bij mijn Van lekt er benzine uit mijn Vlotterkamer
bij de vlotter zat een pakking van kurk, dit leek mij al raar maar ok het paste dus ok dacht ik
de vlotter zit wel met alle schroevjes goed vast, kan iemand mij een tip geven om het lekken te stoppen?
ik hoorde dat er goede kit is die benzinevast is maar ik weet geen merk..
Ik zou eerst kijken of je ergens een nieuwe pakking kan krijgen! En hier dan eventueel een beetje van die kit op doen. Als ik er aan denk kan ik morgen even naar een merk kijken (heb het niet hier bij me thuis).
Je hoort nog.
De Van is naar de APK gebracht met 10 liter benzine erin
hopelijk hebben ze het niet in de gaten dichten moet uiteraard nog wel gebeuren
en als het een beetje mee zit zondag met de Van naar Utrecht
tussen de vlotterkamerdeksel en het huis (de vlotterkamer) zit een pakking.
die moet wel goed afsluiten (zitting waar de pakking in zit goed schoon, en nieuwe pakking gebruikt)
dat dicht normaliter goed af (de standaard 'papierpakking'), dus vloeibare pakking is overbodig en maskeert een probleem...
IMHO is het waarschijnlijker dat de lekkage ontstaat doordat de vlotternaald het vlotterventiel niet goed afsluit (versleten vlotternaald, versleten ventielzitting, vuil ertussen, lekke en daardoor te zware vlotter) waardoor de benzinepomp de vlotterkamer *overvult* en daardoor de lekkage ontstaat.
in normale gevallen sluit de vlotternaald de benzine-instroom af voordat de vlotterkamer tot de rand toe gevuld is...
ik wed dat ze het (de lekkage) inmiddels bij de apk gezien hebben...
is een afkeurpunt
rob
de vlotter van de tank in mijn Van is niet meer dan een drijver aan een stangetje met aan het uiteinde de aansluiting voor de meter.
zou het raar vinden dat juist in de unit iets mis is ?
lastige is wel dat als dit echt zo is mijn tank eruit moet
de vlotter van de tank in mijn Van is niet meer dan een drijver aan een stangetje met aan het uiteinde de aansluiting voor de meter.
## oops, ik zie wat je bedoelt..
ik had meer naar de inhoud van je bericht gekeken dan naar de kop...
(mijn verhaal betrekt zich op de carb)
zou het raar vinden dat juist in de unit iets mis is ?
lastige is wel dat als dit echt zo is mijn tank eruit moet
## zit dat 'dekseltje' op een mini-tank dan *onder* het vloeistofniveau??
of de benzine langs de pakking komt moet denk ik wel te zien zijn
het komt door de pakking heen als het ware
ik heb er helaas geen foto van.
enige wat ik nog zou kunnen proberen is als het droog is alles nog eens goed aan te draaien en desnoods af te kitten.
maar mijn grote vraagteken is nog steeds of pakking van kurk benzinebestendig is?
Vincent schreef: het komt door de pakking heen als het ware
ik heb er helaas geen foto van.
............
maar mijn grote vraagteken is nog steeds of pakking van kurk benzinebestendig is?
## voor zover ik weet is kurk wel benzinebestendig...
je kunt het proberen door de kurk van je laatste wijnfles in een jampotje super te doen en dan na een halve dag te bekijken hoe de kurk oogt...
(de wijn krijg je er helaas niet mee terug )
een test kan zo simpel zijn he!
ik zal het eens proberen
Vincent schreef: een test kan zo simpel zijn he!
ik zal het eens proberen
## kan het zo zijn dat het ronde plaatje (waar de vlotter aan zit) een beetje krom is, of dat de flens op de tank (waar het ronde plaatje tegenaan geschroefd wordt) een beetje ingedeukt is?
dit zou er toe kunnen leiden dat lokaal de spleet tussen de twee delen zo groot is dat ie niet door de pakking wordt opgevuld..
met als resultaat lekken.
Ik zal er Dinsdag even naar gaan kijken het is natuurlijk mogelijk dat ie iets krom is
bij mijn Van lekt er benzine uit mijn Vlotterkamer
bij de vlotter zat een pakking van kurk, dit leek mij al raar maar ok het paste dus ok dacht ik
de vlotter zit wel met alle schroevjes goed vast, kan iemand mij een tip geven om het lekken te stoppen?
ik hoorde dat er goede kit is die benzinevast is maar ik weet geen merk..
Ik zou eerst kijken of je ergens een nieuwe pakking kan krijgen! En hier dan eventueel een beetje van die kit op doen. Als ik er aan denk kan ik morgen even naar een merk kijken (heb het niet hier bij me thuis).
Je hoort nog.
De Van is naar de APK gebracht met 10 liter benzine erin
dichten moet uiteraard nog wel gebeuren

