Ik wil mijn kromme mini graag weer recht maken. Nu vroeg ik me af of jullie toevallig weten vanaf welke punten je moet meten om te weten dat hij weer recht is. Daar zijn schijnbaar standaard maten en punten voor.
vet schreef: vanaf welke punten je moet meten om te weten dat hij weer recht is. Daar zijn schijnbaar standaard maten en punten voor.
In je dorpels zitten op alle 4 de hoeken gaten waarin aan de binnenkant moeren gelast zitten. Of deze nu zijn bedoeld om aan te trekken (kan me niet voorstellen, want zo stevig zitten ze niet gelast) of dat het meetpunten zijn weet ik niet. Maar ook geen idee waarom ze er wel zitten....
vet schreef: vanaf welke punten je moet meten om te weten dat hij weer recht is. Daar zijn schijnbaar standaard maten en punten voor.
In je dorpels zitten op alle 4 de hoeken gaten waarin aan de binnenkant moeren gelast zitten. Of deze nu zijn bedoeld om aan te trekken (kan me niet voorstellen, want zo stevig zitten ze niet gelast) of dat het meetpunten zijn weet ik niet. Maar ook geen idee waarom ze er wel zitten....
Heb je "vette" crash gehad of zo?? En is het dan de moeite om je mini weer recht te laten trekken boven een andere shell te zoeken??
Ik denk dat het wel uit kan omdat er alleen een nieuw front op moet. En de carosserie is verder redelijk goed. Als ik een andere shel zoek moet ik daar waarschijnlijk aan gaan lassen en daar heb ik geen zin in, vooral omdat dit een auto voor erbij wordt.
vet schreef: Ik denk dat het wel uit kan omdat er alleen een nieuw front op moet.
Dat is al heel wat anders inderdaad. Voor een nieuw front is het inderdaad wat overdreven om een nieuwe shell te zoeken. Een nieuw front erop lassen is wel te doen. Maar nog steeds een hoop werk voor een auto voor erbij....
Ik ga het front er ook niet op lassen, maar zet er een polyester flipfront op. Lekker makkelijk en ik kan voortaan goed bij de motor. Dat komt goed uit omdat er toch een andere motor in komt als hij weer goed is.
vet schreef: maar zet er een polyester flipfront op. Lekker makkelijk
dat kan natuurlijk ook. Heb mogelijk wel een adresje die er een te koop heeft als je er nog een zoekt.
Makkelijk wou ik het nou niet direct noemen. Je moet wel de binnenspatschermen wegslijpen, buizenconstructie ervoor in de plaats lassen die steun geeft aan het subframe, en het flipfront. A-panelen passend maken, connectie met de paravan netjes krijgen, enz enz.... Je kunt daarna wel makkelijk bij de motor inderdaad.
De neus inclusief binnenschermen heb ik al weggeslepen. Die verstevigingen kun je kant en klaar kopen en hoef je er alleen maar op te schroeven volgens mij.
Ik heb er al wel een gevonden, maar moet nog gaan kijken hoe die eruit ziet.
Dat flipfront waar jij het over hebt, hoeveel moet die kosten?
vet schreef: Die verstevigingen kun je kant en klaar kopen en hoef je er alleen maar op te schroeven volgens mij.
Dat zou goed kunnen ja. Wist ik verder niet, heb me er nooit in verdiept. Het front waar ik het over had is van een maat van mij. Heb dan ook geen idee naar de vraagprijs. Kan het wel ff navragen als denkt intresse te hebben.
Ik heb verder niet zoveel verstand van lassen, plaatwerk en structurele stevigheid, maar die constructie schroeven, ik vraag me toch af of schroeven stevig wordt. Je zal dan toch op z'n minst verstevigingen in moeten lassen op de punten waar je die constructie vastschroeft.
Eelke schreef: Ik heb verder niet zoveel verstand van lassen, plaatwerk en structurele stevigheid, maar die constructie schroeven, ik vraag me toch af of schroeven stevig wordt.
Hmm, ik heb eens in de Spares catalogus gekeken, en inderdaad de beugels gevonden die je klaar kan kopen voor flipfronts en je inderdaad kunt vastschroeven. Kon niet echt duidelijk zien waar deze dan precies vastgebout zitten (vermoedt gewoon ergens op schutbord). Herkende ze wel als de beugels die een maat van mij ook gebruikt heeft. Kan wel eens navragen.
Als ze inderdaad ergens op het schutbord komen lijkt het mij wel verstandig een paar lekkere dikke platen erbij te lassen. Ik heb een 73-er mini, welke nog een "solid mounted" voorsubframe heeft. Hierbij zit het subframe voor met 2 bout"jes" vast. Deze schijnen ook nog wel eens uit te scheuren (in ruiger gebruik, Mijn gebruik dus . Daarom daar ook nog ff een paar flinke platen lassen.
Ik zag trouwens gisteren dat de informatie waar vet in eerste instantie om vroeg in de Haynes restauration manual staat. Als je er nog behoefte aan hebt kan ik het woensdag wel even posten, zo goed en zo kwaad als dat gaat.
