08-2007 21:01
Heej
Ik heb een 1100 kop gekocht voor op mijn 1000. Nu wil ik een pakking set gaan bestellen maar weet niet welke. Moet ik gewoon de set voor de 1000 nemen en is deze hetzelfde als de 1100 pakking set.
En maakt het een groot verschil als ik een turbo koppakking gebruikt?
Ik hoor het wel
Groeten,
Hans
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 08-08-2007 21:31
set voor 850/1000/1100 is hetzelfde
(verschil in setjes zit meer in de andere pakkingen/klepseals )
als je alleen de kop wisselt zie ik niet in waarom je een turbo-pakking nodig zou hebben ?!
succes,
Theo van den Bogaard
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door H@nz op wo, 08-08-2007 22:11
Oke dat is wat ik wil weten.
Maar aangezien ik de de kleppenseals ook wil vervangen moet ik dus een set voor de 1100 kopen?
Omdat ik na de kop vervangen is de mini een beetje wil kietelen, adviseerde Bruutmans(waar ik de kop van gekocht heb) om meteen een turbo koppakking te monteren voor meer compressie.
Groeten,
Hans
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door Dennis op do, 09-08-2007 15:40
Een turbo koppakking is bedoeld voor een 1300 en gaat niet eens passen, nog even afgezien van het feit dat het ook qua compressie niets oplevert.
Koop gewoon een goede koppakkingsset voor een 1000/1100.
Dennis
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door H@nz op do, 09-08-2007 23:40
Oke dat is wat ik wilde weten. Ik bestel er dus gewoon een voor de 1100.
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 10-08-2007 08:33
zie ook:
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door metrodriver op vr, 10-08-2007 08:55
## wil dat zeggen dat al die 3 motortypjes dezelfde boring hebben en dat de volumevergroting tot stand is gebracht door een andere slag en/of een lagere zuiger?
(nee, ik heb niet (in de manual) gezocht naar het antwoord )
RE: Koppakking voor 1100 kop op 1000
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 10-08-2007 09:19
.. bijna; boring van de 850 is ~1,5 mm kleiner dan de 1000 en 1100 - die dezelfde boring hebben, en inderdaad is de 1100 eigenlijk een 1000 met lange slag: 83,75 itt 76,2 mm
blijkbaar is het makkelijker 1 koppakking voor deze 3 types te maken ..
groetjes,
Theo van den Bogaard