koppeling

RE: koppeling

heey

ik heb vandaag mijn 1275 spi blokje (carb) in de mini gebouwd
maar ik heb geen gevoel op de koppeling blokje heeft ongeveer 1.5 jaar stil gestaan alles gaat wel rond iemand een idee?

bvd

RE: koppeling

Koppeling ontluchten als je dat nog niet gedaan hebt.

Gr Raymond

RE: koppeling

neej heb ik niet gedaan omdat ik alleen de pin uit de koppelings cilinder heb gehad en geen slang los of iets dergelijks

RE: koppeling

meestal na lang stilstaan zit het mechanisme op de "wok" vast, dus de pen met moeren die in- en uit de koppelingsdeksel hoort te bewegen, en de rest van het mechanisme tot aan de koppelingscilinder. Goed inspuiten met kruipolie en eventueel wat "percussive maintenance" (oftewel een paar tikken met een hamer oid)

RE: koppeling

dan zal ik dat eens doen

maar ik kan daar tussen niet met een hamer komen om wat percussive maintenance te geve wel leuk verwoord trouwens ;)

RE: koppeling

misschien kun je er wel een stang op houden, waar je vervolgens weer een tik met de hamer op kunt geven?

RE: koppeling

Heren (en dames),

Ik heb hetzelfde probleem (koppeling zit ook vast na lang stilstaan), ben alleen niet zo technisch onderlegt dat ik weet wat de "wok" is???

grt

RE: koppeling

De wok is het koppelingsdeksel ..

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cl ... jtstop.gif

Nr 1, 2 en 3 zijn de scharnierpunten die vast kunnen gaan zitten, 1 en 2 schuiven in het koppelingsdeksel ofwel de wok
Het armpje kan korter zijn als je een later model mini hebt ...

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: koppeling

Theo,

Thanks voor het plaatje...

Nu ga ik een domme beginnersvraag stellen: waar vind ik deze installatie in een SPI uit 93?

grt

RE: koppeling

Wanneer je voor de auto staat (dus op de motor neerkijkt) zit deze aan de linkerkant van je motorblok, enigszins onderop.

RE: koppeling

http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... =17&pos=10

nr 14 is je hulpkoppelingscilinder, in plaats van 15, heb jij daar dan een rembekrachtiger en je ECU zitten .. in een Spi is het een en ander wat moeilijker bereikbaar >:)

(domme vragen bestaan niet, als je nooit wat vraagt, blijf je dom)

succes,
Theo van den Bogaard

RE: koppeling

Kijkkkkkkkk,

Hier kan ik wat mee!!! \\:)/ De ECU kun je er zo uitrekken, dat is een kwestie van 2/3 boutjes losdraaien en de stekker ontkoppelen.

Nu eens flink te keer gaan met de hamer en de WD40 van het weekend....

Thanks,
Keep you posted.
gr Patrick

RE: koppeling

Uiteindelijk was het appeltje eitje...

De ECU en de toeter er even uitgehaald en ingesprayed met de WD40. Nachtje laten weken en vervolgens de koevoet er tussen gezet. Even wikken en wurgen en hij schoot los...

Thanks!