RE: Kromme Mini
Ingediend door vet op di, 12-02-2002 15:25
Ik wil mijn kromme mini graag weer recht maken. Nu vroeg ik me af of jullie toevallig weten vanaf welke punten je moet meten om te weten dat hij weer recht is. Daar zijn schijnbaar standaard maten en punten voor.
groeten
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op wo, 13-02-2002 13:17
In je dorpels zitten op alle 4 de hoeken gaten waarin aan de binnenkant moeren gelast zitten. Of deze nu zijn bedoeld om aan te trekken (kan me niet voorstellen, want zo stevig zitten ze niet gelast) of dat het meetpunten zijn weet ik niet. Maar ook geen idee waarom ze er wel zitten....
Bert.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op wo, 13-02-2002 13:18
In je dorpels zitten op alle 4 de hoeken gaten waarin aan de binnenkant moeren gelast zitten. Of deze nu zijn bedoeld om aan te trekken (kan me niet voorstellen, want zo stevig zitten ze niet gelast) of dat het meetpunten zijn weet ik niet. Maar ook geen idee waarom ze er wel zitten....
Heb je "vette" crash gehad of zo?? En is het dan de moeite om je mini weer recht te laten trekken boven een andere shell te zoeken??
Bert.
RE: Kromme Mini
Ingediend door vet op za, 16-02-2002 11:14
Ik denk dat het wel uit kan omdat er alleen een nieuw front op moet. En de carosserie is verder redelijk goed. Als ik een andere shel zoek moet ik daar waarschijnlijk aan gaan lassen en daar heb ik geen zin in, vooral omdat dit een auto voor erbij wordt.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op za, 16-02-2002 13:48
Dat is al heel wat anders inderdaad. Voor een nieuw front is het inderdaad wat overdreven om een nieuwe shell te zoeken. Een nieuw front erop lassen is wel te doen. Maar nog steeds een hoop werk voor een auto voor erbij....
Bert.
RE: Kromme Mini
Ingediend door vet op zo, 17-02-2002 12:29
Ik ga het front er ook niet op lassen, maar zet er een polyester flipfront op. Lekker makkelijk en ik kan voortaan goed bij de motor. Dat komt goed uit omdat er toch een andere motor in komt als hij weer goed is.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op zo, 17-02-2002 12:46
dat kan natuurlijk ook. Heb mogelijk wel een adresje die er een te koop heeft als je er nog een zoekt.
Makkelijk wou ik het nou niet direct noemen. Je moet wel de binnenspatschermen wegslijpen, buizenconstructie ervoor in de plaats lassen die steun geeft aan het subframe, en het flipfront. A-panelen passend maken, connectie met de paravan netjes krijgen, enz enz.... Je kunt daarna wel makkelijk bij de motor inderdaad.
Succes.
RE: Kromme Mini
Ingediend door vet op zo, 17-02-2002 14:25
De neus inclusief binnenschermen heb ik al weggeslepen. Die verstevigingen kun je kant en klaar kopen en hoef je er alleen maar op te schroeven volgens mij.
Ik heb er al wel een gevonden, maar moet nog gaan kijken hoe die eruit ziet.
Dat flipfront waar jij het over hebt, hoeveel moet die kosten?
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op zo, 17-02-2002 15:47
Dat zou goed kunnen ja. Wist ik verder niet, heb me er nooit in verdiept. Het front waar ik het over had is van een maat van mij. Heb dan ook geen idee naar de vraagprijs. Kan het wel ff navragen als denkt intresse te hebben.
Bert.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Eelke op ma, 18-02-2002 08:49
Ik heb verder niet zoveel verstand van lassen, plaatwerk en structurele stevigheid, maar die constructie schroeven, ik vraag me toch af of schroeven stevig wordt. Je zal dan toch op z'n minst verstevigingen in moeten lassen op de punten waar je die constructie vastschroeft.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Bert op ma, 18-02-2002 10:50
Hmm, ik heb eens in de Spares catalogus gekeken, en inderdaad de beugels gevonden die je klaar kan kopen voor flipfronts en je inderdaad kunt vastschroeven. Kon niet echt duidelijk zien waar deze dan precies vastgebout zitten (vermoedt gewoon ergens op schutbord). Herkende ze wel als de beugels die een maat van mij ook gebruikt heeft. Kan wel eens navragen.
Als ze inderdaad ergens op het schutbord komen lijkt het mij wel verstandig een paar lekkere dikke platen erbij te lassen. Ik heb een 73-er mini, welke nog een "solid mounted" voorsubframe heeft. Hierbij zit het subframe voor met 2 bout"jes" vast. Deze schijnen ook nog wel eens uit te scheuren (in ruiger gebruik, Mijn gebruik dus . Daarom daar ook nog ff een paar flinke platen lassen.
Bert.
RE: Kromme Mini
Ingediend door Eelke op ma, 18-02-2002 13:25
Ik zag trouwens gisteren dat de informatie waar vet in eerste instantie om vroeg in de Haynes restauration manual staat. Als je er nog behoefte aan hebt kan ik het woensdag wel even posten, zo goed en zo kwaad als dat gaat.
RE: Kromme Mini
Ingediend door vet op di, 19-02-2002 13:22
Dat zou perfect zijn. Ik denk wel dat ik weet hoe het moet, maar een beetje informatie om op terug te vallen zou niet verkeerd zijn.