koppelingscilinder

Dinsdag 3 augustus 2004
Dinsdag 3 augustus 2004

kan iemand mij vertellen wat er in een koppelingscilinder hoort te zitten, eventueel met een tekeningetje, heb een red hot gekocht, alles werkt perfect alleen de koppelingscilinder niet, ben bang dat de helft weg is.

Groetjes Wico

Dinsdag 3 augustus 2004

Ehh doel je op de hoofd, of de hulp cilinder. Of te wel, degene op de bulkhead (waar je pendaal in "verdwijnt"). Of degene op het koppelingshuis, die de arm heen een weer (zou moeten ;) ) bewegen?

Zit je pendaal vast?? Je kan hem helemaal niet indrukken. Keihard, of zijn de symptomen anders. Als bovenstaand het symptoom is, is vaak de arm verroest door lang (in mini termen is die niet heeel lang :) ) stilstaan... Flink veel kruipolie, en met veel geweld aan het bewegen krijgen is dan de remedie.

Woensdag 4 augustus 2004

het is de hulpcilinder die de arm heen en weer beweegt, toen ik het revisiesetje nog niet had aangebracht ging de arm een klein beetje heen en weer, nu heb ik het revisiesetje (Rubbers) aangebracht, nu doet hij niks meer, kan mijn koppelings pedaal tot op de grond indrukken, hij beweegt geeneens meer......., ik krijg daardooe dus ook mijn mini niet in zijn versnelling :?

groetjes wico

heb je het geheel wel goed ontlucht?

Frans

Woensdag 4 augustus 2004

nog niet , maar er hoort toch ook een zuigertje of iets dergelijks in te zitten , neem ik aan ????? :?

je had het waarschijnlijk helemaal nie hoeven reviseren maar alleen ff goed ontluchten
maar er zit ook wel een zuigertje in alleen daar kom jij nie met je revisie setje en voor tips hoe te ontluchten kan je ff op de zoekfunctie intypen daar staat een hoop over geschreven
suc6 er mee gr niek

CMC
Donderdag 5 augustus 2004

Ik vraag me af hoe je het revisiesetje gebruikt hebt als je niet hebt gezien dat er een zuigertje in zit... De rubber ring hoort nl. om het zuigertje te zitten.
(een Red Hot heeft origineel een Verto-koppeling, maar als 'ie is omgebouwd naar het oude type zit het rubbertje tegen de zuiger, zie plaatje op de link van Theo hieronder)

Op dit plaatje mijn hulpcilinder. Deze was volgens mij oorspronkelijk bedoeld voor Non-verto. Ik heb echter een Verto koppeling,, kan ik nu wel deze hulpcilinder gebruiken? Het werkte voorheen maar met een gare drukgroep, versleten plaat en loshangende schakelpook schakelde dat zowieso voor geen meter.

edit: link aangepast

Donderdag 5 augustus 2004

er werds mij gezegd, dat alleen de stofrubber stuk was, maar als ik het plaatje van theo bekijk, ben ik dus nog onderdelen kwijt, als ik een nieuwe koop moet het dan een verto of een non verto zijn????? :?

by the w theo tnx voor je plaatjes.

Vrijdag 7 januari 2005

Heb weer eens een leuk probleempje... Heb m'n hulp-koppelingscilinder eraf gehaald omdat ik steeds lucht in m'n systeem heb en er geen vloeistof lekt :? Nu Blijkt dat het zuigertje in de cilinder zelf 1,5 cm van de bovenkant af blijft door wat roest op de cilinderwand.(Voordat ik hem kocht heeft hij enige tijd stil gestaan, en die grote moer op de koppeling zat los waardoor de koppeling niet goed gesteld stond.) Hoe kan ik dat roest het beste weg halen??? Als ik dat met Scotchbrite doe, dicht de cilinder dan nog wel af?? Ik moet eigenlijk morgenmiddag weer rijden dus voor een spoedig antwoord zou ik heel dankbaar zijn.

Groeten ~JvdB~

Zaterdag 8 januari 2005

Ik denk wel dat dat zou werken mits het roest niet te diep is ingevreten in de cilinderwand.

Eigenlijk moet je zoiets doen met een hoon-apparaatje met slijppasta, te verkrijgen bij de betere autoshop.

Zaterdag 8 januari 2005

Wat mis ik of is dit compleet?

Groeten ~JvdB~

Lijkt me compleet, een paar posten naar boven staat een link naar dit plaatje. Ik heb kennelijk een wat andere model (plastic tussen de veer en het rubber bij jouw van metaal).



Het enige wat je vervangt is het rubber (3de van links op mijn plaatje). Dan de zuiger lichtjes op schuren met het superfijnschuurpapier, schuren onder een hoek van 45 graden, 2 kanten op. Dan met zo'n hoonapparaatje de cilinder netjes gladmaken kan ie weer een behoorlijke tijd mee. Overigens kost een nieuwe hulpcilinder ook niet de hoofdprijs.

Zaterdag 8 januari 2005

Bedankt.. Het was iets anders, een oud type cilinder op een A+ blok. Drm koppelde de versnellingsbak ook zo onwijs slecht maar dankzij Boss classics is dit weer opgelost.

Groeten ~JvdB~

A3
Zaterdag 8 januari 2005

superbuur schreef:
maar dankzij Boss classics is dit weer opgelost.




Toch goed om daar eens langs tegaan, tref je ook nog eens een mede forumer :D

Verder zal ik hier geen reclame maken O:)

Groeten,

A3

Maandag 10 januari 2005

Ja idd, tref je ook nog eens iemand van het forum. Ik kwam later en was eerder aan beurt :P :D

Groeten ~JvdB~

Bij het terug plaatsen van de hulpcilinder op het blok, krijg ik de pen niet in de hulpcilinder als ik deze op het blok monteer, ik neem aan dat er een veer in de hulpcilinder zit die je moet indrukken zodat het pennetje ver genoegd erin gaat en het geheel op het blok gemonteerd kan worden...

Maar de vraag is natuurlijk hoe doen we dit :D

alvast bedankt,

Bart

Je moet de stang in de cilinder doen, voordat je de cilinder op het koppelingshuis monteert.

Dan zit ik 2 cm te ver en kan ik de cilinder niet vast zetten.
Moet ik misschien eerst alles aansluiten en druk op de cilinder zetten ?

groeten,

Bart

Je zult altijd een beetje druk op je cilinder moeten zetten, wil je hem goed op zijn plek krijgen.

Allemaal gelukt, alleen op het einde van de cilinder (kant waar de stang erin komt)zit daar een rubber over of niet ?

bedankt,

Bart

Daar hoort idd een rubber over te zitten. Wordt bij elke nieuwe geleverd.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.