lekagge brake failure switch

RE: lekagge brake failure switch

Hallo,

Na lange tijd stilstand had ik bij de revisie van de remmen (trommel rondom mini 1980) een probleem dat de druk niet weg kon en daardoor de wielen vastliepen.

Probleem zat in de HRC, het ingebouwde drukverschilautomaat zat vastgekoekt en zorgde op een af andere manier ervoor dat de opgebouwde druk niet weg kon. in de behuizing zit een kleine plunger die bovenop wordt afgesloten met grote moer en ring, hierbij ontdekte ik daar nog een afstandsstukje in zou moeten zitten en die ik dus miste, is dit ernstig??

Bovendien heeft de zwarte plastic remwaarschuwingsschakelaar bijna geen draad meer en draait daardoor dol, bij het trappen op de rem lekt de vloeistof hier langs heen.

Is dit opgelost met een nieuwe schakelaar?????? En heeft iemand dit probleem ook al meegemaakt?

groeten jurgen

RE: lekagge brake failure switch

Als het om de remmen gaat zou ik absoluut geen risico nemen en gewoon een nieuwe HRC plaatsen.

RE: lekagge brake failure switch

Nu blijkt dat er geen vloeistof mag lopen langs de switch. Deze is nl afgesloten door 2 O-ringetjes 1 boven en 1 er onder.

Deze heb ik vervangen door 2 ringetjes van 0,88 eurocent en het zit weer perfekt zonder lekkage.

Maar nu het volgende: de HRC heb ik schoongemaakt alleen nog geen rubbers vervangen. Er is helemaal geen remdruk meer, pedaal gaat tot in de onderste stand zonder tegendruk.

Is het mogelijk dat de rubbers zijn versleten en dat de plungers kunnen bewegen zonder dat er remdruk wordt opgebouwd?????????

groeten jurgen

RE: lekagge brake failure switch

Heb je na ht schoonmaken de boel al ontlucht ? Of kom je tot deze conclusie nadat je de boel weer in elkaar gezet hebt ?

Als je het reservoirtje tot de rand toe vult, en vervolgens de ontluchtingsnippels van de voorste remcylinders allemaal een stukje open draait, zou door de zwaartekracht de remvloeistof al de leidingen in moeten lopen. Eventueel kun je dit bespoedigen door het rempedaal langzaam enkele malen in te trappen. Zodra je remvloeistof uit je remcylinders ziet komen, kun je verder gaan met verversen/ontluchten.

Mocht er desondanks nog steeds geen enkele druk in het pedaal komen, en je weet zeker dat je de boel op de juiste wijze in elkaar gezet hebt (dubbel check !!), zou ik de HRC vervangen. Schoonmaken van een HRC is eigenlijk nooit nodig, mits je de remvloeistof van tijd tot tijd ververst met de juiste (DOT3 !) remvloeistof uit een (liefst nieuwe) dichte fles.
Bij de minste twijfel aan een defect component in een remsysteem, kun je eigenlijk beter meteen dat component vervangen. Remmen zijn van levensbelang, en iets waar je absoluut niet op moet bezuinigen !

RE: lekagge brake failure switch

Als de HRC helemaal leeg is geweest, is het met ontluchten best een gedoe. Officieelmoet voor het tpe met de brake failure switch erin het zaakje ontlucht worden met de switch gedemonteerd (als ik meneer Olyslager mag geloven)
Ik heb dezelfde cilinder recentelijk helemaal opgeknpat en ervaarde dus hetzelfde.
Nog steeds sponsig. Ik gebruikte de Easy Bleed. Lang nadenken bracht me op het volgende:
Met een easy beeld trap je helemaal niet op het rempedaal, maar wordt het potje onder druk gezet. OMdaqt in rustpositie het compensatiegaatje van de HRC een open verbinding heeft met de perskamer van de HRC, wordt de vloeistof vanuit het potje via de cilinder naar de wielen geperst.
Echter: als je de zugers bestudeert van de HRC, zie je een dubbele seal zitten. Er zit nog een kamer onder het gedeelte waar de drukopbouw plaatsvindt bij het intrappen van het rempedaal. Deze kamer komt bij intrappen in verbinding te staan met het potje. Echter: het is een ruimte met een vast volume en de enige manier waarop lucht zou wegkunnen is door het plaatventiel onder de seal van de druk kamer erboven. MOgelijker wijs dat dit iets lastig gaat en een lange tijd voor lucht zorgt. Zelf heb ik de moed verzameld met deze wetenschap binnenkort met ingetrapt pedaal en druk op het potje de remleidingen onderaan te openen en een tijdje te wachten op nieuwe luchtbellen.

Ik hou je op de hoogte

RE: lekagge brake failure switch

streetc.

erg interessant!!

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat werken. ik heb ook met een eezy bleed ontlucht, had misschien toch anders gemoeten? Kijk eens naar onderwerp vervangen HRC.

Jammer dat deze HRC-materie nergens goed staat beschreven en dat je met hulp van andere slachtoffers de juiste nummers en werkwijzes moet ontdekken. Eigenlijk moet er op de site een databank staan met alle exacte gegevens en pics!!!!!!!!!!

Het blijft een hele wetenschap

succes en laat het ons weten,

jurgen