Nee met een andere onsteking heb ik het nog nie geprobeerd..ik heb hier op het moment ook niks anders liggen. Die versterker is dat zwarte kastje op mijn onsteking?
- Login of registreer om te reageren
Nee met een andere onsteking heb ik het nog nie geprobeerd..ik heb hier op het moment ook niks anders liggen. Die versterker is dat zwarte kastje op mijn onsteking?
Ja, dat is idd de versterker. Ik kan je op deze afstand ook niet aan een andere helpen. Misschien dat je in de buurt een A+ contactpunten-ontsteking kunt lenen om te proberen. Daar kun je ook de timing gelijk statisch mee afstellen.
De nieuwe ontsteking is binnen, maar ook hier start hij niet mee .
Ik krijg een goede vonk en de bougies zijn nat, dus hij krijgt benzine...
Ik heb opnieuw naar de kleppen gekeken en ze staan nog steeds op 0.35 mm.
Wie weet waar het aan kan liggen???
Ik word er helemaal gestoord van
Ik zou ff de zoekfunctie gebruiken, waarschijnlijk zijn er al meerdere topics over, dan kun je het zo opzoeken
De bougies moet je goed droogmaken en schoonmaken, waarschijnlijk start hij dan wel. Bougiekabels goed aangesloten (volgorde)?
Oke, net weer even gekeken, de bougiekabels staan goed
1-3-4-2, met cilinder 1 aan de kant van de radiator
Bij het uitdraaien van de bougies zag ik een plasje benzine op de zuigers staan. Dus ik heb alle bougies er uit gedraaid en toen gestart, hij spoot echt een half litertje benzine uit, daarna gekeken of alle bougies goed vonkte, en ja dit deden ze.
Maar nog start hij niet.
Wat ik wel vreemd vind is dat er nou af en toe bij het starte benzine lekt vanonder aan de carb.
Zou het kunnen dat ik de benzine pomp verkeerd gemonteerd heb waardoor de benzine continu word toegevoerd en daardoor dus ook een plasje benzine op de zuigers komt te staan??
Brammeke schreef:
Zou het kunnen dat ik de benzine pomp verkeerd gemonteerd heb
daar kan je achter komen door hem om te draaien
Jaapio
Als het goed is kun je de benzinepomp maar op 1 manier monteren. Als je hem verkeerd had gemonteerd, dan had hij het helemaal niet gedaan.
Lijkt toch op de ontstekking de benzine op de zuigers verbrand (ontsteekt) niet. Ik denk ook dat het aan de ontstekking zal liggen
blijft je vlotter niet hangen?
dan verzuip je de mini, doordat er teveel benzine in je cilinders loopt.
Hoi
Ik lees over jou probleem en ik weet niet of jij het verdeler tand wiel die onder jou ontsteking zit er uit heb gehad maar volgens mij wel.
Als dit tandwiel er wel uit geweest is staat hij nu in de verkeerde positie.
Daar denk ik aan omdat de ontstekking even goed gaat vonken ook in een verkeerde stand van het verdelertandwiel.En dat er brandstof genoeg is maar niet verbrand slaat hij het op op de bovenkant van je zuiger.
groet jeroen
Oke, nog even verder gekeken:
aan de benzine pomp ligt het indd niet.
De enige mogelijkheid die ik dus ook zie is de opmerking van Benrath, dat dus het tandwiel onder mijn onsteking niet in de juiste positie staat.
Dit zal nog een leuk klusje worden om dit er nu nog uit te krijgen
..
Hoi daar ben ik weer met een stukje draadt eind kun je hem er zo uit halen.In het asje zit schroefdraad.
jeroen
Ah kijk , dan zal ik vanavond nog is gaan klussen
Bedankt jongens
Je kunt deze eruit krijgen door een langere bout te gebruiken. Volgens mij moet de bout van een radiatorbevestiging aan de onderzijde de goede maat hebben. Deze erin draaien en de stift komt zo uit het blok.
Hoi
Met in elkaar zetten cillinder 1 bovenste dooie punt en ontstekking moet dan op 10 voor 2 staan.Ik heb trouwens ook een zundapp ks 80 met volle kuip kleur diep zwart.
jeroen
Hij draait hoor
...
De ontsteking dus goed afgestelt maar toen kreeg ik hem nog niet draaiend, dus hebben we hem even naar de garage gesleept. Daar bleek dat de carb afstelling niet goed was en dat hij continu verzoop
Maar het zou geen mini zijn als er nou weer wat mis is.. , hij lekt namelijk behoorlijk wat olie langs het distrubutiedeksel..mja dat is gelukkig maar een pakking vervangen en dan kan ik eindelijk weer rijden
RE: Metro motor start niet na revisie
Ingediend door (b)engeltje op wo, 02-04-2008 21:29
Brammeke uit Showcase; Mini '87, met 1.3 metro schreef:

Het blok ligt er nou al een tijdje in, het ging allemaal nog vrij goed..totdat het moment van starten kwam, hij doet namelijk niks
Ik heb een heldere sterke vonk, er komt benzine in de cilinders maar hij doet helemaal niks.
Heb je het al met een normale ontsteking geprobeerd?? Het kan namelijk zijn dat de versterker van je elektronische ontsteking kapot is.