hopelijk hebben ze het niet in de gaten
en als het een beetje mee zit zondag met de Van naar Utrecht
tussen de vlotterkamerdeksel en het huis (de vlotterkamer) zit een pakking.
die moet wel goed afsluiten (zitting waar de pakking in zit goed schoon, en nieuwe pakking gebruikt)
dat dicht normaliter goed af (de standaard 'papierpakking'), dus vloeibare pakking is overbodig en maskeert een probleem...
IMHO is het waarschijnlijker dat de lekkage ontstaat doordat de vlotternaald het vlotterventiel niet goed afsluit (versleten vlotternaald, versleten ventielzitting, vuil ertussen, lekke en daardoor te zware vlotter) waardoor de benzinepomp de vlotterkamer *overvult* en daardoor de lekkage ontstaat.
in normale gevallen sluit de vlotternaald de benzine-instroom af voordat de vlotterkamer tot de rand toe gevuld is...
ik wed dat ze het (de lekkage) inmiddels bij de apk gezien hebben...
is een afkeurpunt
rob
de vlotter van de tank in mijn Van is niet meer dan een drijver aan een stangetje met aan het uiteinde de aansluiting voor de meter.

zou het raar vinden dat juist in de unit iets mis is ?
lastige is wel dat als dit echt zo is mijn tank eruit moet
de vlotter van de tank in mijn Van is niet meer dan een drijver aan een stangetje met aan het uiteinde de aansluiting voor de meter.

## oops, ik zie wat je bedoelt..
ik had meer naar de inhoud van je bericht gekeken dan naar de kop...
(mijn verhaal betrekt zich op de carb)
zou het raar vinden dat juist in de unit iets mis is ?
lastige is wel dat als dit echt zo is mijn tank eruit moet
## zit dat 'dekseltje' op een mini-tank dan *onder* het vloeistofniveau??
of de benzine langs de pakking komt moet denk ik wel te zien zijn
het komt door de pakking heen als het ware
ik heb er helaas geen foto van.
enige wat ik nog zou kunnen proberen is als het droog is alles nog eens goed aan te draaien en desnoods af te kitten.
maar mijn grote vraagteken is nog steeds of pakking van kurk benzinebestendig is?
Vincent schreef:
)
het komt door de pakking heen als het ware
ik heb er helaas geen foto van.
............
maar mijn grote vraagteken is nog steeds of pakking van kurk benzinebestendig is?
## voor zover ik weet is kurk wel benzinebestendig...
je kunt het proberen door de kurk van je laatste wijnfles in een jampotje super te doen en dan na een halve dag te bekijken hoe de kurk oogt...
(de wijn krijg je er helaas niet mee terug
een test kan zo simpel zijn he!
ik zal het eens proberen
Vincent schreef:
een test kan zo simpel zijn he!
ik zal het eens proberen
## kan het zo zijn dat het ronde plaatje (waar de vlotter aan zit) een beetje krom is, of dat de flens op de tank (waar het ronde plaatje tegenaan geschroefd wordt) een beetje ingedeukt is?
dit zou er toe kunnen leiden dat lokaal de spleet tussen de twee delen zo groot is dat ie niet door de pakking wordt opgevuld..
met als resultaat lekken.
Ik zal er Dinsdag even naar gaan kijken het is natuurlijk mogelijk dat ie iets krom is
Je moet ingelogd zijn om te reageren.