Lager Kapot?

RE: Lager Kapot?

Hoi

Wanneer ik rijd in mijn mini hoor ik aan het rechter voorwiel een vreemd piepend geluid wat lijkt op piepend rubber. Nou heb ik gisteren mijn rechterwiel verwijdert, vervolgens de remklauw en de remschijf totdat ik bij het lagerhuis kwam. In dit lagerhuis zitten als ik het goed heb twee lagers waardoor de homikineet loopt. Mijn vraag is nu of het normaal is dat de lagers een beetje op en neer moeten bewegen wanneer ik de homokineet op en neer beweeg in het lagerhuis? Is deze speling normaal?
Ik hoop snel wat te horen van iemand die hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt

Dennis P

RE: Lager Kapot?

Je kunt inderdaad je lagers op en neer bewegen, je lager ligt in een loopring. En je steekassen bewegen ook iets op en neer in horizontale stand.

Als je lager kapot is merk je dit zeer snel, onder het rijden voel je en hoor je een kloppend geluid, het wiel slingert dan ook alsof het niet is vastgedraaid.

Het piepend geluid wat je hoort kan van het rubberen veerelement zijn of de motor steun aan de rechterkant.
Een andere mogelijkheid is dat het van de schokbreker is.

Mvg

Theo

RE: Lager Kapot?

Even een tip wellicht;

Bij mij hoorde ik een soort van rubber/plastic op metaal schuurgeluid en dat belken de zgn watershields te zijn die tussen de bolle kant van je homokineten en de "hub" zitten.

BvL monteert ze niet bij het vervangen van de homokineten omdat die dingen heel vaak kapot worden gemalen tussen de homokineet en de hub.

Tenslotte zit er een goeie oliekeerring in je homokineet en die is altijd vettig, dus waarom een watershield? Er kan nu natuurlijk wel makkelijker zand in die keerring komen,maar ik heb in ieder geval die watershield-resten verwijderd en het probleem was verholpen.

BTW; ik heb een 74-er met 7,5 inch Cooper S schijven

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.